Gå til innhold

Skoletannlegen, gode eller dårlige minner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var din skoletannlege? Ble det borret stort og dypt uten bedøvelse, og lagt digere amalgamfyllinger uten at tannlegen brukte hansker og munnbind? Og hvis det ble brukt bedøvelse, ble vel sprøytene gjerne gjenbrukt?

Anonymkode: 5e1d6...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde faktisk ingen tannlege på skolen. 

Den tannlegen jeg gikk til som barn var jo også åpen for alle andre mennesker også - i alle aldersgrupper. Men jeg hadde aldri noen problemer med denne tannlegen. Når man var flink til å pusse tennene sine, så er ikke dette noe problem. 

Anonymkode: d36de...7d1

Skrevet

Dårlig. Ble holdt nede med tvang mens jeg hylgråt

Anonymkode: 56a6d...46a

Gjest theTitanic
Skrevet

Dårlig. Og hvilken bedøvelse...? 

Han var hyggelig, men flink det var han ikke. 

Skrevet

Gode! Jeg gledet meg til den årlige sjekken, fordi han var så morsom og tullet mye. Jeg hadde heller aldri hull. 

Anonymkode: 8f56e...ce9

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man var flink til å pusse tennene sine, så er ikke dette noe problem. 

Anonymkode: d36de...7d1

Nå er det noen som har dårlige tenner, og får hull selv om de pusser mye.

Skrevet

For meg som har tannlegeskrekk er ikke minnene spesielt gode, men det er ikke minnene om noen tannlegebesøk uansett. Den verste delen var når tannlegen ringte klassens interntelefon, som laget en høy og skingrende lyd. Alle sammen holdt på å pisse i buksa og ba til høyere makter om at det var noen andre som skulle opp. :P 

• Liker 2
Skrevet

Dårlig. Aldri bedøvelse, mange hull. Sitte på venterommet og høre hylinga fra en i klassen inn før deg, vite at du var neste. Det store øyeblikket når man fikk dommen, om man skulle gjennom 1, 2 eller 3 fyllinger. Aldri foreldre med, ikke småtrinnet heller.

Anonymkode: f646f...413

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dårlig. Aldri bedøvelse, mange hull.

Var det ingen som brukte bedøvelse på den tiden, eller hadde ikke den offentlige tannhelsetjenesten råd til det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...