AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #1 Skrevet 25. september 2019 Hei, jeg har selvsagt søkt opp på seriøse nettsider også, men det står litt uklart. Eggeplomme kan visstnok gis, men hvordan tilbereder jeg den? Hva vet du om egg til baby 6-10 mnd gammel? Hvordan lage til? Anonymkode: 8620b...57e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #2 Skrevet 25. september 2019 Kok egget til det er bløtkokt, og så gir du plommen med skje? Anonymkode: d42c3...aa8
mwl Skrevet 25. september 2019 #3 Skrevet 25. september 2019 Her gis egg både rått i grøt, smoothie osv, stekt, kokt, eggerøre... ja, alle mulige måter rett og slett. Får det som fingermat og pusler med det selv. Har gitt det slik siden baby begynte med fast føde, inneholder jo alle næringsstoffer bortsett fra vitamin C! Super babymat. Nå som baby er 8 mnd bryr jeg meg ikke lenger om det gis både plomme og hvite, har ikke brydd meg om det på noen uker da det var null tegn til allergi eller noe. Men jeg tenker fortsatt at mesteparten av næringa er jo i plommene så prøver å gi det først og fremst, men lager jeg feks eggerøre bruker jeg hele egget. Har dog hørt at vi tar opp næringa best fra bløtkokt plomme (gjelder både voksne og barn), så hvis det stemmer kan man jo tenke over hvor «hardt» man tilbereder egget da 😊
Rockesau Skrevet 25. september 2019 #4 Skrevet 25. september 2019 (endret) Ja baby kan få egg. Det er fint å innføre det så tidlig som mulig ift. Allergi de kan få allerede fra 4mnd Kan harkoke hele egget og gi, så kan ungen prøve å spise biter selv. Både hvite og plommen Endret 25. september 2019 av Rockesau
Wagner Skrevet 25. september 2019 #5 Skrevet 25. september 2019 Kan baby spise egg? Ja, så fort bebbien har lært å ta til seg fast føde så kan man introdusere egg Dvs rundt alderen 4-6 måneder. Egget falt i smak for dette barnet ihvertfall 😍
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #6 Skrevet 26. september 2019 Tusen takk for svar😊 Anonymkode: 8620b...57e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå