Gå til innhold

Et lite tankeeksperiment...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på én ting: dersom jeg som mann bestemmer meg for at jeg nå er en kvinne i stedet, fordi jeg "føler" meg som det. Vil det da si at dama mi blir lesbisk?

Dersom hun velger å fortsatt være sammen med meg, har hun to valg: enten må hun anerkjenne min nye identitet og dermed automatisk bli lesbisk, eller så er hun kvinnediskriminerende. Litt paradoksalt vil det selvsagt bli siden hun selv er kvinne, men vi lever tross alt i 2019.

Hva tenker folk om dette?

Anonymkode: f111c...bd2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Panfil kan funke der. At kjønn ikke har noe å si, men at man forelsker seg i personen. 

Anonymkode: 925da...dcc

Skrevet

Du er jo fortsatt mann, så nei hun er ikke lesbisk da. 

Anonymkode: 22274...de3

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo egentlig helt an på henne da, hva hun ser: La oss si du identifiserer deg som kvinne(men tidligere var mann) så bytter det ikke synet hennes. Kan være hun fortsatt ser på deg som mann, og dermed kaller hun seg fortsatt heterofil. Hvis hun begynner å se på deg som kvinne, og fortsatt er sammen med deg og liker deg, så vil hun kalle seg selv bifil. 

Ofte har dette med sosial kjønn å gjøre, og ikke med biologisk kjønn.

Anonymkode: 8ae5a...1ab

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo fortsatt mann, så nei hun er ikke lesbisk da. 

I 2019 kan man være akkurat hvilket kjønn man vil. Så om jeg blir kvinne vil jo dama mi ha sex men en annen kvinne.

TS

Skrevet

Dette er en helt vanlig problemstilling som er mye diskutert blant partnerne til de som faktisk gjennomgår kjønnskorrigering. Så hvis dette interesserer deg på ordentlig, kan du jo ta kontakt med de.

Det vanlige er at kvinnen (partneren) selv definerer hva hun føler seg som. Hun kan f.eks. være lesbisk selv om dama hennes nå er mannen hennes. Hun ville jo mest sannsynlig kun falt for damer hvis hun fant seg en ny, ergo er hun enda lesbisk.

Din dame ville mest sannsynlig vært hetero fremdeles.

Du kan godt kalle både heterofile kvinner og homser for «kvinnediskriminerende», men jeg tror ikke du ville kommet så langt med det...

Anonymkode: 67bd5...165

Skrevet

Litt av samme problemstillingen, bare motsatt:

Kjenner to lesbiske kvinner som var sammen i mange år. Som var offentlige stolte av å være det. 
Hun ene tar etterhvert en full kjønnskorrigering, altså skifter kjønn til mann. Hun som da sitter igjen som kvinne i forholdet, er hun da blitt heterofil? 

For å svare på spørsmålene, så tenker jeg JA til både TS og mitt, med mindre man er pan. Men det var ikke tilfellet i mitt eksempel. Kanskje dem ble pan underveis, vanskelig å si, men kvinnen i forholdet hadde aldri hatt et forhold til en mann før. Før nå, på sin kjønnskorrigerte og eks kvinnelige samboer. 

Skrevet

Dette vekker jo en interessant problemstilling rundt dette med legning. Er det mulig å være 100 % hetero eller 100 % homo? Jeg tror ikke det. For som det har blitt nevnt tidligere, partneren din vil vel fremdeles være tiltrukket av deg selv om du har skiftet kjønn fra mann til kvinne. Men det vil vel ikke være det primært feminine ved deg som tiltrekker henne? Det er vel heller generelle trekk i ansiktet eller personligheten din. Så kanskje alle egentlig er panfile, bare med varierende grad av tiltrekning mot de forskjellige kjønnene.

Anonymkode: 3d795...029

Skrevet

Har hun begynt å tenne seksuelt på kvinner?

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

I 2019 kan man være akkurat hvilket kjønn man vil. Så om jeg blir kvinne vil jo dama mi ha sex men en annen kvinne.

TS

Det er ikke HELT sånn dette funker. Selv om mange dessverre syns å tro det, bare fordi det ble enklere å forandre juridisk kjønn. 

Anonymkode: 925da...dcc

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
På 25.9.2019 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på én ting: dersom jeg som mann bestemmer meg for at jeg nå er en kvinne i stedet, fordi jeg "føler" meg som det. Vil det da si at dama mi blir lesbisk?

Dersom hun velger å fortsatt være sammen med meg, har hun to valg: enten må hun anerkjenne min nye identitet og dermed automatisk bli lesbisk, eller så er hun kvinnediskriminerende. Litt paradoksalt vil det selvsagt bli siden hun selv er kvinne, men vi lever tross alt i 2019.

Din legning endrer ikke automatisk hennes.

Skrevet
På 25.9.2019 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Hun er jo ikke kvinnediskriminerende da folk har rett til sine preferanser når det kommer til romantisk eller seksuell kjærlighet.

Anonymkode: 45699...7b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...