AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #1 Skrevet 25. september 2019 Kjenner jeg er lei meg og irritert! Mest lei meg fordi sønnen min hørte at noen barn kalte meg for tjukka. De gikk forbi meg og sønnen min mens de ropte HEI TJUKKA!!! Jeg ble helt paff så jeg klarte virkelig ikke å si noe. Sønnen min så overrasket på meg og etterhvert så han lei seg ut. Jeg fikk ikke sagt noe til han om hendelsen før det plutselig ringte inn. Jeg er på vei ned i vekt nå etter jeg gikk opp 25 kg i svangerskapet med minstemann. Nå vei er jeg 95 kg og er 165 cm, så ja, jeg er tjukk. Off, har dere opplevd lignende? Dette var skikkelig ekkelt. Bør jeg snakke med sønnen min om det etter skolen? Jeg fikk i det minste enda mer motivasjon til å gå ned i vekt!! Frykten min er at barnet mitt skal bli ertet fordi jeg er stor. Anonymkode: b191f...e81 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #2 Skrevet 25. september 2019 Unger altså, ikke greit. Anonymkode: 81a7a...1cd 23
Gjest Paramount Skrevet 25. september 2019 #3 Skrevet 25. september 2019 Barn sier bare det som faller dem inn, selvsagt veldig ubehagelig når de treffer blink. Men husk at for små barn er omtrent alle voksne både eldgamle og feite. De mener veldig lite med det. Men alltids smart å ta av noen kilo, det skader ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #4 Skrevet 25. september 2019 Ja, jeg har opplevd lignende. Jeg setter øynene hardt i frekkasen og gir tydelig beskjed om at 'sånn får du ikke lov å snakke til meg, det er fryktelig ufint' - før jeg fortsetter videre med hva det enn måtte være jeg driver med. Såpass store unger vet jo egentlig at det ikke er greit å slenge slike kommentarer. Dog prøver de seg, de trår vannet og tester grenser, som barn skal gjøre. Da er det viktig at vi som voksne bekrefter at det ikke er greit, ved å gi beskjed om at vi ikke tolererer det. (Derav uttrykket 'det kreves en landsby å oppdra barn'.) Anonymkode: 7742c...731 43
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #5 Skrevet 25. september 2019 Det er fra barn og fulle folk man hører sannheten... Anonymkode: b6ae7...aac 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 Populært innlegg #6 Skrevet 25. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er fra barn og fulle folk man hører sannheten... Anonymkode: b6ae7...aac Fordi de ikke eier filter for hva som passer seg. Vi tjukkaser vet godt at vi er tjukke, og blir ikke magisk slankere av at det påpekes av verken barn, fulle folk eller velmenende halvsenile grandtanter. Anonymkode: 7742c...731 67
kisskissbangbang Skrevet 25. september 2019 #7 Skrevet 25. september 2019 4 minutter siden, Paramount skrev: Barn sier bare det som faller dem inn, selvsagt veldig ubehagelig når de treffer blink. Men husk at for små barn er omtrent alle voksne både eldgamle og feite. De mener veldig lite med det. Men alltids smart å ta av noen kilo, det skader ikke. Nåja. Barn mobber jo hverandre også, og det er jo ikke sånn at de ikke skjønner at de er slemme. Hun sier skole, ikke barnehagen. "Hvorfor er du så tjukk, egentlig?" fra en treåring er noe anna enn "Hei tjukka!" fra en tiåring. 41
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #8 Skrevet 25. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har opplevd lignende. Jeg setter øynene hardt i frekkasen og gir tydelig beskjed om at 'sånn får du ikke lov å snakke til meg, det er fryktelig ufint' - før jeg fortsetter videre med hva det enn måtte være jeg driver med. Anonymkode: 7742c...731 Og med det så lærte du det barnet at det er tabu å være tykk 😊 Anonymkode: 28497...844 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #9 Skrevet 25. september 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og med det så lærte du det barnet at det er tabu å være tykk 😊 Anonymkode: 28497...844 Nope, jeg forsterket for barnet at med mindre man har noe konstruktivt å si, kan man tie. Anonymkode: 7742c...731 28
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #10 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg er lei meg og irritert! Mest lei meg fordi sønnen min hørte at noen barn kalte meg for tjukka. De gikk forbi meg og sønnen min mens de ropte HEI TJUKKA!!! Jeg ble helt paff så jeg klarte virkelig ikke å si noe. Sønnen min så overrasket på meg og etterhvert så han lei seg ut. Jeg fikk ikke sagt noe til han om hendelsen før det plutselig ringte inn. Jeg er på vei ned i vekt nå etter jeg gikk opp 25 kg i svangerskapet med minstemann. Nå vei er jeg 95 kg og er 165 cm, så ja, jeg er tjukk. Off, har dere opplevd lignende? Dette var skikkelig ekkelt. Bør jeg snakke med sønnen min om det etter skolen? Jeg fikk i det minste enda mer motivasjon til å gå ned i vekt!! Frykten min er at barnet mitt skal bli ertet fordi jeg er stor. Anonymkode: b191f...e81 Legg vekt på at det var de som sa det som var dumme og at sånt sier man ikke til folk. Hvis du ser barna igjen gir du de tilsnakk. Anonymkode: 00dad...b58 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #11 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg er lei meg og irritert! Mest lei meg fordi sønnen min hørte at noen barn kalte meg for tjukka. De gikk forbi meg og sønnen min mens de ropte HEI TJUKKA!!! Jeg ble helt paff så jeg klarte virkelig ikke å si noe. Sønnen min så overrasket på meg og etterhvert så han lei seg ut. Jeg fikk ikke sagt noe til han om hendelsen før det plutselig ringte inn. Jeg er på vei ned i vekt nå etter jeg gikk opp 25 kg i svangerskapet med minstemann. Nå vei er jeg 95 kg og er 165 cm, så ja, jeg er tjukk. Off, har dere opplevd lignende? Dette var skikkelig ekkelt. Bør jeg snakke med sønnen min om det etter skolen? Jeg fikk i det minste enda mer motivasjon til å gå ned i vekt!! Frykten min er at barnet mitt skal bli ertet fordi jeg er stor. Anonymkode: b191f...e81 Unger er unger. Det de sa var vel sant, men frekt. Anonymkode: 093db...7fc
Gjest Paramount Skrevet 25. september 2019 #12 Skrevet 25. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Unger er unger. Det de sa var vel sant, men frekt. Anonymkode: 093db...7fc Nettopp. De skjønner ikke hvor slemme de er, spesielt ikke hvor sårende det er når det treffer blink. De tøffer seg når de føler seg trygge i grupper, akkurat som voksne. Neste gang hun treffer de samme personene smiler de nok bare og sier hei. I hvert fall dersom de er alene. Tenke "tjukka" gjør selv voksne som passerer ukjente overvektige mennesker. Slik er livets realiteter.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #13 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er fra barn og fulle folk man hører sannheten... Anonymkode: b6ae7...aac Både barn og fulle folk lyver veldig mye da 😛 Anonymkode: 1c658...e1a 21
Glød Skrevet 25. september 2019 #14 Skrevet 25. september 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de ikke eier filter for hva som passer seg. Vi tjukkaser vet godt at vi er tjukke, og blir ikke magisk slankere av at det påpekes av verken barn, fulle folk eller velmenende halvsenile grandtanter. Anonymkode: 7742c...731 Men noen trenger kanskje en ekstra motivasjon til å ta grep. Når man er på vei opp er det ofte vanskelig å se hvor langt det er gått får man en dag våkner opp. Sier ikke at det er greit at unger oppfører seg sånn, men de påpeker jo bare sannheten.
The Kitten Skrevet 25. september 2019 #15 Skrevet 25. september 2019 Tror ikke akkurat sønnen din blir traumatisert av dette. Så du trenger nok ikke å sette deg ned å ta en lang prat om det. Hvis han vil snakke om det, kan du bare si at noen ikke har lært at de ikke skal si alt de tenker, høyt. 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #16 Skrevet 25. september 2019 På 25.9.2019 den 9.19, Paramount skrev: Barn sier bare det som faller dem inn, selvsagt veldig ubehagelig når de treffer blink. Men husk at for små barn er omtrent alle voksne både eldgamle og feite. De mener veldig lite med det. Men alltids smart å ta av noen kilo, det skader ikke. Barn sier det som faller dem inn? Herregud, det er snakk om barn i skolealder, du ville ikke ropt skjellsord etter voksne når du var barn tror jeg. Unger i dag altså... TS: i mitt barns klasse (1.) så banner de læreren rett opp i trynet. Slår og dytter helt vilt når de står i kø, spytter på hverandre. Det er faktisk helt sykt, og jeg tenker at hvis det er sånn verden er så angrer jeg på at jeg oppdrar mine barn til å være gode og høflige mot andre. Merker allerede at barnet mitt er blitt frekkere og sintere hjemme. Anonymkode: 2a4b7...2d1 12
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #17 Skrevet 25. september 2019 Herregud, dere som unnskylder det med at barn er barn og at de ikke mener noe vondt. Mine unger kunne ALDRI sagt noe sånt! De er nå 15, 13 og 8 år. De har blitt forklart fra de var små at man ikke kommenterer andres utseende, ikke negativt. Da må man si noe fint. Har dere slike drittunger selv, ettersom dere unnskylder dette? Blir helt matt jeg. Anonymkode: 59a48...a56 40
Hactar Skrevet 25. september 2019 #18 Skrevet 25. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn sier det som faller dem inn? Herregud, det er snakk om barn i skolealder, du ville ikke ropt skjellsord etter voksne når du var barn tror jeg. Unger i dag altså... TS: i mitt barns klasse (1.) så banner de læreren rett opp i trynet. Slår og dytter helt vilt når de står i kø, spytter på hverandre. Det er faktisk helt sykt, og jeg tenker at hvis det er sånn verden er så angrer jeg på at jeg oppdrar mine barn til å være gode og høflige mot andre. Merker allerede at barnet mitt er blitt frekkere og sintere hjemme. Anonymkode: 2a4b7...2d1 Vel, nøyaktig slik var det da jeg gikk på skolen på åttitallet også. Forskjellen i dag, er at man faktisk kan kreve handling dersom denne utageringen innebærer mobbing av andre barn. Tror ingen rektor i dag kommer noen vei med å erklære mobbing utryddet og la det bli med det. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #19 Skrevet 25. september 2019 TS her. Takker for svar. Jeg må si at jeg er enig med dere som ikke tenker at "unger er unger". Mine barn kunne aldri sagt noe sånt, de er ikke typen til det og de er oppdratt til at man skal være snille med hverandre. Anonymkode: b191f...e81 13
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #20 Skrevet 25. september 2019 Her hadde du muligheten til å vise at det handler om hvordan du tar det. Det er faktisk det eneste du selv kan påvirke. Hvordan resten av verden er kan man ikke styre! Men du feilet og barnet så i dine øyne at du inntok offerrollen. Anonymkode: 9e70e...e72 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå