Gå til innhold

Store sko til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 8 år og bruker str. 37/38 i sko. Hvilket gjør det vanskelig å finne vanlige sko, spesielt til vinteren. På både Zalando og HM, har de bare støvletter som voksne damer bruker. Jeg er mer på utkikk etter Cherrox el.

Forslag til hvor jeg kan finne? Koster jo dobbelt så mye også, å kjøpe voksen-sko🙄

Anonymkode: 4adfc...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DockBoots skal finnes i voksenstørrelser i alle fall. Disse er et godt alternativ til cherrox.

Men om du ikke finner helt vanlige vintersko i damestørrelser, kan du ikke ha lett noe særlig. Jeg har hatt flere par skikkelige vintersko de siste 10 årene, og har aldri problemer med å finne når jeg trenger nytt.

Anonymkode: d9181...6fa

• Liker 3
Skrevet

EuroSko har både cherrox og dockboots i de størrelsene. Det er også mye fine vanlige vintersko til barn i de størrelsene på alle vanlige skobutikker. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjøpte barnesko til min sønn helt opp til str. 40, og fant det i de fleste skobutikker. 

Anonymkode: 96fa6...b10

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

DockBoots skal finnes i voksenstørrelser i alle fall. Disse er et godt alternativ til cherrox.

Men om du ikke finner helt vanlige vintersko i damestørrelser, kan du ikke ha lett noe særlig. Jeg har hatt flere par skikkelige vintersko de siste 10 årene, og har aldri problemer med å finne når jeg trenger nytt.

Enig, men fra str. 36 er de dyrere, fra str. 41 enda et hakk dyrere igjen. Sånn sett dyrt å ha barn med store føtter :P 

Har en sønn med store føtter, og det har ofte vært vanskelig å finne sko. Barnesko stopper ofte på str. 35, og for gutter er det liksom ingenting før herrestr. starter på 41? Veldig upraktisk. Det er jo mulig å oppdrive, med på alt utenom joggesko er det vanskeligere tilgjengelig og dyrere.

Anonymkode: c06b8...30d

Skrevet

9-åringen min bruker str. 42. Dyrt, ja, men sko må han jo ha. Tar ham med i butikker slik at han selv får velge (og prøve!) sko/støvler han kan leve med.

Eurosko, Skoringen, Timberland, sportsbutikker ol.

Anonymkode: 7f545...31d

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min er 8 år og bruker str. 37/38 i sko. Hvilket gjør det vanskelig å finne vanlige sko, spesielt til vinteren. På både Zalando og HM, har de bare støvletter som voksne damer bruker. Jeg er mer på utkikk etter Cherrox el.

Forslag til hvor jeg kan finne? Koster jo dobbelt så mye også, å kjøpe voksen-sko🙄

Anonymkode: 4adfc...72f

Hvorfor kjøpe dårlig og billig fottøy til jenta? At skoene passer foten og har riktig oppbygging og passform må da være viktig for føtter og kropp i utvikling?

Cherroxer får ofte Coop Obs inn til en grei pris. 

Anonymkode: 799f6...151

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøpe dårlig og billig fottøy til jenta? At skoene passer foten og har riktig oppbygging og passform må da være viktig for føtter og kropp i utvikling?

Cherroxer får ofte Coop Obs inn til en grei pris. 

Og der kom obs reklamen på tv, cherroxer til 399. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men fra str. 36 er de dyrere, fra str. 41 enda et hakk dyrere igjen. Sånn sett dyrt å ha barn med store føtter :P 

Har en sønn med store føtter, og det har ofte vært vanskelig å finne sko. Barnesko stopper ofte på str. 35, og for gutter er det liksom ingenting før herrestr. starter på 41? Veldig upraktisk. Det er jo mulig å oppdrive, med på alt utenom joggesko er det vanskeligere tilgjengelig og dyrere.

Anonymkode: c06b8...30d

Dyrt er det når ungene må opp i voksenstørrelser ja. Det tror jeg på.

At det kan være vanskeligere å finne ålreite guttesko i 37-40 tror jeg også på - det burde jo ikke være det, siden gutta ikke magisk hopper fra 36 til 41 de heller.

Men gode vintersko i damestørrelser er ganske langt fra så vanskelig å finne som TS gir uttrykk for. 

Skrevet

På Eurosko/Grensen Sko har de Cherrox opp til 39.

Det finnes også mange boots med lave hæler som er vanntette, feks forskjellige fra Timberland (hvor samme modeller finnes i barnestørrelser og til herre, så de er ikke spesielt "damete"). Jeg ville tatt med barnet til en skobutikk og prøvd ut litt av utvalget. 

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Samtidig så tenker jeg at kanskje føttene nesten er ferdig utvokst og ikke vil vokse så mye mer, så sånn sett har du sko som kan brukes flere sesonger....?

Skrevet

Angulus har mange fine, og modellen går helt opp til størrelse 40.

Anonymkode: 929f6...d28

Skrevet

Kjøp noe ordentlig du. Jeg nådde størrelse 38 da jeg gikk i 3 klasse. Brukte samme størrelse til jeg begynte i 7.klasse, så mamma fikk god valuta for de dyre vinterskoene hun akka seg over ved innkjøp 😝

Anonymkode: b03aa...d46

Skrevet

Ryddet for tulleinnlegg. 

Ninab82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...