Gå til innhold

ørkenrotte!

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin
Skrevet

Kom igjen, fortell meg alt jeg trenger å vite om ørkenrotter :)

Gjest ikke mye
Skrevet

De er små og kan hoppe. Og jeg kjenner ingen som har hatt en ørkenrotte som har blitt skikkelig tam; ikke kosete i hvert fall. Vil tro at de bør holdes flere sammen i et stort terrarium. De er søte, men litt som hamstere..?

Skrevet

Har ingen erfaring med ørkenrotter, men med hetterotter om det kan være av interesse. De er utrolig morsomme og koselige dyr, og de kan bli kjempekosete! Jeg har hatt 2 stk. Og de var veldig tamme og kosete. Det er bare hvor mye tid du bruker på de som bestemmer hvordan de blir. De klatret begge to opp på meg og la seg i armkroken min for å sove. De satt på skulderen min når jeg var forskjellige steder. De elsket å bli klødd og strøket. De løp løs rundt på et rom når jeg var der med de. De lærer fort og er faktisk veldig intelligente. Det er gøy både for de og deg om du lager hinderløyper til de med noe god mat i enden som belønning.

Vet ikke om det var av interesse siden du primært spurte om ørkenrotter. Men jeg anbefaler gjerne hetterotter som kjæledyr iallefall.

Gjest Ørkenrotta
Skrevet

Hetterotter og ørkenrotter kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Jeg har hatt begge deler, og må si jeg veier mer på hetterotta enn ørkenrotta. Hadde to stykker og du skal lete lenge etter en ørkenrotte du kan temme skikkelig som du gjør med en lat hamster eller en kosete hetterotte. En god ting om dem (evt), er at de er ganske seiglivet. Begge mine ble 6 og 7 år gamle.

Sprellopp er vel et fint ord å beskrive disse skapningene :ler:

Gjest Ninakanin
Skrevet

nei jeg visste at man ikke kunne sammenligne hetterotter og ørkenrotter altså.. Men takk for anbefalingen :ler:

Men jeg har slått det litt i fra meg, egentlig, er ikke den mest gunstige tiden å kjøpe nytt kjæledyr nå uansett..

Ble bare så forelsket i de små babyene i butikkeeen!! :ler:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Det er farlig å gå i dyrebutikken :ler:

Gjest Ninakanin
Skrevet

haha har fortalt litt om hva jeg tok med meg hjem fra dyrebutikken da jeg var liten i dagboka mi for ett par dager siden :ler:

Har aldri vokst det fra meg!! :ler:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg har tatt med meg:

To hetterotter, et hamster og to undulater, så jeg kjenner til problemet :ler:

Gjest Ninakanin
Skrevet

:ler:

min barndom bestod av hvite mus, hamstre, kaniner, undulater, sebrafinker, kanarifugl (min søsters) , dvergpapaegøye (min brors), hest, og endeløse akvarieprosjekter...

:ler:

Ting jeg vil ha men ikke har fått beholde/hatt anledning til å skaffe ennå:

ørkenrotte ( :ler: )

diskus fisk

hagehøns

og en hel haug med andre ting...

Gjest Ninakanin
Skrevet

glemte alle kattene :hoho:

Og hunden min!!!!

:oops:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Ørkenrottene er kjempe søte, men like kjedelige som hamster. Kommer aldri til å ta med meg flere hamster hjem, for det er mere arbeid enn kos.

prøv to hetterotter, for de er utrolige på mange måter. Kjempe søte er de også :wink: Hadde det ikke vært for min kjære, ville vi nok hatt rotter overalt. :ler:

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Har hatt ørkenrotte, og det er ikke å anbefale. Jeg gjorde omtrent ikke annet hele dagen enn å prøve å få den tam, men det nyttet ikke. Det nærmeste jeg kom var å ha den i hånda mi UTEN at den sprella helt febrilsk.

Ville mye heller hatt hetterotte, egentlig den gangen, men så hadde jeg hørt om så mye kreft og sånt på dem...

Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

det ble to nydelige små svarte ørkenrottesøsken, aldeeeeles perfekte!!

bare 6 uker, så de skal nok bli litt tamme ja :)

juhuuu!!

Skrevet

Tviler på at de blir tammere om de er 6 uker :wink:

Gjest Ninakanin
Skrevet
Tviler på at de blir tammere om de er 6 uker :wink:

jo selvfølgelig blir de det! hvis jeg hadde kjøpt eldre unger, eller voksne, så ville den viktige pregningsfasen vært over.

Sånne små søte tullinger som dette er lettere å få tamme vet du, hvis jeg bruker mye tid på dem :)

og takk felle!! jeg er KJEMPEfornøyd!

Skrevet

Jeg hadde mine fra fødselen av, og de ble ikke så mye mer tamme.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...