Gå til innhold

TV-en på 24/7. Vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du blant de som har TV-en på konstant, selv når du er i søvn?

Tenker det er tidenes mest uansvarlige energiforbruk, og samt på linje med å lade mobilen om natten hva angår tekniske feil og brann (eller er jo røyken du ikke merker som dreper deg sakte).

Hvis du er blant de med TV på 24/7... er det en tvangstanke eller noe annet bak?

Føler det er på lik linje tvangstanke kanskje som det er for noen at de MÅ gå på forrerst i bussen, og når de såvidt ville rukken bussen ved å hoppe på bakerst der de kommer løpende, så velger de å løpe litt til fordi de bare har en tvangstanke om at de må gå på øverst... også mister de bussen med 1 sek...

Anonymkode: 5c448...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg orker ikke den støyen hele tiden. Tv står på kun når noen ser på. 

Anonymkode: 7fc8e...f58

• Liker 3
Skrevet

Du starter tråden med såpass mye fordommer at jeg tipper de færreste med tv'n på på natta gidder å svare deg. 

Anonymkode: 712c8...688

• Liker 9
Skrevet

24/7?? Nei.. 

på natten sover jeg, og på dagen er vi på jobb og skole. 

Anonymkode: 5f17f...8ec

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det vanlig, vet ikke om noen. 

Det er noen som ser mye TV, men ikke 24/7

Anonymkode: 1b815...f2a

Skrevet

Her i landet har vi mer enn nok energi å ta av.

Anonymkode: db9d7...582

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker å ha TVen på om dagen selv om jeg ikke ser på den. Men om natten er alt ute av stikkontakten utenom vaskemaskin, stekeovn og de apparatene der. 

Anonymkode: b4adb...64c

• Liker 3
Skrevet

Er nok mange ting som drar mer strøm enn 1 tv. Og så fremst man støvesuger tv ( og alle andre elektriske duppeditter), så er det liten sjanse for brann. Det kan begynne å brenne i et kjøleskap, i en vaskemaskin osv også. Så ser ikke problemet.

Men nei, har ikke tv, dog er stikket inne på vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin, musikkannlegget mm konstant. Også når jeg er på ferie. Og føler ikke jeg sløser noe med strøm av den grunn.

Anonymkode: cdaf9...7cb

Skrevet

Tror ikke det er vanlig nei. Bruker den maks 30 min daglig. Gamingpcen derimot, det er et annet kapittel.

Anonymkode: c7cc5...a90

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ensom og er for det meste hjemme. For meg er det en slags trøst å ha TVen på i bakgrunnen selv om jeg ikke alltid ser på. Føler meg mindre ensom da, at de som er på tv på en måte sitter i stua mi. Jeg vet det er dumt, men... 

Anonymkode: efb4c...b72

• Liker 8
Skrevet

Tidligere slo jeg på tvn i det sekundet jeg kom hjem fra jobb til jeg la meg, sto på som bakgrunnsstøy. Nå har jeg ikke TV kanaler lenger, kun apper og Chromecast. Da må jeg fysisk inn på tlf og finne noe å se på for så å caste, da blir det sjelden til at jeg setter på noe utenom når jeg faktisk skal se på noe. 

Anonymkode: 0fdd1...01b

Skrevet

Jeg har aldri noen gang latt Tv-en stå på 24/7. Selvsagt noen dager ser jeg mer på tv en andre, også er det dager hvor jeg ikke ser på Tv-en i det helle tatt. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har ikke TV på hver dag, engang og aldri mer en ca 3 timer om dagen.

Skrevet

Hjem er TVen står og uler 24/7 minner meg om scener der BV kommer på døra.

Veldig white trash. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du blant de som har TV-en på konstant, selv når du er i søvn?

Tenker det er tidenes mest uansvarlige energiforbruk, og samt på linje med å lade mobilen om natten hva angår tekniske feil og brann (eller er jo røyken du ikke merker som dreper deg sakte).

Hvis du er blant de med TV på 24/7... er det en tvangstanke eller noe annet bak?

Føler det er på lik linje tvangstanke kanskje som det er for noen at de MÅ gå på forrerst i bussen, og når de såvidt ville rukken bussen ved å hoppe på bakerst der de kommer løpende, så velger de å løpe litt til fordi de bare har en tvangstanke om at de må gå på øverst... også mister de bussen med 1 sek...

Hvem sover om natta eller om dagen med tven på? Snakker du her om deg selv, kanskje? 

Folk flest tar av tven når de legger seg for å ta sin døgnhvile. De fleste er nemlig opptatt av både brannsikkerhet og strømsparing. 

Men la meg kaste ballen tilbake til deg ts, hva er i tilfellet forskjellen mellom å ha tven på 24/7 og å sitte på kvinneguiden/nett 24/7? Begge deler handler om skjerm og begge deler handler om å henge fast i en fiktiv verden langt utenfor den virkelige verdenen.  Begge deler er like usunt. 

Sammenligningen din med buss er forøvrig er vrien å forstå. 

Anonymkode: 60756...462

• Liker 2
Skrevet

Jeg sitter her 24/7? Ok.

Skrevet

Man kan med fordel la tv være 24/7 avslått, med mindre man trenger varmen i rommet (ca 50 watt?).
Har man en varmeovn i rommet på f.eks. 1000 W som er termostatstyrt, så vil ovnen i gjennomsnitt bruke 950 W og tven resten.
(ikke helt riktig i praksis, da antall kwH avhenger av om temperaturen gjør at ovnen varmer hele tiden....ikke viktig for prinsippet her).

Skrevet

Jeg bor alene, så når jeg leser eller gjør andre ting hjemme som ikke innebærer å se på TV pleier jeg å ha den på på chromecast, for da går den som en slider med bilder eller så har jeg på lav musikk på den med spotify. Den er selvfølgelig avslått på natt og når jeg ikke er hjemme. 

Anonymkode: 2fe71...35d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...