Gå til innhold

Barnehagebarn 1-3 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker deres barnehagebarn på vinterhalvåret inne i barnehagen? Går det i stort sett bare ull klær eller bruker dere bomull også?

Anonymkode: 24a9d...6d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett bare ull, av og til vanlig joggebukse, men alltid ullstrømper.

Anonymkode: 65cfa...49d

• Liker 1
Skrevet

Stort sett bomullsokker, joggebukse/leggings og ulltrøye. Så tar de på ullsokker og ullongs når de går ut. 

Anonymkode: b5534...528

Skrevet

Vi bruker nesten utelukkende bomullsklær, men ullsokker om vinteren. De gangene vi har sendt ungene i ull er de helt svette når vi henter dem. 

Anonymkode: 8b096...849

Skrevet

Mine må ha bomull inne, ellers renner de vekk. Småbarnsavdelingen har der også unødvendig varmt inne, så ull går ihvertfall ikke der.

Anonymkode: d5aa3...915

Skrevet

Bomull. Ungen blir klam av ull, og huden blir irritert.. Tar heller bomull under og ull utenpå når hun skal ut. 

Anonymkode: 4cbde...284

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva bruker deres barnehagebarn på vinterhalvåret inne i barnehagen? Går det i stort sett bare ull klær eller bruker dere bomull også?

Anonymkode: 24a9d...6d9

Inne? Bare bomull. T-skjorte... er så varmt i vår bhg atte ull er bare å glemme, ungene koker. De er jo alltid i bevegelse også.

Anonymkode: 97ec5...a03

Skrevet

Vårt barn er varmt og i bhg er det gulvvarme og varmt inne så sender henne i tynne bomullsklær. Mellomlagsklær ligger i garderoben for når de skal ut. Har sendt henne med ull et par ganger, men da har hun vært våt i håret av svette når jeg henter.

Anonymkode: d6ada...eb3

Skrevet

Bomull. Det er som å være i en stekeovn inne i barnehagen..

Anonymkode: 3c1dc...db9

Skrevet

Ull, fra topp til tå. de Dere som bruker bomull inne, bruker de ull ute? Tror ikke vår barnehage hadde giddet å bytte alle bomullsklærne og ta på ull som innerste lag når de skal ut, og ull innerst ute er vi helt avhengig av på de kaldeste dagene...

Anonymkode: 7e7e1...d59

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ull, fra topp til tå. de Dere som bruker bomull inne, bruker de ull ute? Tror ikke vår barnehage hadde giddet å bytte alle bomullsklærne og ta på ull som innerste lag når de skal ut, og ull innerst ute er vi helt avhengig av på de kaldeste dagene...

Bruker bomull innerst og mellomlag i ull. Varmt yttertøy. Det holder nesten alltid, og på de kaldeste dagene er de ute bare en liten tur. Når de er inne i flere timer enn de er ute, er det viktigere at de er komfortable inne enn ute.

Anonymkode: 0d942...457

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker bomull innerst og mellomlag i ull. Varmt yttertøy. Det holder nesten alltid, og på de kaldeste dagene er de ute bare en liten tur. Når de er inne i flere timer enn de er ute, er det viktigere at de er komfortable inne enn ute.

Anonymkode: 0d942...457

Min hadde virkelig fryst av det. Her er det tynn ull innerst, tykk hjemmestrikk over og tykk vinterdress utenpå. Bor på Østlandet da, så det kan jo bli ordentlig kaldt. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min hadde virkelig fryst av det. Her er det tynn ull innerst, tykk hjemmestrikk over og tykk vinterdress utenpå. Bor på Østlandet da, så det kan jo bli ordentlig kaldt. 

Unger har ulik temperatur, vet du. Min har til og med gått i bare truse under vinterdressen uten å fryse. Ikke at jeg anbefaler det, unger flest trenger litt mer klær enn min 😅 Men det er litt fascinerende, et annet barn hadde tynn ull, mellomlag og dress og var ganske akkurat passe varm, mens min svettet i truse og dress.

Anonymkode: b710d...254

Skrevet

Våre barn har på ulltights/ullstrømpebukser og ullbody/ulltrøyer. 

Anonymkode: 4b4a4...760

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i Oslo, men kan ikke sende mine i ullundertøy i barnehagen, det blir alt for varmt inne. Har ull som mellomlag under uteklær i barnehagen, det har holdt her. 

Anonymkode: d5aa3...915

Skrevet

Her går det i ull stort sett. Gutten på 3 er litt frossen av seg, så det går fint med ull innendørs for hans del. Første vinteren i barnehagen gikk det mest i bomull for han fikk så eksem av ull, men nå har han vokst det av seg. 

Anonymkode: ff299...6c9

• Liker 1
Skrevet

Som regel bomull på kroppen og trysilsokker på føttene. Har strikket ull som de kan ta på når de skal ut. 😊

Skrevet

Jeg har aldri tenkt at barnehagen skulle bruke tid på å skifte fra bomull til ull når barna har vært små, så her har vi hatt ull inne også, stort sett. Dvs. de har hatt på seg ullbody/genser og ullstrømpebukse/stillongs som de har brukt inne. Når barna mine har hatt eksem på beina, har de hatt bomullsstrømpebukse under ullstillongs, og da har de ofte tatt av ullstillongsen inne, da. Barna mine har noen ganger vært varme ved henting inne, ja, men jeg har ikke sett på det som noe stort problem.

• Liker 1
Skrevet

Tynn ullbody og leggings innendørs. Når de skal ut så blir det ett lag til med ull så parkdress eller vinterdress over. Kommer ann på temperaturen. 

Anonymkode: 19244...b88

• Liker 1
Skrevet

Nå har han ullbody og ullstrømpebukse, ulldress (tynn) over og så parkdress. Løper i kun undertøyet inne.

Anonymkode: 3aeb8...581

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...