Gå til innhold

Foundation som gir fukt,men ikke kviser!

Anbefalte innlegg

Gjest lalalala
Skrevet

Hei Jenter!

Trenger hjelp her nå...Jeg har nokså tørr overhud,men sliter med litt uren hud(særlig underjordiske kviser på haka og panna)...Jeg merker ikke så veldig til at huden er litt tørr til vanlig. Men når jeg har på foundation(nesten hver dag) ser det nokså unaturlig ut. Føler at det legger seg oppå huden og viser tørre steder og disse kulene i huden...

Jeg har prøvd blant annet foundations fra Dior, Loreal og Darphin...

Lurte på om noen hadde noen tips til foundations jeg kunne prøvd? Som var oljefri,men gav fukt og gikk inn i huden liksom...Hva med disse såkalte "balance" foundationene...Har sett på noen fra blant annet Lancome og Loreal? Noen tips?

Ev andre tips til ting jeg kan gjøre?

Må legge til(før noen skriver noe om det)...Jeg er nøye med rensing og fuktighetskrem før jeg legger sminke.

Bruker lotion fra Clinique eller krem fra Dermalogica og syns de gir nok fukt...inntil foundationen kommer på.

Jeg vil jo mest av alt se så naturlig ut som mulig.. :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en foundation hos hudpleier. Den er veldig god, men ganske dyr... Kostet nesten 500 kr, men den er ganske drøy da. Har hatt den i snart fire mnd. Den er ikke så fryktelig holdbar og dekkende, men har du den med deg i veska, går det fort å friske opp litt. Merket heter Trucco. Hudpleieren sa at den pustet så godt at det ikke var nødvendig å vaske den av om natten engang. Selv om hun selvsagt anbefalte å gjøre det likevel.

Høres ut som du trenger litt mer fukt til huden din også. Jeg bruker decleor ansiktkrem og er kjempefornøyd. Pass på at du ikke bruker for sterke rensemidler som tørker ut huden.

Gjest Estée
Skrevet

Anbefaler Equalizer fra Estee Lauder. Koster 270 kr og har solfaktor 12. Jeg har samme problem som deg, og kommer alltid tilbake til denne. Den er også spesielt for oss som lett får en kvise eller to. Trenger mindre fuktighetskrem når jeg bruker den. Kan egentlig ikke få skrytt den høyt nok opp i skyene :-)

Klippet dette fra www.esteelauder.com :

For Normal/Combo Skin

Anticipates and responds to skin's changing needs and conditions; controlling oil and shine in the T-zone; time-releasing moisturizers to dry areas for 8 hours of continuous hydration. Humidity and perspiration resistant. Provides SPF 10 non-chemical coverage. Dermatologist/ophthalmologist-tested, non-acnegenic, fragrance-free, and oil-free.

Features and Benefits:

Equalizer is a revolutionary, intelligent, self-adjusting foundation for normal/ combination skin. It forecasts your skin's condition and specific needs, controlling oil and shine in your T-zone and hydrating the drier cheek area.

Gjest lalalala
Skrevet

Takk for svar!

Estee Lauder,ja...Har prøvd den Ideal Matte for litt siden. Den dekket godt nok, man gav ikke nok fukt til min hud. Kanskje jeg skulle prøve den du anbefalte meg?! 270 kr er overkommelig...

Det Trucco merket har jeg aldri hørt om :oops:

Selges det bare hos hudpleier? Hvilken Decleor krem bruker du, Smil?(passer den til min hud??)

Fikk et tips et gang at hvis man sprayer vann over ansiktet etter man har lagt på foundation smelter det mer inn i huden,men jeg syns ikke det hjelper noe særlig. Slike fuktighetssprayer eller lignende...Kan de hjelpe? Noen tips om gode fuktighetssprayer(til min hud)?

Gjest gjest1
Skrevet
Slike fuktighetssprayer eller lignende...Kan de hjelpe? Noen tips om gode fuktighetssprayer(til min hud)?

Jeg liker Moisure Surge face spray fra Clinique veldig godt. Sprayer den av og til på foundation hvis den ble for dekkende.

Har du tørr hud må du gjerne påføre foundation rett etter at du påførte fuktighetskrem. Klissete, men verdt det :)

Gjest lalalala
Skrevet

Takk for gode tips, Susanne! :wink:

Skrevet

Vet ikke om den bare selges hos hudpleier jeg. Hadde ikke hørt om merket før jeg kjøpte det selv jeg heller. Er veldig fornøyd med den, men den er jo litt dyr da. Kanskje jeg prøve Estee Lauder neste gang.

Hvilken fuktighetskrem jeg bruker? Nå bruker jeg hydra floral creme og noen dager bruker jeg den nye fuktighetskremen med solfaktor. Liker begge veldig godt. I tillegg bruker jeg av og til neroli-oil. Alt fra decleor.

Skrevet

Treatment Foundation fra Dermalogica :rosasmil:

Skrevet

Hvordan er den, hva koster den og hvor får du kjøpt den?

Skrevet

Trucco er makeupmerket til Sebastian

Flere frisørsalonger selger merket.

De har bla en veldig god lipgloss.

Gjest hjalmarlover
Skrevet
Trucco er makeupmerket til Sebastian

Flere frisørsalonger selger merket.

De har bla en veldig god lipgloss.

Får man kjøpt dette på nett? :-)

Gjest Gjesta
Skrevet

Får man kjøpt dette på nett? :-)

Hos healthandbeautydepot.com

Men det er umulig å velge farge via nettet. Fargene ser helt annerledes ut på fargekartet enn ellers.

Portoen er i tillegg på 22USD til Norge.

Skrevet

Jeg kjøpte en foundation fra clarins i dag. Veldig fornøyd så langt, men jeg vet ikke om jeg får kviser av den da. Tenkte jo egentlig å prøve Estee Lauder, men dama i parfymeriet overbeviste meg :)

Gjest Gjest!
Skrevet
Jeg kjøpte en foundation fra clarins i dag. Veldig fornøyd så langt' date=' men jeg vet ikke om jeg får kviser av den da. Tenkte jo egentlig å prøve Estee Lauder, men dama i parfymeriet overbeviste meg :)[/quote']

Hva heter denne foundationen?

Har også en foundation fra Clarins Sun Kissed- veldig bra. Lurer på om jeg skal prøve andre fra merket!?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har også tørr overhud med tendenser til utbrudd på haken og i tinningene. Chanel Vitalumiere gir masse fukt og et naturlig resultat. Gir en veldig fin glød til huden.

Vet ikke om den er oljefri, men jeg tror at de evnt oljene som er i dyre foundationer er såkalte gode oljer som heller stabiliserer huden istedenfor å gi kviser.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har også tørr overhud med tendenser til utbrudd på haken og i tinningene. Chanel Vitalumiere gir masse fukt og et naturlig resultat. Gir en veldig fin glød til huden.

Vet ikke om den er oljefri, men jeg tror at de evnt oljene som er i dyre foundationer er såkalte gode oljer som heller stabiliserer huden istedenfor å gi kviser.

Skrevet

Jeg bruker clarins autofocus (også har den noen flere navn) Det er den nyeste foundationen fra clarins. Jeg liker den kjempegodt! Veldig naturlig og dekkende resultat. Den sitter også godt, og den er oljefri. Var ikke så veldig dyr heller. Kostet i underkant av 300 kr.

Skrevet

Hei:) Jeg har samme problem som deg.. har brukt alle mulige merker fra parfymeri uten bra ressultat.. i det jeg skulle gi opp letingen etter den perfekte foundationen fant jeg max factor!!! den gir fukt og dekker uren hud uten tørre flekker :-) wohooo:)

Gjest lilletroll
Skrevet

Var på parfymeri i dag for å spørre etter prøver på autofocus fra Clarins og Equalizer fra Estee Lauder, men damen i parfymeriet hadde ikke hørt om noen av dem :roll: Hvor har dere kjøpt deres??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...