AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #1 Skrevet 24. september 2019 Er det vanskelig å kommunisere med lokalbefolkningen utenfor Dublin? Dvs at de snakker rar engelsk? Er det noe som du vil anbefale å gjøre i Irland? Anonymkode: a69e9...877
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #2 Skrevet 24. september 2019 Jeg har bodd der.. de snakker irsk aksent på engelsken ja. Både i Dublin og Belfast, og selvfølgelig ellers. De snakker også gaelic. Dra på pub, hør live musikk og spis masse irsk pub-mat. 😄 Anonymkode: b8d60...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #3 Skrevet 24. september 2019 Irland er et av mine favorittreisemål. Dublin er blitt veldig urbant og europeisk. Lett å orientere seg, godt tilbud for turister, og en lokalbefolkning som er det vennligste, mest imøtekommende folkeslaget du vil oppleve. Ja, jeg hadde litt problemer med dialekten, men det går seg til. Vi reiste til Newgrange som ligger nord for byen og Hills of Tara, som er historiske monumenter. Ellers: pub, konsert, kirkebesøk, Guiness Storehouse, turistbuss ect. Anonymkode: 68b34...ceb
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #4 Skrevet 24. september 2019 Det er vått og grønt. Hundene går løse og de gamle snakker rar Engelsk. Anonymkode: 3ad5d...38d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #5 Skrevet 24. september 2019 Har bodd i Nord-Irland og har reist i hele Irland. Giant Causeway er verdt å se, the Crown bar i Belfast (hele interiøret er dekket av fliser) publivet og livemusikken er fantastisk. Lei bil og dra på pub i en småby, stemningen er ofte magisk. I nord er det også utrolig mange festninger og gamle slott å besøke. Veldig fint også helt nord i Port Rush og å kjøre langs klippene i nordøst. I sør er det dårlige veier og litt dårlig skiltet, fattigdommen er større siden de er uavhengige og ting er litt avlegs og gammeldagse. Men verdt å kjøre innom f.eks Bush Mills og besøke et wiskeydestilleri. Folk er rausere, mindre opptatt av statussymboler og mer pratsomme enn nordmenn. Anonymkode: 135ff...b4a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #6 Skrevet 25. september 2019 Irland er magisk! Mitt favorittland som vi stadig vekk reiser tilbake til. Med en gang vi lander i Dublin haster vi fortest mulig ut av byen og ut til landsbygda, der e så mange fine små «bygder» rundt om hele landet. Spesielt på vestkysten, vilt, vakkert og vått😅 Har en stor drøm om en gang å flytte til Irland, det landet har alt(bortsett fra sommervær), og irene er veldig lette å komme i prat med. Jeg elsker Irland og anbefaler landet(bortsett fra hovedstaden) til alle. Anonymkode: 52d63...93c
Fiskegrateng Skrevet 25. september 2019 #7 Skrevet 25. september 2019 (endret) 21 hours ago, AnonymBruker said: Irland er et av mine favorittreisemål. Dublin er blitt veldig urbant og europeisk. Lett å orientere seg, godt tilbud for turister, og en lokalbefolkning som er det vennligste, mest imøtekommende folkeslaget du vil oppleve. Ja, jeg hadde litt problemer med dialekten, men det går seg til. Vi reiste til Newgrange som ligger nord for byen og Hills of Tara, som er historiske monumenter. Ellers: pub, konsert, kirkebesøk, Guiness Storehouse, turistbuss ect. Anonymkode: 68b34...ceb Var det en tid Dublin ikke var europeisk?Hva var det da? Endret 25. september 2019 av Fiskegrateng
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #8 Skrevet 29. september 2019 Er det noe særlig snø der? Skal til Dublin i januar, og håper egentlig på mildt klima Anonymkode: de3da...6ec
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #9 Skrevet 29. september 2019 Ikke vanskelig å forstå hva de sier. Veldig mange fine steder. Folke er hyggelige og hjelpsomme. Det eneste kjipe er været. Det regner veldig mye, og ikke blir hverken ordentlig sommer eller ordentlig vinter (sett fra en østlendings perspektiv). Sjelden det er fine sommerdager med varmt vær og sol hele tida, spesielt på vestkysten. Vannet er iskaldt! Det er vanlig å bruke våtdrakt når man bader. Snø er det omtrent ikke. Kan komme noe, men da forsvinner det stort sett nesten med én gang. Man drar ikke til Irland hverken for å sole seg eller for å gå på ski, for å si det sånn Anonymkode: b3963...b37
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #10 Skrevet 30. september 2019 Irland er fantastisk! Vennlige mennesker, mye å se og oppleve, avslappet stemning, flott natur, vær, øl, smil, musikk. Dra dit og vær åpen for inntrykk, du vil ikke angre. Anonymkode: a2e61...1d3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #11 Skrevet 30. september 2019 På 25.9.2019 den 19.11, AnonymBruker skrev: Irland er magisk! Mitt favorittland som vi stadig vekk reiser tilbake til. Med en gang vi lander i Dublin haster vi fortest mulig ut av byen og ut til landsbygda, der e så mange fine små «bygder» rundt om hele landet. Spesielt på vestkysten, vilt, vakkert og vått😅 Har en stor drøm om en gang å flytte til Irland, det landet har alt(bortsett fra sommervær), og irene er veldig lette å komme i prat med. Jeg elsker Irland og anbefaler landet(bortsett fra hovedstaden) til alle. Anonymkode: 52d63...93c Hvorfor ikke Dublin? Syntes det var en kjempefin by! Anonymkode: 98211...d6d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #12 Skrevet 30. september 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke Dublin? Syntes det var en kjempefin by! Anonymkode: 98211...d6d Det var skikkelig nedtur å komme til en grå og kjedelig storby etter å ha sett så mange nydelige små plasser i landet. Synes rett og slett det var en trist og kjedelig by, spesielt når jeg hvor mye fint landet har å by på! Anonymkode: 52d63...93c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå