Gå til innhold

Vaksinering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du hva? Jeg har aldri vaksinert min sønn!!

han er 14 år og aldri vært noe særlig syk.

antivaksinerere dreper andre barn? Neppe. sønnen min er så frisk. Fra han var liten på helsestasjonen ble dem overasket over sykdommer og plager han aldri har hatt.

Vært i utlandet mange ganger.

så.. hva er så farlig med å ikke vaksinere?

Anonymkode: 628b2...3a3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

troll.

Anonymkode: 8cb51...6d7

• Liker 33
Skrevet

Nice try.

Anonymkode: b3f77...743

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

troll.

Anonymkode: 8cb51...6d7

Jaja, tro hva dere vil om jeg er «troll» eller ikke. 

Jeg lever hverdagen min som vanlig og har ingen bekymringer :)

Anonymkode: 628b2...3a3

Skrevet

Så fint for deg og din sønn at han så langt i livet har et godt immunforsvar 👍 Dessverre er det ikke slik for alle, så derfor er det fint om så mange som mulig vaksinerer seg. 

Hvor ofte har huset ditt brent ned? Forhåpentligvis ingen ganger, men allikevel forsikrer de fleste av oss boligen. Kanskje bortkastede penger, men tør ikke ta sjansen på å ikke gjøre det. 

Anonymkode: 64015...4ea

• Liker 18
Skrevet

Jeg kjenner to familier som har barn som aldri er vaksinert. Barna har hatt vanlige barnesykdommer men har ellers vært veldig lite syke. To av barna er voksne nå.

Anonymkode: 5581c...078

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner to familier som har barn som aldri er vaksinert. Barna har hatt vanlige barnesykdommer men har ellers vært veldig lite syke. To av barna er voksne nå.

Det er jo fordi alle andre vaksinerer. Hadde alle droppet å vaksinere, hva tror du hadde skjedd da? Hadde alle vært veldig lite syke og hadde vokst opp til å bli friske og raske voksne? 

Anonymkode: 6e5e0...e0f

• Liker 30
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er jo fordi alle andre vaksinerer. Hadde alle droppet å vaksinere, hva tror du hadde skjedd da? Hadde alle vært veldig lite syke og hadde vokst opp til å bli friske og raske voksne? 

Anonymkode: 6e5e0...e0f

Det får vi aldri vite fordi 97% vaksinerer.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får vi aldri vite fordi 97% vaksinerer.

Hvis du ikke klarer tenke ut svaret selv sier det alt om deg. 

Anonymkode: 26f13...e9a

• Liker 14
Skrevet

Har ikke vaksinert mine heller. På 13 år har kun ene vert syk, og det var blindtarmen. Ingen lege journal på dei andre ungene.... kan gå flere år før dei blir forkjøla óg.  

Anonymkode: 5b42c...41e

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke klarer tenke ut svaret selv sier det alt om deg. 

Anonymkode: 26f13...e9a

Det er nettopp det, vi kan bare tenke det ut. Jeg tenker en tanke og du tenker en tanke, hvem som har rett får vi aldri vite.

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
«Når de aller fleste i befolkningen er vaksinert mot en sykdom, blir det få personer igjen som er mottagelige for smitte. Ved at de aller fleste i befolkningen er vaksinert mot en sykdom, er de også med på å beskytte de minste barna som er for unge til å få vaksine, og personer med spesielle sykdommer som gjør at de ikke kan vaksineres. 
Ved hjelp av vaksinasjoner det mulig å utrydde enkelte sykdommer fullstendig i hele verden. Dette er hittil opp­nådd for virussykdommen kopper.»

Så om alle hadde sluttet å vaksinere ungene sine så ville nok barnedødeligheten skutt i været. Hvorfor tror du mange barn i fattige land som ikke får vaksine får sykdommer som dreper dem om ikke sult dreper dem først?

»Mens meslinger blir betraktet som en sjelden og ufarlig sykdom i rike land, er forholdet i utviklingsland omvendt: mange barn får meslinger og mange dør av sykdommens komplikasjoner. Forskjellen skyldes først og fremst ulik tilgang til effektiv vaksinering. På verdensbasis dør om lag 400 000 barn under fem år hvert år pga. meslinger. I fattige land vil 1 – 10 % av barn med meslinger dø, men blant flyktninger og underernærte barn kan dødsratene komme opp i hele 30 %»

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Nå var det jo to nye meslingtilfeller i Rogaland i som ble meldt på nyhetene i går.

Anonymkode: 17f26...0e9

• Liker 1
Skrevet

Fint for deg at du er stolt over å være en drittsekk som bidrar til å gjøre samfunnet farligere for de svakeste av oss. 

Anonymkode: 76cb7...e22

• Liker 17
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vaksinert mine heller. På 13 år har kun ene vert syk, og det var blindtarmen. Ingen lege journal på dei andre ungene.... kan gå flere år før dei blir forkjøla óg.  

Anonymkode: 5b42c...41e

Men nå går ikke vaksiner på blindtarmbetennelse og forkjølelse heller da. 

Anonymkode: beff7...05d

• Liker 3
Skrevet

Jeg er helt med deg søster!!!

Jeg pleide å være for vaksiner helt til jeg vaksinerte mitt førstefødt barn. BARE 12 år etter han ble vaksinert ble han påkjørt. Dette kan ikke ha vært en tilfeldighet. Vaksiner er farlige, å dreper folk.

Mvh. Gerd

• Liker 8
Skrevet

1
1 minutt siden, Gerd Berta Grøse skrev:

Jeg er helt med deg søster!!!

Jeg pleide å være for vaksiner helt til jeg vaksinerte mitt førstefødt barn. BARE 12 år etter han ble vaksinert ble han påkjørt. Dette kan ikke ha vært en tilfeldighet. Vaksiner er farlige, å dreper folk.

Mvh. Gerd

Nettopp Gerd!!!

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det, vi kan bare tenke det ut. Jeg tenker en tanke og du tenker en tanke, hvem som har rett får vi aldri vite.

Jo. Vi kan se på historien, og på andre land. Du har bare en tanke, den andre sitter på fakta. 

Sier litt om nivået ditt når du kan skrive noe så dumt. Leser du ikke aviser? Flaut å være så lite opplyst og inneha så lite kunnskap når du bor i Norge. 

Vi får nok de at vaksiner blir obligatorisk snart, når barna/barnebarna deres begynner å dø som fluer fordi dere er svært farlige omsorgspersoner. 

• Liker 5
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Vi kan se på historien, og på andre land. Du har bare en tanke, den andre sitter på fakta. 

Sier litt om nivået ditt når du kan skrive noe så dumt. Leser du ikke aviser? Flaut å være så lite opplyst og inneha så lite kunnskap når du bor i Norge. 

Vi får nok de at vaksiner blir obligatorisk snart, når barna/barnebarna deres begynner å dø som fluer fordi dere er svært farlige omsorgspersoner. 

Sånn går det med noen som sitter trygt og godt i et rikt og beskyttet land og ikke ser lenger enn nesetippen sin....de tror de er uovervinnelig og leker russisk rulett med egne barn.

Endret av WhisperingWind
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...