Gå til innhold

Grunnskolelærer eller barnehagelærer`?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grunnskolelærer 1.-7. da er du ettertraktet på jobbmarkedet. Litt bedre betalt enn barnehagelærer. Men samtidig er det to år mer med studielån, og tøffere opptakskrav. Har ikke regnet på det, men tar vel noen år før det går i pluss. 

Anonymkode: c6bfb...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du leken, glad i å være ute og sosial? Barnehagelærere jobber mye ute. Hele tiden noe som skjer, og det er masse lek. Du må tåle å ha mennesker rundt deg hele arbeidsdagen og klare å være "pålogget". Er ikke bare å hente seg en kaffe og ta 5 minutter rolig. Jeg føler meg også veldig møkkete etter endt dag på jobb. Mye bakterier i barnehager. Også mye sykdom...

Jeg ville ha valgt grunnskolelærer. Klart jeg er glad i å være ute, men det tar så utrolig mye energi å være ute nesten hele dagen, hver dag. I tillegg går det i fullt kjør konstant. Personlig liker jeg også læring bedre enn lek. Da vil jeg heller være i et klasserom/kontor hele dagen og jobbe med læring, og slippe å føle meg møkkete hele tiden.

Anonymkode: 62708...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp. at jeg går grunnskolelærer hadde jeg valgt det. Er to år ekstra men du får tross alt master og lærere trengs overalt. Tar du 5.-10. kan du også få slettet 51 000 av studielånet ditt og med 1.-7. kan du få slettet 106 000. Dette hvis du fullfører på normert tid (5 år). Er også tilleggsordninger hvis du jobber i Nord-Norge. 

Men ville anbefalt å se litt på forskjellene. I barnehagen er det mye uteaktivitet, mye sykdom, unger som er rundt deg hele tiden. I grunnskolen er du også mye rundt barn og unge men kanskje ikke i en like "kaotisk" tilstand. Mye arbeid med planlegging, spesielt desto høyere du kommer opp i skolen.

Hvis du tenker å studere til neste år kan du søke om å være ringevikar i barnehage og skole så får du en smakebit:)

Anonymkode: df976...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...