Gå til innhold

Til fotografen, før eller etter vielsen?

Anbefalte innlegg

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

jeg har bestilt fotograf til den store dagen, de lurte på om jeg ville ta bildene før eller etter vielsen....?!

vel, jeg er litt gammeldags kansje, men vil helst at brudgommen ser meg første gang når jeg skal gå opp gulvet.

vi skal vies halv 4 , og selfølgelig hadde det vert fint å kunne dra rett til festen... men....

hva synes dere? og hva skal dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg hadde ikke valgt å gå til fotograf før vielsen, men så er jeg nok litt gammeldag jeg også. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Det er jo mange fordeler ved å ha det før vielsen.

Gjestene slipper f.eks. å få dødtid mellom vielsen og middagen. Men jeg er også litt gammeldags om man vil kalle det det, så vi skal fotograferes etter vielsen. Vi gifter oss kl 15 og skal ha middag kl 1730 så det blir ikke så mye ventetid for gjestene våres :)

Skrevet

Vi skal fotograferes etter vielsen.

Vielsen er først kl. 15.15, men vi har tenkt å sende gjestene på litt sighseeing mellom vielsen og middagen slik at tiden går litt fortere.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

huff, håper ikke det tar så lang tid å ta de bildene, vi skal ta de inne i et studio.

en time kansje?

Gjest gjest1
Skrevet
huff, håper ikke det tar så lang tid å ta de bildene, vi skal ta de inne i et studio.

en time kansje?

Det er tiden vår fotograf har satt av til oss (Fame på Teie). Hvem skal du ha?

Skrevet

Vi syns det er greiest å få fotograferinga i studio overstått før vielsen.

Vi skal ha vielsen og festen i samme lokale, så jeg tror det hadde blitt masete og stressende om vi skulle forlate gjestene etter vielsen for å ta bilder. Mye bedre å gå rett fra seremonien og til velkomstdrink, da slipper vi dødtid der gjestene bare venter på at noe skal skje.

Dessuten er det hans forlover som er fotografen vår så jeg regner med at vi kommer til å ha nærmest et lite 'vorspiel' i studio :ler:

...og så er det greit å ta bildene før jeg griner bort halve make-upen...

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

:P

det skal vi også!!!

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

det skal vi også!!! fame på teie

Skrevet

Vi hadde fotograferingen før vielsen når vi giftet oss for noen uker siden, og det var faktisk veldig vellykket! Vi fikk tid til å gjøre noe helt annet sammen enn å tenke masse på vielsen og å bli nervøse. Dessuten var det så hyggelig å kunne være sammen med gjestene fra vielsen var over og ut kvelden uten å måtte stikke av for å ta bilder. Jeg syntes hvert fall det var en veldig god avgjørelse å gjøre det sånn. :)

Gjest gjest1
Skrevet

det skal vi også!!! fame på teie

Skal dere ta bilder inne eller ute?

Vi skal i Rosanesparken om det er vær :)

Skrevet

Personlig så hadde jeg valgt å ta bildene etter vielsen, fordi jeg ikke hadde villet at min kjære skulle se meg før jeg kom opp midtgangen i kirken.

Det var så flott vær den dagen vi giftet oss at gjestene faktisk synes det var ganske deilig å kunne være ute i sola før vi kom 1,5 time etter de :-)

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

hei, nei vi tar det inne, de har nytt studio, så de sa det ble finere faktisk!

vi skal ha prøvetime til lørdag som kommer.

Skrevet

Måtte inn i dagboken min og klippe ut litt av det jeg skrev etter bryllupet:

Nå gleder vi oss veldig til å se bildene hos fotografen. Vi følte det gikk veldig bra, og vi angrer absolutt ikke på at vi gikk dit før vielsen. Etter vielsen var vi veldig glad for at vi kunne være sosial med gjestene i stedet for å stikke av, tror jeg hadde blitt skikkelig utålmodig hos fotografen da. Utenfor kirken hilste vi jo på mange som vi ikke har sett på årevis, og da vil man jo veldig gjerne snakke mer med de. Og til og med min forlover sa at hun ble utrolig rørt når jeg kom inn i kirken, selv om hun hadde fulgt meg hele dagen, og var sammen med meg fem minutter før. Så det øyeblikket når man kommer inn, blir ikke mindre stort selv om brudgommen har sett deg altså! Anbefaler absolutt fotograf før vielse!

Nå har vi fått bildene, og de er utrolig bra!!

Skrevet

en time kansje?

Vår fotograf regner 1,5 time i studio.

Vi skal ta bilder før vielsen.Vi har 1 times kjøring en vei til fotografen siden det ikke finnes fotografer her i bygda,så vi hadde nesten ikke noe valg.For det om vi er gammeldagse vi også. ;)

Vår fotograf sa det at ofte var bildene som var tatt før vielsen mye bedre for da var brudeparet så spent osv ;)

Skrevet

Jeg er nok litt gammeldags jeg også. Hadde det vært andre faktorer som spilte inn, som f.eks. reisetid til fotografen, så hadde saken vært en annen.

Vielsen vår finner sted kl 15.00. Vi har skrevet i innbydelsene at det blir middag kl 17.00, noe jeg angrer litt på. Kunne godt ha vært 17.30.

Jeg har full dag før vielsen, er hos frisøren fra kl 9 til 14. Og så er det nesten 1 time å reise. Så jeg hadde ikke hatt tid til annet. Hadde sikkert fått d til hvis vi ville, men det har ikke vært aktuelt at han skulle få se meg i kjolen før jeg går opp kirkegulvet. :)

Skrevet

Vi tok bilder etter vielsen, og det var veldig riktig for oss.

Var så nervøs på forhånd (for vielsen) at jeg ikke kan forestille meg at bildene ville blitt bra - var helt i ørska.

Etterpå svevde vi på små, rosa skyer, alt var bare kjemperomantisk og vi slappet skikkelig av.

Vi fikk masse ros fra fotografen fordi vi var lette å jobbe med, og de mente det var lettest å jobbe med folk etter vielsen fordi man var mest avslappet og lettet da.

Tok bilder ute, ikke langt fra kirken, og tror ikke vi brukte mer enn ca. en halv time, langt mindre enn vi hadde satt av.

Er også litt 'gammeldags', og min kjære så meg ikke før jeg kom opp kirkegulvet. :wink:

Skrevet

Me valde å ha vigsla tidleg på dagen, slik at me fekk tid til å ta bilete etter den.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

vi fikk ikke vielse før 1530, noen som vier seg kl et samme kirke...

håper ikke det blir stress.... hadde vert deilig å vert ferdig med bildene før vielsen, men da er nok magen og nervene så rufsete at det hadde ikke vert fint...

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Valgte fotografering etter vielsen... er også litt gammeldags :ler:

Ifølge presten tar vielsen ca. 45 min, altså så er vi ferdig til fotografen kommer kl.14.00. Skal ta bilder i området rundt der hvor kirken befinner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...