Gå til innhold

Svigermor advarer mot at det muligens blir lite kontakt når hun øker i stillingprosent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv ikke foreldre og barna mine har bare en bestemor. 

Vi spør veldig sjeldent om hjelp, men nå har vi litt mye. Vi har spurt om ett av barna kan komme å være en dag etter høstferien. Hun svarte da at hun måtte se nå , hvor mye kontakt hun orket å ha nå som hun skal begynne å jobbe hundre prosent. Hun sier hun må ha overskudd, og at det ikke er hyggelig å være sammen uten overskudd. 

Hva svarer man til dette ? Er jeg kjip som tenker jobb ikke er alt? Hun jobber på "gulvet". Har ikke lederansvar eller noe sånt.

Anonymkode: 4ab87...0c6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er kjip

Anonymkode: f960a...62f

• Liker 20
Skrevet

Hun er hvertfal ærlig.. her har heller ikke besteforeldrene tid til barnebarna, de er der aldri på overnatting, eller en ettermiddag. Som regel ser vi dem kanskje 1 gang i mnd, da kun hvis jeg oppfordrer til det og vi foreldrene er med. Min eldste har vel sovet der 2 ganger, ene gangen var jeg på sykehuset og fødte. 

Anonymkode: aa349...38f

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At folk jobber 100% og trenger litt tid for seg burde være en selvfølge. Ja du er kjip.

Anonymkode: d4b1f...3b4

Men hva når hun blir gammel ? Da jobber jo vi fremdeles. Skal vi ikke da besøke henne ? Er vi unnskyldt for å ikke besøke en gammel mor da ??

• Liker 46
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva svarer man til dette ? Er jeg kjip som tenker jobb ikke er alt? Hun jobber på "gulvet". Har ikke lederansvar eller noe sånt.

man svarer: "Ja, det forstår jeg. Vi kan komme tilbake til det, dersom du orker"

• Liker 37
Skrevet (endret)

Ja, det er trått at hun ikke kan hjelpe til én dag. Håper jeg selv aldri blir en slik bestemor som jeg ofte leser om her inne, og er så glad mine barn ikke har slike besteforeldre. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 17
Skrevet

Men hva når hun blir gammel ? Da jobber jo vi fremdeles. Skal vi ikke da besøke henne ? Er vi unnskyldt for å ikke besøke en gammel mor da ??

Mange år har hun vært en del av sønnens daglige liv? Tåplig sammenligning. 

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Dette kommer jo an på hvor lenge og over hvor lang tid det er. 

Permanent.

Passe barnet er fra morgen til midt på dagen. Vanlig å støtte seg på andre.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snu på situasjonen. Sønnen som sier til sin gamle mor at nå må de kutte ned på kontakten og han kan ikke hjelpe henne så mye, for nå skal han jobbe 100 %. Det er ikke vanskelig å skjønne at det er helt feil.

Anonymkode: f960a...62f

Forskjell på å besøke en eldre person, og passe på et barn. 

Det er ikke vanskelig å skjønne at det er to helt forskjellige situasjoner. Og med det sagt, gamle mor har allerede oppdratt og passet på sin sønn i mange år. 

• Liker 39
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lederansvar. Og lover at "gulvet" ofte kan være mye tøffere. Så ikke vær så nedlatende mot svigermor. 

Forstår deg slik at dette er en fleksibel dag, altså ikke krise, at dere må ha barnevakt et eksakt tidspunkt. Da synes jeg det er helt innafor i se an, når det er snakk om 2-3 uker frem i tid. 

Anonymkode: b70b3...259

Men hun sier at hun muligens ikke vil og kan stille opp for oss , permanent. Pga økt stilling.

Skrevet

Permanent.

Vent, permanent som i hver dag? 

Skrevet
2 minutter siden, Eikenøtt skrev:

Forskjell på å besøke en eldre person, og passe på et barn. 

Det er ikke vanskelig å skjønne at det er to helt forskjellige situasjoner. Og med det sagt, gamle mor har allerede oppdratt og passet på sin sønn i mange år. 

Jeg syns faktisk ikke det er forskjell. Kall meg gjerne døll, men begge deler er viljen til å sette av tid til familie. 

• Liker 22
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Permanent.

Unnskyld, permanent? Så det er ikke én dag etter høstferien - det er fast en dag i måneden? En dag i uka? Jeg skjønner ikke.

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, Eikenøtt skrev:

Unnskyld, permanent? Så det er ikke én dag etter høstferien - det er fast en dag i måneden? En dag i uka? Jeg skjønner ikke.

Permanent jobb økning. En dag ja 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Jeg syns faktisk ikke det er forskjell. Kall meg gjerne døll, men begge deler er viljen til å sette av tid til familie. 

Man har oppdratt barn, det å få barnebarn er jo en bonus og skal ikke være et krav at man må passe på jevnelig basis.Hvordan vår helse utarter seg er veldig forskjellig. Har man ikke ork til å passe et barnebarn etter å ha jobbet og strevd et helt liv, ja så skal man vel ikke straffes.

• Liker 28
Skrevet
3 minutter siden, Sinsiew skrev:

Vent, permanent som i hver dag? 

Nei nei nei. Var stilling prosent jeg mente. Hallo.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...