AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #1 Del Skrevet 24. september 2019 Tips? Blør spesielt om jeg børster eller bruker tråd, noen ganger ut av intet om jeg tar mye på tannkjøttet. Begynt å bruke tråd siden igår for å prøve å forebygge, noe mer? Bakteriedrepende? Tannlege er svindyrt her jeg bor og er student, og dette er vel noe man kan fikse selv. Anonymkode: 45819...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #2 Del Skrevet 24. september 2019 Hos meg blir det sånn hvis jeg hopper over tanntråd ei stund, da blør det når jeg begynner igjen og er litt ømt/sårt, men det går seg til. Blødende tannkjøtt på denne måten er som regel et tegn på litt for dårlig renhold. Prøv tanntråd i hvert fall en gang om dagen i 14 dager og se om det går seg til. Anonymkode: 2ec82...cc1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #3 Del Skrevet 24. september 2019 Betennelse i tannkjøttet. Bruk tanntråd og puss tennene to ganger om dagen. Blir det ikke bedre etter en uke må du ta kontakt med tannlege. Anonymkode: 52fa4...64e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #4 Del Skrevet 24. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Betennelse i tannkjøttet. Bruk tanntråd og puss tennene to ganger om dagen. Blir det ikke bedre etter en uke må du ta kontakt med tannlege. Anonymkode: 52fa4...64e Samme hvilken tannkrem? Anonymkode: 45819...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #5 Del Skrevet 24. september 2019 Du pusser for dårlig. Dette medfører mer bakterier ved tannkjøttet, som igjen gir blødninger ved puss. Så puss bedre ved tannkjøttet. Anonymkode: 6611c...b70 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #6 Del Skrevet 24. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme hvilken tannkrem? Anonymkode: 45819...efd Ja. Jeg har akkurat hatt det samme selv. Anonymkode: 52fa4...64e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #7 Del Skrevet 24. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du pusser for dårlig. Dette medfører mer bakterier ved tannkjøttet, som igjen gir blødninger ved puss. Så puss bedre ved tannkjøttet. Anonymkode: 6611c...b70 Kan ikke pusse for hardt nå, da blør jeg enda mer utav tannkjøttet. Anonymkode: 45819...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #8 Del Skrevet 24. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan ikke pusse for hardt nå, da blør jeg enda mer utav tannkjøttet. Anonymkode: 45819...efd Jo er det du må for å få bort plakket. Er eneste måten å fp bort plakket på og få et sunt tannkjøtt. Anonymkode: 6611c...b70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #9 Del Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke pusse for hardt nå, da blør jeg enda mer utav tannkjøttet. Anonymkode: 45819...efd Du skal ikke pusse hardt, men helt vanlig. Det vil blø de første dagene, men du må ikke slutte å pusse. Anonymkode: 52fa4...64e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #10 Del Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke pusse hardt, men helt vanlig. Det vil blø de første dagene, men du må ikke slutte å pusse. Anonymkode: 52fa4...64e Når plakket er der er det bedre med for hardt enn løst. Ts har jo i lengre tid ikke pusset godt nok og må løre seg retttrykk på tannbørsten. Anonymkode: 6611c...b70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 24. september 2019 #11 Del Skrevet 24. september 2019 Kjøp corsodyl på apoteket og skyll med denne etter tannpuss. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #12 Del Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når plakket er der er det bedre med for hardt enn løst. Ts har jo i lengre tid ikke pusset godt nok og må løre seg retttrykk på tannbørsten. Anonymkode: 6611c...b70 Fikk beskjed av tannlege forrige uke å pusse som vanlig, skulle ikke pusse hardere eller lettere enn ellers. Anonymkode: 52fa4...64e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #13 Del Skrevet 24. september 2019 Tannpuss, tanntråd og mellombørste x 2 pr dag. Anonymkode: a30e6...135 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #14 Del Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fikk beskjed av tannlege forrige uke å pusse som vanlig, skulle ikke pusse hardere eller lettere enn ellers. Anonymkode: 52fa4...64e Dette er jo veldig fint råd hvis man pusser normalt, med en normal tannbørste. Noe jo din tannlege vil se om du gjør. Så uten en tannlege som ser hvordan du utfører munnstell er det bedre med for hardt enn for løst. Anonymkode: 6611c...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #15 Del Skrevet 24. september 2019 Du bør jo til tannlege/tannpleier for å få renset. Dette er tegn på periodontitt - tannkjøttbetennelse. Bruk mellomromsbørste. Men dette må du få veiledning av tannpleier på først så du får riktigndtørrelse på de ulike mellomrommene. Det er dyrt med tannlege, men jeg kan live deg at å utsette slikt kam medføre uendelig store kostnader på lang sikt, med tannløsning osv. Anonymkode: 7c3fc...c4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #16 Del Skrevet 24. september 2019 Gå til tannpleier å få renset tennene dine for tannstein ol. Finnes mange tannlegesentere som har tilbud til både studenter og til såkalt "første-time". Anonymkode: 54c06...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #17 Del Skrevet 24. september 2019 Bytt til Zendium classic tannkrem uten såpestoffer, bruk mellomroms børste og tanntråd og pass på kostholdet mht sukker inntak som vil gi betennelser! Anonymkode: 72c7f...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #18 Del Skrevet 24. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo veldig fint råd hvis man pusser normalt, med en normal tannbørste. Noe jo din tannlege vil se om du gjør. Så uten en tannlege som ser hvordan du utfører munnstell er det bedre med for hardt enn for løst. Anonymkode: 6611c...b70 Nei, det er aldri bedre med for hardt, hvor har du det fra? Mange pusser for hardt og det er ikke bra for tennene. Anonymkode: 52fa4...64e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #19 Del Skrevet 25. september 2019 Høye doser C-vitamin, velg Ester C eller liposomal C, ikke askorbinsyre. Anonymkode: dd018...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #20 Del Skrevet 25. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er aldri bedre med for hardt, hvor har du det fra? Mange pusser for hardt og det er ikke bra for tennene. Anonymkode: 52fa4...64e Fra tannlegen. Jobber med mennesker med funksjonsnedsetting, som vi pusser tennene på, derfor er vi kanskje litt for milde i tannpuss. Gjentagende fra tannlegen er at de er edre vi tar litt i ved pussing ved tannkjøttet slik vi får bort all plakk. Anonymkode: 6611c...b70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå