Gå til innhold

Viser Trump langfingeren til Greta Thunberg og latterliggjør henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/BRdeWQ/retorikk-ekspert-trump-svarer-thunberg-med-aa-gi-henne-langfingeren

Retorikk-eksperter mener Trump latterliggjør den svenske Greta Thunberg (16) i en Twitter-melding etter hennes appell til FN mandag.

Han skriver i posten at Thunberg virker som en «veldig glad ung jente som ser frem mot en lys og fantastisk fremtid. Så hyggelig å se!»

Dette til tross for at Thunberg holdt en gripende tale med tidvis tårer i øynene og skjelvende stemme.

image.thumb.png.dda330d36ebd482574343a8c4d171afe.png

Endret av BrukerErHeltAnonym
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en stor tilhenger av Greta Thunberg sitt usedvanlige oppegående og modne budskap, jeg er på den andre siden absolutt ingen fan av Donald Trump.

Men akkurat på dette området så må jeg berømme Trump og det er det ikke ofte jeg gjør. Jeg syntes han utviste litt takt og tone her for en gangs skyld, noe som er høyst uvanlige for denne ellers toneløse mannen.

Han kunne klint til på sedvanlig vis å hakket jenta nord og ned, øst ut i øst og i vest med ukvemsord og smelt til med tirader og gufne karakteristikker fra en annen verden.

Men han valgte her å omtale henne ved positive og vennlige ordelag til tross for at han mest sannsynlig var litt ironisk.

Måten han har omtalt andre miljøvernere var helt i en annen gate hvorpå det haglet med mobbing , edder og galle.

Vi lever i en rar verden når man må berømme en amerikansk president for at han for en gangs skyld ikke tråkket på og mobbet andre. Da er forventningene, nivået og lista lav.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tolker dette som ren ironi. 

• Liker 7
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)

Tolker det som Trump dummer seg ut.

Endret av Nimbus2000
Skrevet

Trump har absolutt ut poeng i ironien sin.

• Liker 5
Skrevet

Hva vg mener er jeg likegyldig til, de drar alt ut av kontekst uansett, det er slik fake news opererer

Skrevet
24 minutter siden, Wagner skrev:

Jeg er en stor tilhenger av Greta Thunberg sitt usedvanlige oppegående og modne budskap, jeg er på den andre siden absolutt ingen fan av Donald Trump.

Men akkurat på dette området så må jeg berømme Trump og det er det ikke ofte jeg gjør. Jeg syntes han utviste litt takt og tone her for en gangs skyld, noe som er høyst uvanlige for denne ellers toneløse mannen.

Han kunne klint til på sedvanlig vis å hakket jenta nord og ned, øst ut i øst og i vest med ukvemsord og smelt til med tirader og gufne karakteristikker fra en annen verden.

Men han valgte her å omtale henne ved positive og vennlige ordelag til tross for at han mest sannsynlig var litt ironisk.

Måten han har omtalt andre miljøvernere var helt i en annen gate hvorpå det haglet med mobbing , edder og galle.

Vi lever i en rar verden når man må berømme en amerikansk president for at han for en gangs skyld ikke tråkket på og mobbet andre. Da er forventningene, nivået og lista lav.

Mens din omtale av Donald Trump derimot den er det lite takt og tone over.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, bananbøy skrev:

Mens din omtale av Donald Trump derimot den er det lite takt og tone over.

Nei jeg har nok ikke så mye positivt å si om den karen, av åpenbare og naturlige årsaker.

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, Wagner said:

Nei jeg har nok ikke så mye positivt å si om den karen, av åpenbare og naturlige årsaker.

Ikke les kun vg ;) 

Skrevet
11 minutter siden, Wagner skrev:

Så du kritiserer mannen for å mangle takt og tone i sine utspill mot andre mennesker, noe du villig innrømmer at også du selv gjør... Du er altså minst like ille som det du påstår at han er.

• Liker 2
Skrevet (endret)
11 minutter siden, bananbøy skrev:

Så du kritiserer mannen for å mangle takt og tone i sine utspill mot andre mennesker, noe du villig innrømmer at også du selv gjør... Du er altså minst like ille som det du påstår at han er.

Hva var det jeg sa om Trump som var så forferdelig og som kan sidestilles med all guffen han har øst ut om andre mennesker?

Meg bekjent så nevnte jeg bare faktiske beskrivelser av hans behandling av andre mennesker. Dessverre har denne behandlingen ofte vært negativ for de fleste rundt han. Inkludert sin egen stab, en etter en forlater administrasjon hans pga dårlig behandling.

Er ikke lenge siden han la seg i krig med Fox News også fordi de hadde våget motsi han på et område. Fox News som har støttet han hele veien ble nå anklaget for forræderi av Trump.

Endret av Wagner
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tolker det som et backhand compliment. Mao er han ekkel m henne. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Wagner skrev:

Hva var det jeg sa om Trump som var så forferdelig og som kan sidestilles med all guffen han har øst ut om andre mennesker?

Klarer du ikke å dedusere deg frem til det på egen hånd altså? Ut fra innlegget jeg siterte fra deg.

Ok la meg ta frem teskjeen:

• Du kaller han "toneløse mannen"
  • Du sier at han "hakker ned folk"
  • Du sier at han kommer med "ukvemsord, tirader, og gufne karakteristikker"
  • Du sier han kommer med "mobbing , edder og galle." mot andre

Og alt dette i et eneste innlegg. Og selvsagt uten noe slags bevis på alle de grove anklagene du kommer med.

Og igjen i dette innlegget kommer du med påstander om "all guffen han har øst ut om andre mennesker". Og igjen selvsagt uten noe som helst bevis for de grove karakteristikkene du gir om han.

• Liker 4
Skrevet

Han er bare dum så jeg blir egentlig bare oppgitt over det han skriver. Flaut for han at en tenåring viser mer fornuft enn det han har gjort.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, bananbøy skrev:

Klarer du ikke å dedusere deg frem til det på egen hånd altså? Ut fra innlegget jeg siterte fra deg.

Og alt dette i et eneste innlegg. Og selvsagt uten noe slags bevis på alle de grove anklagene du kommer med.

Og igjen i dette innlegget kommer du med påstander om "all guffen han har øst ut om andre mennesker". Og igjen selvsagt uten noe som helst bevis for de grove karakteristikkene du gir om han.

At han hakker på folk å kommer med twitter tirader er da bare en faktaopplysning. 

Det er bare å ta en titt på hans twitterfeed så ser du oppførselen jeg beskriver, eller lytte til talene han holder. Uansett så blir akkurat disse elementene noe utenfor trådens emne, men jeg kommer gjerne med mer enn et hav av dokumentasjon på Trump's stadige negative behandling av andre mennesker om du oppretter en egen tråd om det emnet. Der har jeg nemlig nok av materiale.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Wagner skrev:

Trump's stadige negative behandling av andre mennesker om du oppretter en egen tråd om det emnet. Der har jeg nemlig nok av materiale.

Mens din negative behandling av andre mennesker har vi god dokumentasjon på her i denne tråden.

• Liker 2
Gjest Paramount
Skrevet

Thunberg er bare et skrekkeksempel på hvor sårbare ressursvake mennesker er for daglig massiv propaganda i media.
At media, som er årsaken til hysteriet, nå bruker henne som en gallionsfigur er smakløst.
Men de får oppmerksomhet, og tjener penger.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
17 timer siden, bananbøy skrev:

Det finnes da en gavepakke av dokumentasjon for den personkarakteristikken både på opptak og hans egen Twitter.:roser:

Jeg leser iallefall personlig hele tweeten som en eneste stor sarkasme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...