Aureka Skrevet 25. september 2019 #61 Skrevet 25. september 2019 (endret) 5 timer siden, Pipaluk skrev: Han ble vel ikke verdenskjent og fikk snakke i FN? Selvfølgelig ble han (Hauge-Bellona) ikke det og det er det ikke sikkert at Thunberg hadde blitt hvis det ikke hadde vært for sosiale medier i dag heller. Sosiale medier har en utrolig formidlingsevne. Internett med facebook, twitter insta osv fantes ikke på 80-tallet, da var det ikke mange kanaler tenåringer hadde for å nå ut til verdenen utenom riksdekkende aviser. Men det er ikke poenget. Det jeg peker på er hvordan Thunberg av klimamotstanderne blir kalt et "stakkars barn" som blir brukt av venstre siden for å fremme klimasaken, og at hun ikke er i stand til å resonere selv. Det er derfor jeg sammenligner Hauge(Bellona) og Thunberg. Hauge fikk heltestatus og var nærmest en rockestjerne på 80-tallet, det var ingen som snakket om at han "bare var et stakkars barn" pga hans unge alder. Mulig det handler om kjønn også? Endret 25. september 2019 av Aureka 5
Aureka Skrevet 25. september 2019 #62 Skrevet 25. september 2019 3 timer siden, Pawn Hearts skrev: Jeg kan garantere at hovedpersonen selv betakker seg for den typen omsorg. I de fleste tilfeller er den heller ikke ektefølt, men bunner i et ønske om at hun skal holde kjeft. Spot on! Det er klart at jenta er plagsom, der hun autentisk og med skjelvende stemme taler den ekle sannheten. 2
Aureka Skrevet 25. september 2019 #63 Skrevet 25. september 2019 6 timer siden, Honey Dew skrev: Hvor er foreldrene hennes midt oppi alt dette? Det er jo de som burde beskytte henne og la henne stille seg til hugg fra alle kanter. Skal de både beskytte henne og la henne stille seg til hugg fra alle kanter ? Hvem skal forresten beskytte deg og dine eventuelle barn og barnebarn når ekstremværet virkelig setter inn? Det blir neppe pent. 1
parmanoia Skrevet 25. september 2019 #65 Skrevet 25. september 2019 4 timer siden, Pawn Hearts skrev: Jeg kan garantere at hovedpersonen selv betakker seg for den typen omsorg. I de fleste tilfeller er den heller ikke ektefølt, men bunner i et ønske om at hun skal holde kjeft. Dette kan ikke gjentas ofte nok. Spot on! 1
Honey Dew Skrevet 25. september 2019 #66 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, Aureka skrev: Skal de både beskytte henne og la henne stille seg til hugg fra alle kanter ? Hvem skal forresten beskytte deg og dine eventuelle barn og barnebarn når ekstremværet virkelig setter inn? Det blir neppe pent. Hihi. Glemte et ikke akkurat der.
youcancallmejune Skrevet 25. september 2019 #67 Skrevet 25. september 2019 (endret) Hun virker svært oppegående og klarer seg nok bedre selv enn mange av de som kritiserer henne. Han her sier det mye bedre enn jeg klarer: https://www.aftenposten.no/meninger/i/vQXpqV/Ikke-var-sint_-Greta-Thunberg-Ikke-var-trist-Og-ikke-var-ung--Sindre-Skeie?fbclid=IwAR1SfQcz0Jl_ejhmmiXYoHyObw7rzWLMxva34BXuN2iZk7Ed-GRZ7VOE_eE Endret 25. september 2019 av youcancallmejune 2
jabx Skrevet 25. september 2019 #68 Skrevet 25. september 2019 På 24.9.2019 den 16.39, Pipaluk skrev: Er det så lurt at hun står i bresjen for dette her? Jeg får mer assosiasjoner til jehovas vitner og all den frykten det fører med seg enn klimapolitikk https://www.nettavisen.no/okonomi/greta-thunberg---en-dodssliten-naken-og-ubeskyttet-sjel-pa-en-altfor-stor-scene/3423850508.html Innlegget er ryddet for persondebatt. Nei, hun må ikke beskyttes mot seg selv. Men det kan være hun trenger beskyttelse mot all hetsen fra godt voksne menn, de fleste sannsynligvis utdannet ved Livets Harde Skole. 8
jabx Skrevet 25. september 2019 #69 Skrevet 25. september 2019 22 timer siden, Drizzt skrev: Jeg har ikke sansen for ekstremismen hun fronter og fanatismen i alt hun sier og gjør. Hun bør absolutt beskyttes mot seg selv og man må starte med foreldrene som tydeligvis har sviktet henne ved å la dette fortsette. Jeg er engasjert i miljø og klimasaken, men ekstreme holdninger som MDG og denne jenta har gir meg brekninger. Hun er bare et barn og hverken klimaforsker eller klimaekspert. Og så står hun der i FN og anklager FN for masseutryddelse? Hva f...n? Umulig å ta henne seriøst med slike utspill. Jeg føler veldig synd på henne at hun blir misbrukt så grovt i et sirkus hun har vært med på å skape. Hvilken ekstremisme og fanatisme? 2
Honey Dew Skrevet 25. september 2019 #70 Skrevet 25. september 2019 22 timer siden, Drizzt skrev: Jeg har ikke sansen for ekstremismen hun fronter og fanatismen i alt hun sier og gjør. Hun bør absolutt beskyttes mot seg selv og man må starte med foreldrene som tydeligvis har sviktet henne ved å la dette fortsette. Jeg er engasjert i miljø og klimasaken, men ekstreme holdninger som MDG og denne jenta har gir meg brekninger. Hun er bare et barn og hverken klimaforsker eller klimaekspert. Og så står hun der i FN og anklager FN for masseutryddelse? Hva f...n? Umulig å ta henne seriøst med slike utspill. Jeg føler veldig synd på henne at hun blir misbrukt så grovt i et sirkus hun har vært med på å skape. Så enig med deg. 6
Jobbermedbarn Skrevet 25. september 2019 #71 Skrevet 25. september 2019 Nei. Men Kari Jaquesson derimot... Hun burde komme seg bort fra SoMe en stund og virkelig tenke seg om! 6
BrukerErHeltAnonym Skrevet 25. september 2019 #72 Skrevet 25. september 2019 4 minutter siden, Jobbermedbarn said: Nei. Men Kari Jaquesson derimot... Hun burde komme seg bort fra SoMe en stund og virkelig tenke seg om! Absolutt. 1
jentepå30 Skrevet 25. september 2019 #73 Skrevet 25. september 2019 Dessverre er det nok sånn at situasjonen er så alvorlig som Greta fremstiller den. Det er en ubehagelig sannhet og derfor er det nok mange om velger å tro at det ikke er så ille, eller så farlig. Skulle ønske flere forstod alvoret og tok tak i egen livsstil, og stemte grønne partier:( 4
miss spjåk Skrevet 25. september 2019 #74 Skrevet 25. september 2019 20 timer siden, Ichiko skrev: Men verden ser på henne enten hun vil eller ei, ser på henne og gir henne kultstatus. Jeg tror ikke det er sunt for noen å bli utsatt for slik dyrkelse. Jeg tror ikke hun er typen som vil miste bakkekontakten. Hun virker veldig jordnær og av det jeg har sett av henne er hun ikke typen som liker å fremheve seg selv. Fokuset er bare å fremheve saken hun er ekstremt engasjert i. Jeg håper bare ikke at hun går med konstant angst for at jorda skal gå under og at disse bekymringene tar fra henne livskvaliteten.. Jeg er mer bekymret for den netthetsen jeg har sett i kommentarfelt enn kultstatusen. Er hun sterk nok til å stå støtt blant all kritikk av hennes som person, nedrakking, latterliggjøring ? Det er mye av det har jeg sett og jeg forstår ikke hvorfor enkelte går på personangrep mot en jente på 16 år. 2
miss spjåk Skrevet 25. september 2019 #75 Skrevet 25. september 2019 19 timer siden, Hummel34 skrev: https://www.nettavisen.no/nyheter/morens-hensynslose-utlevering-av-greta-thunbergs-mange-kamper/3423845595.html?fbclid=IwAR28NA1sz5e0E8tYm7uSVg4NnHijwKHzMUVXbll64aoIgA_UfdMTlyXVLvg dette kastet nytt lys over saken for min del. Meget skremmende! Og stakkars barn! Det er en egen tråd om det. Selv synes jeg artikkelforfatteren virker ganske uprofesjonell som fjerndiagnoserer en mor han aldri har møtt. Merkelig artikkel om du leser hele. 4
Gjest HarryDotter Skrevet 25. september 2019 #76 Skrevet 25. september 2019 22 timer siden, Pipaluk skrev: Er dere like redde som Thunberg? Er det bare meg som åpenbart ikke har skjønt klimaalvoret? 🤔 Du er ikke alene. På 80/90 tallet fikk vi høre at forskerne sa verden ville ligge under vann innen år 2000ish. Ozonlaget ville forsvinne om få år, alle ville få hudkreft og verden ville bli glovarm. Pol isen ville være helt borte og alle insekter døde. Husker jeg var dritredd! Nå 30 år seinere failet samtlige av spådommene fra vitenskapsfolkene som ropte og skrek den gangen. Vi er bare mennesker!! Vi er glupe, men vi rår ikke over naturens krefter! Og vi vet ikke når alt går til helvete.
WCKD Skrevet 25. september 2019 #77 Skrevet 25. september 2019 Hvorfor i all verden bryr noen seg om hva en 16-åring uten utdannelse innen feltet måtte mene? 9
Ichiko Skrevet 25. september 2019 #78 Skrevet 25. september 2019 5 minutter siden, miss spjåk said: Jeg tror ikke hun er typen som vil miste bakkekontakten. Hun virker veldig jordnær og av det jeg har sett av henne er hun ikke typen som liker å fremheve seg selv. Fokuset er bare å fremheve saken hun er ekstremt engasjert i. Jeg håper bare ikke at hun går med konstant angst for at jorda skal gå under og at disse bekymringene tar fra henne livskvaliteten.. Jeg er mer bekymret for den netthetsen jeg har sett i kommentarfelt enn kultstatusen. Er hun sterk nok til å stå støtt blant all kritikk av hennes som person, nedrakking, latterliggjøring ? Det er mye av det har jeg sett og jeg forstår ikke hvorfor enkelte går på personangrep mot en jente på 16 år. Jeg er enig i det du skriver her. Og som jeg skrev tidligere så er det verden som retter fokuset mot hennes person, og jeg er redd det skal bli for mye for henne. Hets og latterliggjøring er ille nok, men det å få status som et slikt verdensidol har også sin tyngde. Fans - uansett hvem sine det er - kan bli temmelig fanatiske og hensynsløse i sine forventninger til idolet, og mange før henne har bukket under for slikt press og det å stadig være i søkelyset. Det er heller ikke en idolrolle hun spiller slik det gjøres i underholdningsindustrien, det er virkelighetens problemer og verdenspolitikk som er arenaen, og det er henne selv som offentliggjøres her, hele hennes person og private liv. Hvor mye blir det igjen da som er bare hennes? Og i motsetning til det en del påstår her i tråden, så går det an å ha bekymringer for henne uten at det betyr at vi vil hun skal holde kjeft, eller at vi gir fanken i miljøet. De unge har sagt ifra, men det er faktisk de voksne i verden som må gjøre noe. 2
Elaine Marley Skrevet 25. september 2019 #79 Skrevet 25. september 2019 Tråden er ryddet for persondebatt, krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Pipaluk Skrevet 25. september 2019 Forfatter #80 Skrevet 25. september 2019 21 timer siden, Bag skrev: Greta har valgt dette helt selv mot foreldrenes råd. Hun var syk i ett år men ble frisk da hun fant dette som en mening å kjempe for! Blir hun frisk av å gråte over klima? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå