Gå til innhold

Er det noe typisk norsk godteri, kjeks osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet egentlig om bare Norsk Melkesjokolade og sånn Toten-chips. Hva mer er typisk norsk av godteri, kjeks og snacks forøvrig, som utlendinger ikke vet hva er? Takk for tips. Skal sende i gave til US.

Anonymkode: 87fc1...f2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kvikk lunsj er typisk norsk, men de har jo Kit Kat der som er samme greia. 

(Salt) lakris er ikke vanlig i store deler av verden. 

Smash ville jeg sendt. 

Mange videoer på YT der utenlandske får og spiser norsk godteri. Der får du sikkerr gode tips. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet egentlig om bare Norsk Melkesjokolade og sånn Toten-chips. Hva mer er typisk norsk av godteri, kjeks og snacks forøvrig, som utlendinger ikke vet hva er? Takk for tips. Skal sende i gave til US.

Smash er veldig typisk norsk. Det har de kun i Norge, kvikklunsj. Bedre en kitkat som ligner

• Liker 4
Skrevet

Bringbærdrops.

Anonymkode: 7c8d4...305

• Liker 3
Skrevet

Sørlandschips, Seigemenn, Smash, Smørbukk, Melkesjokolade, Stratos, Kvikk Lunsj, hockeypulver, Solo, ballerina kjeks

Anonymkode: 45971...077

• Liker 4
Skrevet

Salt lakris! Har tatt det med til USA før og de syns det var helt forferdelig. De syns melkesjokoladen vår var kjempe god, så et utvalg av ulike Freia-plater er gøy. Ellers er smågodt ikke vanlig i USA og har vært populært blant mine kjente der.

Anonymkode: 3e6a0...7e7

• Liker 4
Skrevet

Gjendekjeks :)

Anonymkode: a9476...d1a

• Liker 4
Skrevet

Min amerikanske stesønn elsket smågodtet vi kaller for "skolekritt". Dere vet de hvite med lakris inni. De har vi måtte sende til han flere ganger etter at han var her på besøk. 

• Liker 5
Skrevet

Marsipan har amerikanerne sjeldent sett før. Sender ofte en marsipangris, en skolda mandel, en pakke kanel og en pose risengrynsgrøt før jul og forklarer tradisjonen. Det er blitt satt stor pris på. 

Vi sendte bamsemums og seigmenn sist og de var helt fra seg over hvor rart norsk godteri var. Bamsemumsen ELSKA de. Ellers sender jeg ofte eventyrsjokolader og sender med en oversatt versjon av de tilhørende eventyrene. 

Anonymkode: dc349...dfb

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bringbærdrops.

Anonymkode: 7c8d4...305

Jaaa

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sørlandschips, Seigemenn, Smash, Smørbukk, Melkesjokolade, Stratos, Kvikk Lunsj, hockeypulver, Solo, ballerina kjeks

Anonymkode: 45971...077

Denne ble jo ødelagt da den ble solgt. Evt når den gikk fra papir til plast.

Anonymkode: f243c...10d

• Liker 3
Skrevet

Kamferdrops

Anonymkode: b0380...785

• Liker 2
Skrevet

Melkehjerter tok "vår" amerikaner og hamstret for å ta med hjem til USA

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne ble jo ødelagt da den ble solgt. Evt når den gikk fra papir til plast.

Anonymkode: f243c...10d

Hæ? Syns den smaker likt som alltid

• Liker 1
Skrevet

Takk for mange gode tips :takke:  visste ikke at det var så mye å velge i. Fikk lyst på selv nå 😄

• Liker 1
Skrevet

Ikke typisk norsk kanskje, men typisk Norden: Lakris med salmiakk-smak. 

Anonymkode: b6fe5...829

• Liker 2
Skrevet

Smørbukk og smil 

Anonymkode: b0380...785

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Guile skrev:

Tørrfisk 

Det går vel under snacks? Fikk en liten pakke fra Lofoten, og jeg likte det minus lukta  😄 godt til en kald øl. Kanskje jeg skulle slengt med en liten pose. Får vel kjøpt det her på Østlandet også? Hadde jo vært gøy å ta med. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...