AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #141 Skrevet 29. september 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Misunnelige? Hvorfor skal vi bli misunnelige på deg? Den måten du skriver på (masse skrivefeil osv) + dårlig impulskontroll og aggressiv er det ganske tydelig at du ikke akkurat har noen toppjobb. Du tjener sikkert under 500 k i året og bruker 50 % av lønna di på bil. Glad det ikke er meg iallefall. Anonymkode: d7805...8b8 Haha.. masse skrivefeil? Mulig det.. sitter på hytten og skriver kjapt på telefonen, og ja- tilter av folk som deg! Som er for dumme til å skjønne vanlig logikk, og lever i en drømmeverden av ideologi og urealistiske teoretiske løsninger. Hadde jeg tjent 500k i året hadde det lønt seg å sitte hjemme!! - som jo var hele poenget mitt i min kommentar over her, men du er jo for dum til å skjønne både det, og skjønne at man ikke kan sitte på buss og tog i 3 t t/fra jobb når man må rekke å hente barn. Hadde du lest innlegget mitt, og trukket ut poenget, istedenfor å skulle «arrestere» meg og finne på en dusteløsning, som ikke er en ordentlig løsning, hadde du skjønt hva jeg mente. Utifra det du sier, tipper jeg at du enten er barnløs, eller naver - så du ikke har noe å stå opp til og rekke, eller jobber lavt i stat/kommune der alt er tilrettelagt så man kan ha familieliv, men som igjen gjenspeiler holdningen, ved at ingen gjør en dritt. Du er en idealist som stemmer MdG og tror man kan sykle alle steder. Du skal være politi for alt og alle og komme med dumme ytringer om hvordan det «bare» er å gjøre sånn eller sånn... men reiser likevel på ferie til Granca og finner billige billetter, som likevel forurenser like mye. Mulig du stemmer venstre istedenfor...eller er mer kommunistisk. Du er ihvertfall ingen oppegående person som tjener mye penger og som tenker at det er rett og rimelig at man kan bidra, men at det likevel er urimelig å straffe folk for å jobbe og stå på. Anonymkode: ad605...31f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #142 Skrevet 29. september 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha.. masse skrivefeil? Mulig det.. sitter på hytten og skriver kjapt på telefonen, og ja- tilter av folk som deg! Som er for dumme til å skjønne vanlig logikk, og lever i en drømmeverden av ideologi og urealistiske teoretiske løsninger. Hadde jeg tjent 500k i året hadde det lønt seg å sitte hjemme!! - som jo var hele poenget mitt i min kommentar over her, men du er jo for dum til å skjønne både det, og skjønne at man ikke kan sitte på buss og tog i 3 t t/fra jobb når man må rekke å hente barn. Hadde du lest innlegget mitt, og trukket ut poenget, istedenfor å skulle «arrestere» meg og finne på en dusteløsning, som ikke er en ordentlig løsning, hadde du skjønt hva jeg mente. Utifra det du sier, tipper jeg at du enten er barnløs, eller naver - så du ikke har noe å stå opp til og rekke, eller jobber lavt i stat/kommune der alt er tilrettelagt så man kan ha familieliv, men som igjen gjenspeiler holdningen, ved at ingen gjør en dritt. Du er en idealist som stemmer MdG og tror man kan sykle alle steder. Du skal være politi for alt og alle og komme med dumme ytringer om hvordan det «bare» er å gjøre sånn eller sånn... men reiser likevel på ferie til Granca og finner billige billetter, som likevel forurenser like mye. Mulig du stemmer venstre istedenfor...eller er mer kommunistisk. Du er ihvertfall ingen oppegående person som tjener mye penger og som tenker at det er rett og rimelig at man kan bidra, men at det likevel er urimelig å straffe folk for å jobbe og stå på. Anonymkode: ad605...31f Du klager over at det er dyrt å ha bil og så har du hytte? Er en billig hytte uten innlagt vann da? Hvorfor er det en drømmeverden? Skal forurensningen fortsette til verden kollapser? Hva er din løsning? Hva skjer når dyrearter mennesket er avhengig av dør ut (som feks insekter og fisk) og land blir oversvømt pga smeltende is? Det synes du er greit bare så du skal komme deg på den meningsløse jobben din? Jeg er barnløs ja (heldigvis) og er student med mye obligatorisk oppmøte så har nok å rekke. Jeg har aldri vært på Granca eller andre typiske billige charterturer men det har vel du. Hvorfor har du satt barn til verden når du driter i den ødelagte fremtiden de må leve i? Med et ødelagt økosystem og smeltende poler? Bare fordi latsabber som deg ikke gadd å gå 10 meter til togstasjonen. Tjener ikke penger nå nei men studerer medisin så regner med at det blir ganske greie inntekter i fremtiden. Anonymkode: d7805...8b8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #143 Skrevet 29. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du klager over at det er dyrt å ha bil og så har du hytte? Er en billig hytte uten innlagt vann da? Hvorfor er det en drømmeverden? Skal forurensningen fortsette til verden kollapser? Hva er din løsning? Hva skjer når dyrearter mennesket er avhengig av dør ut (som feks insekter og fisk) og land blir oversvømt pga smeltende is? Det synes du er greit bare så du skal komme deg på den meningsløse jobben din? Jeg er barnløs ja (heldigvis) og er student med mye obligatorisk oppmøte så har nok å rekke. Jeg har aldri vært på Granca eller andre typiske billige charterturer men det har vel du. Hvorfor har du satt barn til verden når du driter i den ødelagte fremtiden de må leve i? Med et ødelagt økosystem og smeltende poler? Bare fordi latsabber som deg ikke gadd å gå 10 meter til togstasjonen. Tjener ikke penger nå nei men studerer medisin så regner med at det blir ganske greie inntekter i fremtiden. Anonymkode: d7805...8b8 Ikke lett å argumentere med naive, uvitende barnløse aktivister, som tror det bare er å sette seg på en sykkel... Jeg skjønte jo utifra kommentarene og løsningene dine at du ikke har peiling på hva du prater om. Ja, både jeg og mannen min har tenkt til å kjøre videre til og fra jobb og forurense, med bare en bil - da den andre er en el-bil. Vi kommer til å fortsette å klage, men likevel putte penger i statskassen, betale skatter og avgifter for alt vi gjør, og alt vi bidrar med, for at flere andre kan sitte på ræven å gjøre ingenting. Om du vil endre verden, begynn med å ta deg en tur til et u-land og heller be dem slutte å sette så mange barn til verden. Barn de ikke har råd til å fø. Eller... du trenger ikke dra til et u-land. Du kan bare begynne med de av våre nye landsmenn, som klemmer ut både 7 og 10 barn, og mottar 7500kr i kontantstøtte og som aldri jobber. Eller, de latsabbene som NAVer, og som egentlig er friske nok til å jobbe. Den dagen de øker kollektivtransporttilbudet, kan jeg vurdere på nytt. Da viser de at de ikke bare prater, men gjør faktiske tiltak som faktisk også fungerer i realiteten. Kjære deg - igjen har du ikke lest hva jeg har skrevet. Sa da aldri at jeg driter i fremtiden til barna mine? Men fordi jeg kjører til jobb, så er det ensbetydende med det i dine øyne? Tipper du kommer fra arbeiderklassen, og ikke har vokst opp med fine hytter og ferier. Vokst opp med foreldre med mindreverdighetskomplekser, som skulle kompensere og forsvare mangelen på ytre verdier med urealistiske verdier og idealisme. Det er det som ofte skjer. De som har mindre, må på en eller annen måte forsvare det og skyggelegge livene til de som har mer. Skylde på at det er derfor verden går under. Realiteten er at verden går under pga de fattige landene. Ikke fordi barnefamilier kjører til jobb for å rekke å jobbe- og putte penger i kassen som bidrar til at Norge går rundt- sammen med oljen... og som igjen bidrar til at Norge kan bidra med penger til alle landene der de faktisk ikke skjønner at de ikke må drite og drikke det samme vannet. Nei, jeg er ikke rasist! Sånn er det.. Hva mener du vi skal gjøre? Selge hyttene, bilene, flytte i telt og sykle til jobben? Og gi alle pengene til veldedighet og til de som ikke gidder å jobbe? Dele alt likt, så de som jobber og de som ikke jobber kan ha det like fint? Hørtes ut som en god plan...godt du skal bli lege. Leger trenger man jo i slike samfunn. La oss også slutte å få barn.. enda lurere! Anonymkode: ad605...31f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #144 Skrevet 29. september 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke lett å argumentere med naive, uvitende barnløse aktivister, som tror det bare er å sette seg på en sykkel... Jeg skjønte jo utifra kommentarene og løsningene dine at du ikke har peiling på hva du prater om. Ja, både jeg og mannen min har tenkt til å kjøre videre til og fra jobb og forurense, med bare en bil - da den andre er en el-bil. Vi kommer til å fortsette å klage, men likevel putte penger i statskassen, betale skatter og avgifter for alt vi gjør, og alt vi bidrar med, for at flere andre kan sitte på ræven å gjøre ingenting. Om du vil endre verden, begynn med å ta deg en tur til et u-land og heller be dem slutte å sette så mange barn til verden. Barn de ikke har råd til å fø. Eller... du trenger ikke dra til et u-land. Du kan bare begynne med de av våre nye landsmenn, som klemmer ut både 7 og 10 barn, og mottar 7500kr i kontantstøtte og som aldri jobber. Eller, de latsabbene som NAVer, og som egentlig er friske nok til å jobbe. Den dagen de øker kollektivtransporttilbudet, kan jeg vurdere på nytt. Da viser de at de ikke bare prater, men gjør faktiske tiltak som faktisk også fungerer i realiteten. Kjære deg - igjen har du ikke lest hva jeg har skrevet. Sa da aldri at jeg driter i fremtiden til barna mine? Men fordi jeg kjører til jobb, så er det ensbetydende med det i dine øyne? Tipper du kommer fra arbeiderklassen, og ikke har vokst opp med fine hytter og ferier. Vokst opp med foreldre med mindreverdighetskomplekser, som skulle kompensere og forsvare mangelen på ytre verdier med urealistiske verdier og idealisme. Det er det som ofte skjer. De som har mindre, må på en eller annen måte forsvare det og skyggelegge livene til de som har mer. Skylde på at det er derfor verden går under. Realiteten er at verden går under pga de fattige landene. Ikke fordi barnefamilier kjører til jobb for å rekke å jobbe- og putte penger i kassen som bidrar til at Norge går rundt- sammen med oljen... og som igjen bidrar til at Norge kan bidra med penger til alle landene der de faktisk ikke skjønner at de ikke må drite og drikke det samme vannet. Nei, jeg er ikke rasist! Sånn er det.. Hva mener du vi skal gjøre? Selge hyttene, bilene, flytte i telt og sykle til jobben? Og gi alle pengene til veldedighet og til de som ikke gidder å jobbe? Dele alt likt, så de som jobber og de som ikke jobber kan ha det like fint? Hørtes ut som en god plan...godt du skal bli lege. Leger trenger man jo i slike samfunn. La oss også slutte å få barn.. enda lurere! Anonymkode: ad605...31f Hvor gammel er du egentlig? Og hva slags biler har dere? Ja, mange innvandrere får mange barn og dette kommer til å gjøre at velferdsstaten forsvinner og at barna deres blir mindretall i eget land. I tillegg får de verken pensjon eller trygd om de skulle bli syke. Om 20 år er nok gratis utdanning borte også. Så får håpe dere tjener nok til å betale 2-3 mill for utdannelse slik det er i USA. Per barn. Du sier jo selv at du skal "fortsette å forurense", så du gjør jo det. Du driter i fremtiden til barna dine. Spyr ut forurensning som gjør at økosystemene vil kollapse og polene smelte. Det gjør at enda flere flyktninger kommer til Norge og det blir enda mindre ressurser til dine barn. Jeg er nok vokst opp med langt rikere og mer velutdannede foreldre enn dine. Mine foreldre stemmer Høyre og de klager heller ikke på bompenger eller skatter og avgifter eller NAVere fordi de rett og slett ikke merker det økonomisk. Men du klager og syter over folk som går på NAV og noen patetiske bompenger på 50 kr dagen. Selvom mine foreldre stemmer Høyre har jeg mine egne tanker og meninger og er ikke bare en kopi av dem. Det er kun patetiske folk som deg som ikke evner å skape eget liv men lever på hvem foreldrene dine er selv når du har fått egne barn. Egenkapital og bil betalt av foreldre. Du klarer vel ikke selv å fø deg selv men får penger av foreldre i en alder av 30 +. Virkelig vellykket! Og du snakker ned om arbeiderklassen? De som faktisk gjør det meste av jobbene for at du skal sitte på kontoret og bidra med svært lite? Hvorfor har du et behov for å rakke ned på slike? Hvor lykkelig blir man av en haug materialisme egentlig? Jeg vokste opp med mange andre rike familier og de er dessverre ikke spesielt lykkelige selvom de kan kjøpe hva som helst. Du er såpass lite dannet at du fortsatt tror at penger er noe som gjør folk lykkelig. I tillegg er det mange idioter som bare arver penger, og de er liksom mer vellykket enn arbeidere? Har ikke fått til noe som helst på egenhånd men er en evig kopi og evig avhengig av foreldre? Alt de gjør er forbruk? De er jo patetiske. Og disse tror du er lykkelige. Tragisk. Global oppvarming skyldes ikke de fattige landene nei. Mange lever veldig enkle liv der de ikke har bil eller annet forbruk. Lager mat selv og henter vann i elvene. Ikke noe avfall eller utslipp. Du har valgt å få barn så du skylder dem å bry deg om fremtiden deres. Men det gjør du ikke. Som Greta Thunberg sier så kommer de unge aldri til å tilgi dere for at dere driter i fremtiden deres. Du sier jo selv at fattige skal slutte å få barn? Da kan vel du også slutte å få barn da? Et barn i Norge forurenser mer enn et barn i Afrika. Faktisk ca 100 ganger så mye. Anonymkode: d7805...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #145 Skrevet 29. september 2019 Jeg forstår ikke jeg heller. Likevel skal jeg ta lappen neste år, og bare fordi familie og venner i kretsen har presset det på meg de siste årene. Og fordi jeg har spart til det. Men skal jeg kjøpe bil? NO Anonymkode: 9a061...c35
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #146 Skrevet 29. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du egentlig? Og hva slags biler har dere? Ja, mange innvandrere får mange barn og dette kommer til å gjøre at velferdsstaten forsvinner og at barna deres blir mindretall i eget land. I tillegg får de verken pensjon eller trygd om de skulle bli syke. Om 20 år er nok gratis utdanning borte også. Så får håpe dere tjener nok til å betale 2-3 mill for utdannelse slik det er i USA. Per barn. Du sier jo selv at du skal "fortsette å forurense", så du gjør jo det. Du driter i fremtiden til barna dine. Spyr ut forurensning som gjør at økosystemene vil kollapse og polene smelte. Det gjør at enda flere flyktninger kommer til Norge og det blir enda mindre ressurser til dine barn. Jeg er nok vokst opp med langt rikere og mer velutdannede foreldre enn dine. Mine foreldre stemmer Høyre og de klager heller ikke på bompenger eller skatter og avgifter eller NAVere fordi de rett og slett ikke merker det økonomisk. Men du klager og syter over folk som går på NAV og noen patetiske bompenger på 50 kr dagen. Selvom mine foreldre stemmer Høyre har jeg mine egne tanker og meninger og er ikke bare en kopi av dem. Det er kun patetiske folk som deg som ikke evner å skape eget liv men lever på hvem foreldrene dine er selv når du har fått egne barn. Egenkapital og bil betalt av foreldre. Du klarer vel ikke selv å fø deg selv men får penger av foreldre i en alder av 30 +. Virkelig vellykket! Og du snakker ned om arbeiderklassen? De som faktisk gjør det meste av jobbene for at du skal sitte på kontoret og bidra med svært lite? Hvorfor har du et behov for å rakke ned på slike? Hvor lykkelig blir man av en haug materialisme egentlig? Jeg vokste opp med mange andre rike familier og de er dessverre ikke spesielt lykkelige selvom de kan kjøpe hva som helst. Du er såpass lite dannet at du fortsatt tror at penger er noe som gjør folk lykkelig. I tillegg er det mange idioter som bare arver penger, og de er liksom mer vellykket enn arbeidere? Har ikke fått til noe som helst på egenhånd men er en evig kopi og evig avhengig av foreldre? Alt de gjør er forbruk? De er jo patetiske. Og disse tror du er lykkelige. Tragisk. Global oppvarming skyldes ikke de fattige landene nei. Mange lever veldig enkle liv der de ikke har bil eller annet forbruk. Lager mat selv og henter vann i elvene. Ikke noe avfall eller utslipp. Du har valgt å få barn så du skylder dem å bry deg om fremtiden deres. Men det gjør du ikke. Som Greta Thunberg sier så kommer de unge aldri til å tilgi dere for at dere driter i fremtiden deres. Du sier jo selv at fattige skal slutte å få barn? Da kan vel du også slutte å få barn da? Et barn i Norge forurenser mer enn et barn i Afrika. Faktisk ca 100 ganger så mye. Anonymkode: d7805...8b8 Jeg tror på ingen måte du er uintelligent, men Igjen ser jeg at du velger å ikke forstå det jeg skriver. Til tross for at du sikkert ikke er dun, er du riktignok naiv og barnløs, noe som gjør at du ikke skjønner enkelte ting jeg prater om. Gratulerer med foreldre som stemmer høyre og ikke bryr seg om bompenger. Jeg får ingenting hjemmefra. Er liten vits å argumentere mot en døv person. Jeg får vise at jeg bryr meg om fremtiden til barna mine, ved å ta kontantstøtte og bli hjemme noen år til, og begynne på dagpenger for å slippe å måtte kjøre noe sted. Så får vi sende alle barna våre til Afrika så de ikke forurenser så mye.. Greta Thunberg er en sinnsforvirret psykotisk tenåring. Like dobbeltmoralsk som alle andre. Tar båt over Atlanteren for å gjøre noe miljøvennlig.. venter så på at de som skal kjøre båten tilbake flyr ned og henter båten. Ja, vi ødelegger verden... det er ikke usant det, men som sagt.. 3 timer t/fra jobb daglig går ikke. At du faktisk går inn og begynner å argumentere på det, viser akkurat hvorfor man mister respekten for både sånne som deg og Greta Thunberg. Har endel gode poeng, men klarer å ødelegge dem ved usaklig og dumme argumenter og løsninger. Anonymkode: ad605...31f
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #147 Skrevet 30. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke jeg heller. Likevel skal jeg ta lappen neste år, og bare fordi familie og venner i kretsen har presset det på meg de siste årene. Og fordi jeg har spart til det. Men skal jeg kjøpe bil? NO Anonymkode: 9a061...c35 Det er veldig lurt å ha lappen, selv om du ikke skal eie bil. Foreldrene mine "tvang" meg da jeg var 18, og det er jeg veldig glad for. Kjøpte vår første bil da vi var 25, så hadde mange år uten bil først. Da kan du låne bil av foreldrene dine, kjøre venners bilder, leie bil osv. Anonymkode: b3abf...1fc
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #148 Skrevet 2. oktober 2019 Og jeg har for første gang i mitt voksne liv valgt bort bil. Jeg bor (og jobber) innenfor Ring 2 i Oslo, og har abonnement på Vy-biler. Helt genialt! Betaler 1500,- i måneden og kan kjøre i 20 timer, hvilket er veldig mye når jeg bare bruker den i byen! Gratis parkering og alltid en bil i nærheten! Helt fantastisk konsept! Inntil nå har jeg lånt bil når jeg har trengt å kjøre ut av byen og bli lenge, men jeg tenkte å bli med i Bilkollektiver for sånne tilfeller. Trodde det skulle bli vanskelig, men elsker friheten! Anonymkode: edeb4...82d
Gjest Guided Missy Skrevet 2. oktober 2019 #149 Skrevet 2. oktober 2019 On 9/29/2019 at 10:16 PM, AnonymBruker said: Ikke lett å argumentere med naive, uvitende barnløse aktivister, som tror det bare er å sette seg på en sykkel... Jeg skjønte jo utifra kommentarene og løsningene dine at du ikke har peiling på hva du prater om. Ja, både jeg og mannen min har tenkt til å kjøre videre til og fra jobb og forurense, med bare en bil - da den andre er en el-bil. Vi kommer til å fortsette å klage, men likevel putte penger i statskassen, betale skatter og avgifter for alt vi gjør, og alt vi bidrar med, for at flere andre kan sitte på ræven å gjøre ingenting. Om du vil endre verden, begynn med å ta deg en tur til et u-land og heller be dem slutte å sette så mange barn til verden. Barn de ikke har råd til å fø. Eller... du trenger ikke dra til et u-land. Du kan bare begynne med de av våre nye landsmenn, som klemmer ut både 7 og 10 barn, og mottar 7500kr i kontantstøtte og som aldri jobber. Eller, de latsabbene som NAVer, og som egentlig er friske nok til å jobbe. Den dagen de øker kollektivtransporttilbudet, kan jeg vurdere på nytt. Da viser de at de ikke bare prater, men gjør faktiske tiltak som faktisk også fungerer i realiteten. Kjære deg - igjen har du ikke lest hva jeg har skrevet. Sa da aldri at jeg driter i fremtiden til barna mine? Men fordi jeg kjører til jobb, så er det ensbetydende med det i dine øyne? Tipper du kommer fra arbeiderklassen, og ikke har vokst opp med fine hytter og ferier. Vokst opp med foreldre med mindreverdighetskomplekser, som skulle kompensere og forsvare mangelen på ytre verdier med urealistiske verdier og idealisme. Det er det som ofte skjer. De som har mindre, må på en eller annen måte forsvare det og skyggelegge livene til de som har mer. Skylde på at det er derfor verden går under. Realiteten er at verden går under pga de fattige landene. Ikke fordi barnefamilier kjører til jobb for å rekke å jobbe- og putte penger i kassen som bidrar til at Norge går rundt- sammen med oljen... og som igjen bidrar til at Norge kan bidra med penger til alle landene der de faktisk ikke skjønner at de ikke må drite og drikke det samme vannet. Nei, jeg er ikke rasist! Sånn er det.. Hva mener du vi skal gjøre? Selge hyttene, bilene, flytte i telt og sykle til jobben? Og gi alle pengene til veldedighet og til de som ikke gidder å jobbe? Dele alt likt, så de som jobber og de som ikke jobber kan ha det like fint? Hørtes ut som en god plan...godt du skal bli lege. Leger trenger man jo i slike samfunn. La oss også slutte å få barn.. enda lurere! Anonymkode: ad605...31f Rakker du ned på folk fra arbeiderklassen for å ha urealistiske idealer og forventninger, mens rikfolk må få forbruke og forurense ivei uten å måtte gjøre noe med livsstilen sin?? Hvordan kan man være så arrogant og ureflektert med så mange goder og muligheter i livet? Du er jo rett og slett ufordragelig, bortskjemt, selvsentrert og dum.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #150 Skrevet 2. oktober 2019 11 timer siden, Guided Missy skrev: Rakker du ned på folk fra arbeiderklassen for å ha urealistiske idealer og forventninger, mens rikfolk må få forbruke og forurense ivei uten å måtte gjøre noe med livsstilen sin?? Hvordan kan man være så arrogant og ureflektert med så mange goder og muligheter i livet? Du er jo rett og slett ufordragelig, bortskjemt, selvsentrert og dum. Ja og i tillegg klager hun på bompenger så om hun var så rik som hun skal ha det til og en del av overklassen hadde hun jo ikke klaget på 50 kr i bompenger. Er nok en som tror hun tilhører noe hun ikke gjør. Anonymkode: d7805...8b8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #151 Skrevet 2. oktober 2019 11 timer siden, Guided Missy skrev: Rakker du ned på folk fra arbeiderklassen for å ha urealistiske idealer og forventninger, mens rikfolk må få forbruke og forurense ivei uten å måtte gjøre noe med livsstilen sin?? Hvordan kan man være så arrogant og ureflektert med så mange goder og muligheter i livet? Du er jo rett og slett ufordragelig, bortskjemt, selvsentrert og dum. La oss bare sykle til jobb alle mann, slutte å få barn og være venner... altså.. hva er det som er så vanskelig å forstå? For det første: når sa jeg at rikfolk skal få kjøre mer enn andre?? Jeg har sagt småbarnsforledre! Småbarnsforeldre som må rekke å hente og bringe i bhg for å kunne jobbe!! Jeg har sagt det MÅ lønne seg godt å skulle gidde å jobbe med slik det er lagt opp nå! Arbeiderklassen- rakker da ikke ned på dem, bare fordi jeg sier det er typisk holdning! Alle skal ha det samme, ingen skal få kunne tjene noe mer enn andre og alle skal dele likt og tjener de mer skal de straffes... sånn er da vårt sosialistiske samfunn lagt opp?? At noen skal dra lasset mer enn andre.. og typisk er det de som er på midten som straffes?? Om man er stinn, spiller det ingen rolle, om man ikke tjener veldig mye, kan man like godt sitte hjemme, men tjener man bra blir man straffet såpass at det lønner seg å jobbe, men koster såpass at det er latterlig at man skal straffes for å stå på. Jeg snakker om paradokset - at samfunnet vi lever i VIL at vi skal jobbe og tjene penger, og det vil at nordmenn skal ha flere barn, MEN legger ikke til rette for at man skal kunne gjøre. Det komiske her er at hadde jeg sagt jeg var fattig, og trengte bilen til jobb for å kunne brødfø familien, hadde det vært stakkars meg og jeg hadde fått sympati og forståelse. Blir helt satt ut over folks holdninger til problemstillingen om hvordan man skal kunne rekke å jobbe, hente og bringe barn om det tar 1-1.5 t til og fra?? Det er et regnestykke som er så ufattelig enkelt! Er jeg arrogant fordi jeg mener det er en typisk holdning fra en barnløs person som har vokst opp med holdninger hjemmefra som er sånn eller sånn? Hadde jo veldig rett i at vedkommende ikke hadde barn. At jeg mener bare rikfolk skal kjøre bil er jo det dummeste utsagnet jeg har hørt. Hadde jeg vært rik, hadde jeg vel kanskje ikke brydd meg om de 16-17000 jeg taper ved å gidde å jobbe. Hadde ikke brydd meg om de 20.000 Oslo kommune skal ha i eiendomsskatt hvert år, alle skattene og avgiftene de skal ha uansett hva man gjør. At du er så heldig at du enten jobber rett ved der du bor, ikke må rekke å hente barn, eller ikke jobber i det hele tatt- gratulerer! Sier det igjen - i provokasjon over et eller annet ubegripelig, nekter du/dere å se på det helt enkelte faktum - regnestykket!! Anonymkode: ad605...31f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #152 Skrevet 2. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss bare sykle til jobb alle mann, slutte å få barn og være venner... altså.. hva er det som er så vanskelig å forstå? For det første: når sa jeg at rikfolk skal få kjøre mer enn andre?? Jeg har sagt småbarnsforledre! Småbarnsforeldre som må rekke å hente og bringe i bhg for å kunne jobbe!! Jeg har sagt det MÅ lønne seg godt å skulle gidde å jobbe med slik det er lagt opp nå! Arbeiderklassen- rakker da ikke ned på dem, bare fordi jeg sier det er typisk holdning! Alle skal ha det samme, ingen skal få kunne tjene noe mer enn andre og alle skal dele likt og tjener de mer skal de straffes... sånn er da vårt sosialistiske samfunn lagt opp?? At noen skal dra lasset mer enn andre.. og typisk er det de som er på midten som straffes?? Om man er stinn, spiller det ingen rolle, om man ikke tjener veldig mye, kan man like godt sitte hjemme, men tjener man bra blir man straffet såpass at det lønner seg å jobbe, men koster såpass at det er latterlig at man skal straffes for å stå på. Jeg snakker om paradokset - at samfunnet vi lever i VIL at vi skal jobbe og tjene penger, og det vil at nordmenn skal ha flere barn, MEN legger ikke til rette for at man skal kunne gjøre. Det komiske her er at hadde jeg sagt jeg var fattig, og trengte bilen til jobb for å kunne brødfø familien, hadde det vært stakkars meg og jeg hadde fått sympati og forståelse. Blir helt satt ut over folks holdninger til problemstillingen om hvordan man skal kunne rekke å jobbe, hente og bringe barn om det tar 1-1.5 t til og fra?? Det er et regnestykke som er så ufattelig enkelt! Er jeg arrogant fordi jeg mener det er en typisk holdning fra en barnløs person som har vokst opp med holdninger hjemmefra som er sånn eller sånn? Hadde jo veldig rett i at vedkommende ikke hadde barn. At jeg mener bare rikfolk skal kjøre bil er jo det dummeste utsagnet jeg har hørt. Hadde jeg vært rik, hadde jeg vel kanskje ikke brydd meg om de 16-17000 jeg taper ved å gidde å jobbe. Hadde ikke brydd meg om de 20.000 Oslo kommune skal ha i eiendomsskatt hvert år, alle skattene og avgiftene de skal ha uansett hva man gjør. At du er så heldig at du enten jobber rett ved der du bor, ikke må rekke å hente barn, eller ikke jobber i det hele tatt- gratulerer! Sier det igjen - i provokasjon over et eller annet ubegripelig, nekter du/dere å se på det helt enkelte faktum - regnestykket!! Anonymkode: ad605...31f Du rakket ned på meg og sa blant annet at jeg ikke var vant til å vokse opp med hytter og at jeg kom fra arbeiderklassen som om det er et skjellsord for deg. Er vel bare å la være å få barn om man ikke har råd? Så du tjener bare 16-17 mer enn ved å gå på nav? Betyr jo da at du faktisk tjener under 400 k i året. Hvorfor kan du ikke bare ta en bedre utdannelse og så tjene mer? Du rakker ned på folk for å ikke være vokst opp med «hytter og luksus» så klager du på småpenger som 20 000 i eiendomsskatt og 50 kr og der i bompenger. Det er jo masse kø på den tiden du henter barn så du kunne jo heller tatt toget og gått frem og tilbake til boligen og i tillegg byttet barnehage. Heldig fordi jeg ikke jobber? Tipper mitt studie er ganske mye tøffere enn din jobb. Og når jeg begynner i jobb blir jobben også langt tyngre enn din. Så at du kaller folk «heldig» er jo litt rart. Du hadde muligheten til å studere noe som førte til bedre lønn men det gjorde du ikke. Du hadde nok bare klaget over at du ikke kunne ha bil eller måtte betale bompenger. Du synes det var viktigere å ha bil enn å leve fattig noen år for å få det bedre i fremtiden. Anonymkode: d7805...8b8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #153 Skrevet 2. oktober 2019 På 24.9.2019 den 17.05, AnonymBruker skrev: Jeg fikk veldig mye av foreldrene mine som tenåring men så kuttet de det ut. Er nå student uten hjelp. Men selvom det var surt da så har det gjort meg mer selvstendig og jeg setter pris på de tingene jeg kan skaffe meg selv. Jeg er blitt veldig ambisiøs og både studert og hatt internships ved prestisjefulle steder i utlandet. De fleste jeg kjenner som får alt av foreldre dasser rundt i Norge og er materialistiske men de evner ikke å få noen prestisje eller lykkes med noe selv. Man blir vel ikke akkurat lykkelig av materialisme i spesielt lang tid og bare det at man vet at man selv ikke er i stand til å lykkes med ting og kunne kjøpe ting for egen suksess men leve på foreldre i voksen alder er ganske trist og tragisk. Anonymkode: d7805...8b8 Blir feil å konkludere med at man ikke har evner til å få noen prestisje eller lykkes med noe fordi man kommer fra en velstående familie med goder. Mulig du opplevde dette. Men vi er alle forskjellig. Enig med AB som skrev til deg: «Alle skal være som deg og ta like valg som deg og ønske seg det samme som deg, ellers er de triste og tragiske. Ok. Notert. 🤣« Det som er trist å tragisk er måten du uttaler deg på vegne av andre. Anonymkode: b9935...eb8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #154 Skrevet 2. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir feil å konkludere med at man ikke har evner til å få noen prestisje eller lykkes med noe fordi man kommer fra en velstående familie med goder. Mulig du opplevde dette. Men vi er alle forskjellig. Enig med AB som skrev til deg: «Alle skal være som deg og ta like valg som deg og ønske seg det samme som deg, ellers er de triste og tragiske. Ok. Notert. 🤣« Det som er trist å tragisk er måten du uttaler deg på vegne av andre. Anonymkode: b9935...eb8 Jeg vet iallefall ikke om noen. Jeg har slått alle rikingene jeg vokste opp med inkl noen som arver milliarder og det eneste de gjør er å dasse rundt i Norge på foreldrenes penger. Ofte er folk ressurssvake selvom de kommer fra "velstående familier" fordi de bare har arvet og ikke evner å gjøre noe selv. Når de i tillegg får alt servert er det ikke noe grunn til å strekke seg heller (men de har uansett ikke evner så det hjelper jo ikke). Anonymkode: d7805...8b8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #155 Skrevet 2. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du rakket ned på meg og sa blant annet at jeg ikke var vant til å vokse opp med hytter og at jeg kom fra arbeiderklassen som om det er et skjellsord for deg. Er vel bare å la være å få barn om man ikke har råd? Så du tjener bare 16-17 mer enn ved å gå på nav? Betyr jo da at du faktisk tjener under 400 k i året. Hvorfor kan du ikke bare ta en bedre utdannelse og så tjene mer? Du rakker ned på folk for å ikke være vokst opp med «hytter og luksus» så klager du på småpenger som 20 000 i eiendomsskatt og 50 kr og der i bompenger. Det er jo masse kø på den tiden du henter barn så du kunne jo heller tatt toget og gått frem og tilbake til boligen og i tillegg byttet barnehage. Heldig fordi jeg ikke jobber? Tipper mitt studie er ganske mye tøffere enn din jobb. Og når jeg begynner i jobb blir jobben også langt tyngre enn din. Så at du kaller folk «heldig» er jo litt rart. Du hadde muligheten til å studere noe som førte til bedre lønn men det gjorde du ikke. Du hadde nok bare klaget over at du ikke kunne ha bil eller måtte betale bompenger. Du synes det var viktigere å ha bil enn å leve fattig noen år for å få det bedre i fremtiden. Anonymkode: d7805...8b8 Som sagt.. du leser det du vil lese.. det er greit. Så sier vi at jeg tjener 400k også får du leve i din naive barnløse verden der alle kan sykle og gå på NAV. og om det får deg til å føle deg bedre- som det tydeligvis gjør- at du tror du kommer til å tjene mer- som du muligens vil gjøre, hva vet vel jeg? Så kos deg med det. Har aldri sagt jeg er rik! Har sagt jeg tjener mer enn at det lønner seg å sitte hjemme, for de 17000kr netto jeg ville fått utbetalt for å sitte på ræven. Det endrer ikke at holdningen din- er typisk arbeiderklassen likevel- sosialist! Det er de som mener alt skal deles likt, og ikke ønsker store forskjeller i verdier. Jeg tjener bare 1.1 i året og mannen min ca 1.6 og ja, vi merker de 20.000 eiendomsskatt på huset, pluss eiendomsskatten på hyttene og hver eneste andre krone staten skal ta ved at vi jobber og står på og tjener mer enn laveste skattenivået. Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å skjønne at man ønsker å få noe igjen for strevet? Du studerer, provoserer det deg ikke at det for mange lønner seg å ikke gjøre en dritt? Også skal du betale for at de ikke gjør noe når du begynner å jobbe? Du bare nekter å ta innover deg det sier.. kan avslutte med et lite regnestykke - eller 2, som kanskje kan gi deg en liten idè om hva jeg prater om. hadde du hatt barn hadde du også visst at bhg plasser ikke vokser på trær, og at man ikke kan ha en bhg plass nært 1 foreldres jobb, og langt fra den andres. Om man skal jobbe ca 8 timer, og bruke 1.5 t til/fra. Med bil bruker jeg 20 min, med kollektiv 1.5 hver vei. skjønner du ikke det regnestykket burde du holde deg til å vaske doer, og holde deg langt unna meg og dosering av medisin ihvertfall! Ikke rart det skjer så mye sykehustabber når det stilles så lave krav til legestudiestudenter som det du viser med dine resonnementer og evne til å lese enkel tekst... Anonymkode: ad605...31f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #156 Skrevet 2. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som sagt.. du leser det du vil lese.. det er greit. Så sier vi at jeg tjener 400k også får du leve i din naive barnløse verden der alle kan sykle og gå på NAV. og om det får deg til å føle deg bedre- som det tydeligvis gjør- at du tror du kommer til å tjene mer- som du muligens vil gjøre, hva vet vel jeg? Så kos deg med det. Har aldri sagt jeg er rik! Har sagt jeg tjener mer enn at det lønner seg å sitte hjemme, for de 17000kr netto jeg ville fått utbetalt for å sitte på ræven. Det endrer ikke at holdningen din- er typisk arbeiderklassen likevel- sosialist! Det er de som mener alt skal deles likt, og ikke ønsker store forskjeller i verdier. Jeg tjener bare 1.1 i året og mannen min ca 1.6 og ja, vi merker de 20.000 eiendomsskatt på huset, pluss eiendomsskatten på hyttene og hver eneste andre krone staten skal ta ved at vi jobber og står på og tjener mer enn laveste skattenivået. Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å skjønne at man ønsker å få noe igjen for strevet? Du studerer, provoserer det deg ikke at det for mange lønner seg å ikke gjøre en dritt? Også skal du betale for at de ikke gjør noe når du begynner å jobbe? Du bare nekter å ta innover deg det sier.. kan avslutte med et lite regnestykke - eller 2, som kanskje kan gi deg en liten idè om hva jeg prater om. hadde du hatt barn hadde du også visst at bhg plasser ikke vokser på trær, og at man ikke kan ha en bhg plass nært 1 foreldres jobb, og langt fra den andres. Om man skal jobbe ca 8 timer, og bruke 1.5 t til/fra. Med bil bruker jeg 20 min, med kollektiv 1.5 hver vei. skjønner du ikke det regnestykket burde du holde deg til å vaske doer, og holde deg langt unna meg og dosering av medisin ihvertfall! Ikke rart det skjer så mye sykehustabber når det stilles så lave krav til legestudiestudenter som det du viser med dine resonnementer og evne til å lese enkel tekst... Anonymkode: ad605...31f Høres egentlig ut som du er misunnelig på at jeg ikke har barn? Angrer du på at du fikk barn? Selvsagt kommer jeg til å tjene mer enn 400 k som spesialist innen et av de best betalte feltene (men det er fortsatt mange år til). Du får ikke bare 17 k mer når du tjener 1,1 mill fremfor å gå på nav. Lurer på hvordan de beregningene ser ut. På nav hadde du kanskje fått 2-300 k i året og måttet skatte av det. Når dere har så dårlige inntekter, hvordan i all verden har dere klart å kjøpe hus på Lysaker + 2 hytter? Dere har jo fått alt av foreldre. Du sa tidligere du ikke hadde fått noe hjemmefra. Jeg er ikke akkurat misunnelig på folk som går på NAV, nei. Jeg synes det virker ufattelig kjedelig og folk får jo bare til et minimum. Iallefall de fleste. Synes også det er bra jeg kan jobbe med noe som interesserer meg sånn at det ikke kjennes som en byrde å gå på jobb. Det høres litt ut som du har valgt feil yrke når du synes det hadde vært mer fristende å sitte hjemme? Hva har du studert? Høres jo egentlig ut som dere prioriterer helt feil. Dere velger å bruke offentlig barnehageplass fremfor å selge hyttene eller bo billigere? Hadde aldri orket å stresse med å hente barn et sted som er langt unna hver eneste dag bare for å kunne dra på hytta et par ganger i året. Anonymkode: d7805...8b8
Gjest frankalexanderberg Skrevet 2. oktober 2019 #157 Skrevet 2. oktober 2019 De fleste tjener vel 40.000 + så det er vel ikke noe problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå