Gå til innhold

Tips til hva som er lurt å ta med i søknad på sykepleierstilling?

Anbefalte innlegg

Jeg er dessverre ikke så flink til å selge meg selv i søknader. Har ca. 6 års erfaring fra forskjellige avdelinger på sykehus og sykehjem. Skal søke noen stillinger nå ved et sykehus. Ønsker samme fagfelt som før, men er åpen for andre avdelinger også. Norn som vil dele hva som er positivt å ta med i søknad på sykepleierstillinger, som sagt på sykehus? Er så usikker på hvordan jeg kan formulere meg godt og gi et godt inntrykk gjennom søknaden. 

Anonymkode: 433d0...209

Fortsetter under...

Bør man skrive noe om hva som er ens sterke sider i samhandling med pasienter eller hva man er god på rent faglig?

Vanskelig dette.. før skrev jeg helt middelmådige søknader og fikk jobb raskt, men det er mulig at kravene er høyere nå. Det er ca. 3 år siden jeg søkte en sykepleierstilling sist. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er norsk og er utdannet her.

Ansikt,rykte og referanser. Har du det så får du jobb.

Anonymkode: bd835...926

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ansikt,rykte og referanser. Har du det så får du jobb.

Anonymkode: bd835...926

Rykte? Hvordan da annet enn gjennom referanser? Og ansikt? Utstråling og utseende med seg? 

I søknader bør du trekke frem alt du er god på (nesten skryte uhemmet, men i en saklig tone), og fortell hva du kan bidra med der du søker. Gi eksempler på erfaring du har, om du har gjort noe ekstraoppgaver (ansvar o.l). Fortell også hvorfor du tenker denne arbeidsplassen passer perfekt for deg. 

Det er ikke plassen å være sjenert i en søknad. Hvis ikke du mener du kan gjøre en god jobb, hvorfor skal arbeidsgiver tro det da?

Anonymkode: c6f66...67c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...