Jannibrud Skrevet 19. mai 2005 #1 Skrevet 19. mai 2005 Har fått lånt meg et slør i tyll. To lags som rekker meg til knærne ca. Syns det virker fryktelig tungt :-? Er også usikker på hvilken lengde jeg bør velge på sløret. Har a-line fasong på kjolen, som er i stor størrelse, lurer hvilke lengder som virker mest slankende??
Martha Stewart Skrevet 19. mai 2005 #2 Skrevet 19. mai 2005 Min brudekjole er i satin, A-fasong, og jeg skal ha ettlags, 2 meter langt slør i tyll med en tynn satinkant rundt. Synes det er veldig elegant. Hadde først tenkt på et slør som går ned på ryggen - men da følte jeg meg som Barbie...
Gjest Miss.Chanel Skrevet 19. mai 2005 #3 Skrevet 19. mai 2005 jeg skal ha 2 meter mettemarit slør i chiffong.
Gjest Marianna Panna Skrevet 19. mai 2005 #5 Skrevet 19. mai 2005 Om man er litt stor ser det mer slankende ut å ha et slør som er like langt som kjolen, da blir man mindre oppstykket. Å ha et slør til knærne til en kjole med A-line fasong tror jeg ikke blir så veldig fint.
Jullan Skrevet 19. mai 2005 #6 Skrevet 19. mai 2005 jeg skal ha et ettlags tyllslør på 2m med små "diamanter" spredt utover. Bytter kanskje til et albue-langt til festen.
Jannibrud Skrevet 19. mai 2005 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2005 Slepet kan jo hektes opp på kjolen, men hva med sløret da? Vi må gå mellom kirka og festlokalet, og sikkert litt rundt omkring for å ta bilder. Og i ulendt terreng i tillegg :oops: Hmm..Kunne tenkt meg at sløret ikke går i bakken, men er fotsidt i så fall, men det ser ut som om det enten er 1 eller 1,5 eller 2 m.
Gjest Betty Boop Skrevet 19. mai 2005 #8 Skrevet 19. mai 2005 Jeg skal ha et ettlags tyllslør på i overkant av 2.5 meter. Det skal være et enkelt satengbånd rundt det, ellers ingen pynt.
TeddyToria Skrevet 19. mai 2005 #9 Skrevet 19. mai 2005 Jeg skal ha 2.5 meter langt ettlags tyllslør med strass! Chiffon er forøvrig mye tyngre enn tyll, så hvis du synes tyllsløret ditt er tungt, er nok ikke chiffon noe for deg! Og så bærer du jo bare sløret ditt over armen, slik mange også gjør med slepet!
Jannibrud Skrevet 19. mai 2005 Forfatter #10 Skrevet 19. mai 2005 Thi hi, det har du selvfølgelig rett i TeddyToria Tenk det tenkte jeg ikke på. Er nok bryllupsnervene som melder seg i god tid Kan selvfølgelig slenge det over arma, da tror jeg sannelig det blir lengde på sløret...
Gjest Soon Mrs S Skrevet 19. mai 2005 #11 Skrevet 19. mai 2005 Jeg skal ha 2.5 meter langt ettlags tyllslør med strass! Chiffon er forøvrig mye tyngre enn tyll, så hvis du synes tyllsløret ditt er tungt, er nok ikke chiffon noe for deg! Og så bærer du jo bare sløret ditt over armen, slik mange også gjør med slepet! Enig med at chiffon er tyngre enn tyll. Skal ha Tyllslør etter mye om og men... har kjole i chiffon og tenkte da at med slør i samme stoff vil virke enda tyngre. :-)
Gjest oppsi Skrevet 19. mai 2005 #12 Skrevet 19. mai 2005 Dette ser da veldig lett og lekkert ut. Se nederst på siden til venstre her. Sånt vil jeg ha :-) http://somaras.no/lagersalg.htm
Gjest lillelou Skrevet 19. mai 2005 #13 Skrevet 19. mai 2005 HVIS jeg skal ha, blir det antageligvis i chiffon. :-)
Jannibrud Skrevet 19. mai 2005 Forfatter #14 Skrevet 19. mai 2005 Tror ikke det kan ha vært det som kalles brudetyll i det sløret jeg lånte... Er tungt og ganske så stivt. Minner litt om sånn ballettkjoletyll egentlig. Grovt var det igrunnen også. Tror jeg må få sett litt på brudesalongen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå