Gå til innhold

Alkohol hver uke over lengre tid - når synes det på vekten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden sommeren har jeg drukket alkohol ca 1 gang i uken grunnet diverse bursdager og selskaper som jeg har vært i. Jeg vil si at jeg er i god form, løper 3 ganger i uken og spiser alltid sunn mat. Godteri/snacks har jeg ikke spist på 3 år. Så langt har vekten vært stabil, men kan jeg regne med å legge på meg av alkoholen i lengden? Jeg er ikke ute etter en vektnedgang, men ønsker stabil vekt til tross for alkoholinntaket. Spør her inne fordi Google sier at alkohol fører til vektøkning uansett (satt litt på spissen, men dog). Inntaket mitt har lagt på 5-6 øl, aldri nattmat eller utskeielser. Er litt redd for at kiloene kommer snikende, veier meg en gang i uken og har som sagt hatt stabil vekt til tross for alkoholen. Om enn så lenge....

Anonymkode: 47992...dbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sånn at du automatisk legger på deg av alkohol. Det er kalorier inn/ut som teller her også. Jeg antar at du uten å tenke over det, kompenserer for kaloriene i ølet med å spise mindre ila uka, siden du ikke legger på deg :)  Selvfølgelig ikke anbefalt å bytte ut mat med alkohol, men det virker som du har en sunn livsstil forøvrig så det er vel ingen grunn til bekymring her :) 

• Liker 1
Skrevet

Som sunn fokus sier. De aller fleste av oss spiser litt mindre hvis vi drikker kaloririke drikker. 

Anonymkode: af1f6...7f4

• Liker 1
Skrevet

Drikker øl vær fredag og lørdag, å har gjort det i 20 år, legger ikke på meg

Anonymkode: d8eee...d3a

Skrevet

Jeg må være forsiktig med alkohol fordi jeg blir så enormt sulten av det, og ender opp med å spise masse drittmat i tillegg. Men hadde jeg ikke gjort det så hadde en dag i uken med litt øl ikke hatt noe å si. 

Anonymkode: 8106b...3f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...