Gå til innhold

Hvor kan jeg finne en kåpe i god kvalitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 😄 Jeg er på leting etter en kåpe, men er svært bevisst på at jeg kun ønsker å kjøpe en kåpe i god kvalitet; rene naturmaterialer, og vil helst styre unna alle syntetiske stoffer. Problemet er at jeg synes dette er vanskelig å finne, ettersom alle kåper jeg kommer over inneholder en viss prosentandel syntetiske stoffer. 

Er det noen som har noen tips, og som eventuelt har noen gode erfaringer med egne kåper? Man vil jo helst at kåpen skal holde seg fin, og at man kan bruke den mye og i flere sesonger. 

På forhånd takk 😄 

Videoannonse
Annonse
Gjest Nugattikjeks
Skrevet

Var litt på utkikk etter det samme selv, men har foreløpig bestilt en jakke i ull blandet med en del annen syntetisk.. den var ganske dyr også. Men er jo litt dyrere merker som sikkert har 100% ull, men kjenner ikke så godt til merker 🙈 fant dette ved et googlesøk, 70 % ull, resten nylon og kasjmir: https://hoyer.no/dame/bia-lane-donna-499485?___store=dame&refSrc=507245&nosto=nosto-page-product1

Forøvrig går det an å finne mange fine kåper på finn. Søk "kåpe 100% ull" for eksempel.

Skrevet

Jeg har flere. De er av det italienske merket Dondup. Noen er i 100% ull, andre har iblandet litt kashmir og bittelitt polyamid.

Mine er mellom 4 og 10 år gamle og like fine.

Har også en fra Sand. Litt usikker på om den har noen % polyamid (har ikke plukket frem vinterkåpene ennå).

Jeg er litt usikker på om noen i Norge selger Dondup nå?

Anonymkode: eced0...bf9

Skrevet

Dette lille norske firmaet lager kåper i 100% norsk ull, vet dog ikke noe om kvaliteten:

https://www.kaapedesigns.com/

Ellers kan jo kanskje bruktbutikker være en ide? Kvaliteten på klær var ofte bedre før. Jeg har en 40-50 år gammel kåpe i 100% kashmir fra min bestemor som ikke synes er brukt.

Anonymkode: e1761...411

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette lille norske firmaet lager kåper i 100% norsk ull, vet dog ikke noe om kvaliteten:

https://www.kaapedesigns.com/

Ellers kan jo kanskje bruktbutikker være en ide? Kvaliteten på klær var ofte bedre før. Jeg har en 40-50 år gammel kåpe i 100% kashmir fra min bestemor som ikke synes er brukt.

Anonymkode: e1761...411

Dette var jo litt spennende. Men, kåpene var veldig korte og 2 av 3 var oversized. Så korte kåper passer selvfølgelig manges smak, men det er ikke helt min preferanse med korte og vide kåper. 

Bruktbutikk er nok en bedre ide siden kåper ofte er i minst 95% ull. Det er bare fasongen som endres litt etter som motebildet endrer seg.

Anonymkode: eced0...bf9

Skrevet

Jeg ville ha lett i bruktbutikker og på Finn. 

Et av mitt beste bruktkjøp er en Gloverall-jakke i kokt ull. Fiskere brukte dem på sjøen i gamle dager, og de holder godt på varmen selv når det blåser friskt. Jeg tror de finnes i kåpe-form også. 

Skrevet

Gudrun Sjöden har kåper i rene naturmaterialer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...