Gå til innhold

Forventninger om hvor vi skal feire jul!? Hjeeelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 3 år. Første året feiret vi jul hver for oss, da vi begge har familier på ulike kanter i landet. Andre julen feiret vi sammen med min familie, og nå forventes det at vi skal feire sammen med hennes familie. Forventes nemlig. Tingen er det at vi ikke har veldig lyst til det noen av oss. For det første får vi aldri besøk av de ellers, selv om de omtrent kjører forbi her vi bor. Da tenker jeg: Hvorfor skal vi da være "forpliktet" til å feire jul med de, når de ellers er lite interessert i oss? Hender vi er der noen langhelger i løpet av året, men jeg må ærlig innrømme at det sitter langt inne å skal dra dit på måfå. Vi har også diskutert å feire jul i utlandet bare oss to, men jeg vet at familien hennes kommer da til å bli sure, og sikkert tro dette er mitt påfunn, noe det faktisk ikke er. Er det noen som har det på samme vis? I såfall setter jeg stor pris på om dere deler :)

Anonymkode: 547af...bcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dratt til familien hennes. Er jo delt skyld at dere ikke besøker/ringer hverandre resten av året. 

Anonymkode: d5ad7...bdd

• Liker 8
Skrevet

At du har hjertet og samvittighet til å holde på sånt. Bedrar verden inkludert deg selv. Jeg hadde skammet meg, men skam eier du ikke!

Anonymkode: c0f14...66a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du har hjertet og samvittighet til å holde på sånt. Bedrar verden inkludert deg selv. Jeg hadde skammet meg, men skam eier du ikke!

Skal si dette eskalerte rimelig kjapt...

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er det vanskelig å finne samsvar mellom hl og svar kjenner jeg...

Anonymkode: aa77d...d12

• Liker 16
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde dratt til familien hennes. Er jo delt skyld at dere ikke besøker/ringer hverandre resten av året. 

delt skyld nei? Da tror jeg ikke du leste hele innlegget. Vi er der noen ganger i året vi :), de derimot er aldri her SELV om de kjører forbi. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei.. Dette var vel litt voldsomt? :) les innlegget på nytt om du ikke forsto det.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på du har kommentert i riktig innlegg? 

Anonymkode: 85196...be7

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

delt skyld nei? Da tror jeg ikke du leste hele innlegget. Vi er der noen ganger i året vi :), de derimot er aldri her SELV om de kjører forbi. 

Herregud, sorry. Er helt blind. Dere er jo voksne, så dere trenger jo ikke forklare dere😊

• Liker 1
Skrevet

(Høres veldig ut som det er byttet om på hans og hennes her, typisk at kvinnen vil feire med sine, og at mannen ikke bryr seg stort, etter min erfaring...)

Dere får feire hver for dere da? Begge drar til sine - problem løst!

Blir feil å skulle feire samme sted hvert år sammen synes jeg, om den andre siden veldig klart ønsker å feire med dere, og er oppegående mennesker som det går an å omgås. Interesse går begge veier. Hvorfor skal de besøke dere om dere ikke er interessert, osv, osv. Når dere får barn er det hyggelig om de har et godt forhold til begge sider besteforeldre. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Joppeline skrev:

(Høres veldig ut som det er byttet om på hans og hennes her, typisk at kvinnen vil feire med sine, og at mannen ikke bryr seg stort, etter min erfaring...)

Dere får feire hver for dere da? Begge drar til sine - problem løst!

Blir feil å skulle feire samme sted hvert år sammen synes jeg, om den andre siden veldig klart ønsker å feire med dere, og er oppegående mennesker som det går an å omgås. Interesse går begge veier. Hvorfor skal de besøke dere om dere ikke er interessert, osv, osv. Når dere får barn er det hyggelig om de har et godt forhold til begge sider besteforeldre. 

Skal innrømme at jeg umiddelbart tenkte det samme. Dette er en kvinne-problemstilling.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal innrømme at jeg umiddelbart tenkte det samme. Dette er en kvinne-problemstilling.

Vi er to kvinner som lever i par :) så begge her er kvinner. Når det er sagt så har jo ikke vi manglet interesse. Vi har vært der flere ganger i året på besøk. Men problemet er at det ikke er gjensidig. Hvorfor skal man da prioritere dem i en viktig høytid? Det lurer jeg på.?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er to kvinner som lever i par :) så begge her er kvinner. Når det er sagt så har jo ikke vi manglet interesse. Vi har vært der flere ganger i året på besøk. Men problemet er at det ikke er gjensidig. Hvorfor skal man da prioritere dem i en viktig høytid? Det lurer jeg på.?

Som en nevnte kan det jo være lurt å prøve å bygge opp om dere tenker å stifte familie i fremtiden. I bunn og grunn er det jo bare dere selv som kan avgjøre hva som bør gjøres.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Reis på ferie med god samvittighet, om det er det dere har lyst til! Så lenge dere begge er enige, så er dere voksne og kan bestemme julefeiringen selv. 

Vil legge til: Får dere barn en gang er det mer aktuelt å tenke annenhver gang hos besteforeldreparene. Enn så lenge, nyt friheten!

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Hedy Lamarr skrev:

Reis på ferie med god samvittighet, om det er det dere har lyst til! Så lenge dere begge er enige, så er dere voksne og kan bestemme julefeiringen selv. 

Takk. Er det jeg også mener. Føler jeg er for "gammel" til å gjøre ting jeg ikke har lyst til, av hensyn til andre. Det blir for dumt mener jeg. Dessuten kan det jo hende man vil skape sine egne juletradisjoner. Min familie er her hos oss på besøk flere ganger i året, ringer og føler opp. Mens den andre familien ringer sjeldent, og virker totalt uinteressert. Da føler jeg det blir kleint å feire jul der.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er det vanskelig å finne samsvar mellom hl og svar kjenner jeg...

Anonymkode: aa77d...d12

hva mener du?

Skrevet

Siden dere ses så lite, ville jeg feiret med dem, gjort det beste ut av det og vært glad for at det ikke forventes mer. En julekveld må dere klare. Så kan dere gjøre noe bare dere to til neste år, lurt å ikke legge lista "Må annenhver, kan aldri gjøre noe annet" fra starten.

Anonymkode: 51110...aa0

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 3 år. Første året feiret vi jul hver for oss, da vi begge har familier på ulike kanter i landet. Andre julen feiret vi sammen med min familie, og nå forventes det at vi skal feire sammen med hennes familie. Forventes nemlig. Tingen er det at vi ikke har veldig lyst til det noen av oss. For det første får vi aldri besøk av de ellers, selv om de omtrent kjører forbi her vi bor. Da tenker jeg: Hvorfor skal vi da være "forpliktet" til å feire jul med de, når de ellers er lite interessert i oss? Hender vi er der noen langhelger i løpet av året, men jeg må ærlig innrømme at det sitter langt inne å skal dra dit på måfå. Vi har også diskutert å feire jul i utlandet bare oss to, men jeg vet at familien hennes kommer da til å bli sure, og sikkert tro dette er mitt påfunn, noe det faktisk ikke er. Er det noen som har det på samme vis? I såfall setter jeg stor pris på om dere deler :)

Da sier dere "det er kjempehyggelig at dere inviterer, men i år skal vi feire hjemme hos oss selv". :) 

Problem løst. 

Det enkle er, som en sier i reklamen, gjerne det beste. 

At de blir furte? :vetikke: Påvirker det dere på noe vis? De blir blide igjen med tida. Og om ikke? Ja, da slipper dere maset.

Anonymkode: b25f9...fcf

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden dere ses så lite, ville jeg feiret med dem, gjort det beste ut av det og vært glad for at det ikke forventes mer. En julekveld må dere klare. Så kan dere gjøre noe bare dere to til neste år, lurt å ikke legge lista "Må annenhver, kan aldri gjøre noe annet" fra starten.

Anonymkode: 51110...aa0

Jo men siden det er langt å dra dit så blir det jo ikke bare en julekveld. Det blir jo da hele julen + nyttår...... 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da sier dere "det er kjempehyggelig at dere inviterer, men i år skal vi feire hjemme hos oss selv". :) 

Problem løst. 

Det enkle er, som en sier i reklamen, gjerne det beste. 

At de blir furte? :vetikke: Påvirker det dere på noe vis? De blir blide igjen med tida. Og om ikke? Ja, da slipper dere maset.

Anonymkode: b25f9...fcf

Hehe ja det er sant det :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...