AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #1 Skrevet 24. september 2019 Har opplevd dette altfor mange ganger, og begynner nesten å tro det er en regel på samme nivå som å ikke stå i midten av rulletrapper, men ser folk med full kurv i butikken frivillig foreslå at personen med 1 vare får gå foran. Er dette vanlig? Jeg syns det er et type ''act of random kindness''. Anonymkode: 8d32c...1d8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #2 Skrevet 24. september 2019 Ja, det er vanlig. Pleier alltid å gjøre det. Jeg handler alltid mye, og vet hvor kjipt det er å stå bak noen med full vogn når man selv bare har noen få varer i kurven. Opplever det samme selv de gangene jeg skal ha få ting. De med mye slipper meg foran. Tenker det er normal høflighet. Anonymkode: 3ea69...d18 34
DrueSmoothie Skrevet 24. september 2019 #3 Skrevet 24. september 2019 Ja jeg føler ofte jeg får tilbud om det når jeg handler bare litt. Noen ganger takker jeg ja, andre ganger takk men jeg har god tid Og jeg gjør ofte dette selv om det er jeg som skal handle mye 1
Meadow Skrevet 24. september 2019 #4 Skrevet 24. september 2019 Ja, jeg slipper frem. Folk blir som regel glade for det, det er jo hyggelig. 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #5 Skrevet 24. september 2019 Jeg prøver å være oppmerksom på det og slippe de som har en eller to ting forbi meg.opplever stadig at jeg får gå foran selv også. Anonymkode: cee10...2ad 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #7 Skrevet 24. september 2019 4-6 varer, så slipper jeg foran! Anonymkode: a6cd5...37f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #8 Skrevet 24. september 2019 Ja jeg både slipper fram om jeg har mye i vognen, og blir sluppet fram om jeg har lite, syns det er hyggelig😊 Men det fins også mange folk av den motsatte gruppen, som står langt bak i køen, gjerne med mye varer, som brøyter seg fram først i køen når en ny kasse åpnes. Det syns jeg er så utrolig frekt! Jeg står alltid og venter på at de foran i køen skal få komme først til ny kasse. Tenk litt på den der, dere det gjelder.. Anonymkode: a4047...de4 12
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #9 Skrevet 24. september 2019 Jeg syns ikke folk er flink til det her jeg bor. Typisk i matpausen og jeg bare skal ha en imsdal, og jeg havner bak gammelt ektepar med overfylt vogn. Smiler pent til de og står å tripper, men nei. Ikke snakk om. Tørr liksom ikke å spørre heller. EN gang var jeg så frekk å spørre pent. Da hadde jeg greid å søke kaffe over skjorta mi og så ikke ut. Beinet over på h&m og tok det første og beste jeg fant i min str. Dama bak meg hadde masse barneklær i armene sine, og jeg forklarte henne situasjonen, at jeg jobbet noen butikker bortenfor og hadde sølt kaffe på meg, kunne jeg være så snill å få komme foran deg i køen, skal bare ha denne her? 😇. Niks, jeg fikk vente på tur som alle andre sa hun til meg. Tok jo evigheter, hun hadde også med seg klær hun skulle returnere. Så når det gjelder jobb gidder jeg ikke ta sjansen lenger. Smører matpakke og/eller handler inn på forhånd. Tar med meg ekstra skift. På fritida får jeg bare godta at folk i køen er idioter Anonymkode: 045e6...44b 15
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #10 Skrevet 24. september 2019 Jepp. Synes selv det er irriterende å havne bak folk som handler til "kaninfamilien" sin, så ja, jeg slipper de som bare skal ha en brus osv forbi. Det med ispinner slipper jeg ihvertall forbi. Anonymkode: bb60a...cf2 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #11 Skrevet 24. september 2019 Har aldri full kurv, men ville uansett ikke sluppet noen forbi, med mindre jeg tror at det kan være noe å tjene på å være grei mot akkurat denne spesifikke personen. Anonymkode: 0885b...496
LunaPentunia Skrevet 24. september 2019 #12 Skrevet 24. september 2019 (endret) Slipper alltid folk foran da ja 😊 Og om jeg nettopp har ankomt butikken og noen har lasta utav varene fra vogna til bilen så tilbyr jeg å ta med vogna tilbake til butikken (på butikker hvor det ikke lås på handlevogna), jeg skal jo den veien uansett. Endret 24. september 2019 av LunaPentunia 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #13 Skrevet 24. september 2019 Jeg forventer det ikke, men om jeg står der med 1 - 2 varer, og de foran har full handelkurv, syns jeg det er fint å få slippe frem. Mens jeg betaler, kan jo de legge varer på handlebåndet. Anonymkode: 1400a...a8d 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #14 Skrevet 24. september 2019 Hvis det er en middelaldrende mann som man ser forventer at skal få gå først så blir jeg litt barnslig og ikke tilbyr..... (er som oftest disse mannfolkene som tripper og forventer). Jeg pleier sjelden å storhandle, og de gangene jeg kun har en-to ting så får jeg aldri tilbud om å gå foran heller. Så kanskje det ikke er normen her jeg bor. Anonymkode: 39120...fea 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #15 Skrevet 24. september 2019 Her hvor jeg bor (sør i Europa) så gjør alle det, uansett om vedkommende har 1 eller 5 varer. Gjør man det ikke så blir man nesten uglesett. Anonymkode: 8c7df...04d 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #16 Skrevet 24. september 2019 Jeg har ofte dårlig tid i butikken selv om jeg har full kurv. Da slipper jeg ikke forbi. Det går jo fortere med mine varer hvis ekspeditøren begynner å skanne mine varer med én gang enn hvis en annen skal betale først. Hvis jeg har god tid kan jeg finne på å slippe andre forbi. Anonymkode: be428...c3a 1
Sokkar Skrevet 24. september 2019 #17 Skrevet 24. september 2019 Gjør det av og til. Men nå finnes det så mange selvscanningsautomater, at der det finnes gjør jeg det ikke 😊 2
Summ Skrevet 24. september 2019 #18 Skrevet 24. september 2019 Jeg gjør det. Blir så glad om folk slipper meg foran når jeg bare har et par småting! Syns det er helt merkelig når folk ikke gjør det! 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #19 Skrevet 24. september 2019 Slipper forbi de med lite varer, de solværet varene i armene (uavhengig av om de har mer enn meg), de med utålmodige, men ufordragelige barn og de som ser ut som om de har dårligere tid enn meg. Det er en hyggelig og enkel ting å gjøre for fremmede, og det koster meg ingenting. Føler det blir omtrent det samme som å smile til de jeg møter blikket til på butikken - og det gjør jeg også! Anonymkode: 5aa6c...c44 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #20 Skrevet 24. september 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke folk er flink til det her jeg bor. Typisk i matpausen og jeg bare skal ha en imsdal, og jeg havner bak gammelt ektepar med overfylt vogn. Smiler pent til de og står å tripper, men nei. Ikke snakk om. Tørr liksom ikke å spørre heller. EN gang var jeg så frekk å spørre pent. Da hadde jeg greid å søke kaffe over skjorta mi og så ikke ut. Beinet over på h&m og tok det første og beste jeg fant i min str. Dama bak meg hadde masse barneklær i armene sine, og jeg forklarte henne situasjonen, at jeg jobbet noen butikker bortenfor og hadde sølt kaffe på meg, kunne jeg være så snill å få komme foran deg i køen, skal bare ha denne her? 😇. Niks, jeg fikk vente på tur som alle andre sa hun til meg. Tok jo evigheter, hun hadde også med seg klær hun skulle returnere. Så når det gjelder jobb gidder jeg ikke ta sjansen lenger. Smører matpakke og/eller handler inn på forhånd. Tar med meg ekstra skift. På fritida får jeg bare godta at folk i køen er idioter Anonymkode: 045e6...44b Kjerring. Anonymkode: 63201...a21 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå