Gå til innhold

Brukte mannen deres forlovelsesring?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har forlovet oss for en måned siden og begynte å lure på hva som er vanlig med tanke på ring for mannen før man er gift? 

Har hørt enkelte menn bruker gifteringen fra man blir forlovet til selve bryllupet. Og tar den av den dagen for så å ta den på under seremonien. Altså at han bare har en ring han bruker både før og etterpå. 

Noen ser ut til å ha både giftering og forlovelsesring som ser litt ut som gifteringer. Selv har jeg en diamantring som forlovelsesring. 

Også er det jo flere som bare ikke bruker ring annet enn gifteringen etter bryllupet. 

Hva gjorde dere? 

Endret av Kortholder
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjorde han ikke. Han fridde med en diamantring. Lite som matcher det for gutter. Han kan ikke bruke ring på jobbe  sin.

Og som den praktikeren jeg er, så syns jeg det er tullete å bruke masse penger på forlovelsesringer og gifteringer når begge har yrker der vi ikke kan bruke ring. Mine ringer ligger i en skuff, og hans giftering ligger i skapet på badet. Ingen gidder å ta de av og på hele tiden. Så det var penger rett i søpla. Vi smeltet om gammelt gull til ringene våre, så ble ikke store kostnadene sånn  sett, men forlovelsesesringen var bare tull å kjøpe. 

Anonymkode: 0faf6...13d

Skrevet

Min brukte ikke, men det var mest fordi det var praktisk. Jeg fikk diamantring og bruker begge. Kjøpte gifteringer sammen. Han kunne så klart tatt på denne, men hadde lyst til å vente. 

Skrevet

Jeg fikk diamantring da vi forlovet oss, og så kjøpte vi gifteringer sammen til bryllupet. Han hadde ingen ring i tiden vi var forlovet.

Skrevet
16 minutter siden, LilleHumle skrev:

Jeg fikk diamantring da vi forlovet oss, og så kjøpte vi gifteringer sammen til bryllupet. Han hadde ingen ring i tiden vi var forlovet.

Samme her. 

Anonymkode: f6bf1...64c

Skrevet

Ja, jeg fridde med en ring til han. Han bruker samme som giftering (det gjør jeg også med min ring som vi plukket ut sammen). 

• Liker 1
Skrevet

Svært sjeldent jeg ser forlovelsesringer uansett kjønn.

Anonymkode: 1c015...d83

Skrevet

Mannen min brukte forlovelsesring, samme som han brukte som giftering etterpå.

Skrevet

Jeg fikk diamantring som han fridde med, så ønsket han seg en sølvring til å markere at han var forlovet selv. 

Kjøpte ring til han for 400kr som han likte selv, så kjøpte vi gifteringer sammen da vi giftet oss. Jeg bruker begge, mens han bruker kun gifteringen nå.  

Anonymkode: 2a03c...c43

Skrevet

Vi har begge 1 ring som er lik, bare forskjellig størrelse. Vi tenker å bruke de samme ringene etter bryllupet, kanskje pusse de opp litt, og eventuelt noe småtteri

Anonymkode: f45ab...610

Skrevet

Jeg har diamantring og han har ingen. 

Skrevet

Vurderer å kjøpe oss gifteringer til 10-årsjubileet. Forlovelsesringer hadde ingen av oss.

Anonymkode: 102a2...d3a

Skrevet

Vi liker ikke å gå med ringer, så vi hadde ingen ring. Verken forlovelses- eller giftering.

Skrevet

Vi bruker aldri forlovelsesring, og heller ikke giftering til daglig. 

Jeg har to fine diamantringer jeg stort sett bruker når jeg er ute av huset. Gifteringen har jeg aldri brukt da jeg synes disse er penere. Han har en giftering i hvitt gull han tar på seg ved spesielle anledninger. 

Anonymkode: 65d5b...f8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...