AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #1 Skrevet 24. september 2019 Det er ikke noe nytt at mange svangerskapsklær får gravide kvinner til å se ut som en et telt. Så jeg er på utkikk etter klær dere har kjøpt (gjerne som finnes i butikkene enda, men inspirasjon til hva som sitter fint er også bra). Post gjerne link, og bilder. Om dere bare kan beskrive med stofftype eller butikker som har fint utvalg er det topp 😊 Anonymkode: d6340...9c3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #2 Skrevet 24. september 2019 Jeg kan begynne 😁 Har bestilt denne ribbestrikkede kjolen. Synes de sitter fint på gravidkroppen, og kan brukes til tights og bukse når magen blir så stor at kjolen kryper seg kortere. Anonymkode: d6340...9c3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #3 Skrevet 24. september 2019 Jeg kjøpte gravidbukser og -tightser på H&M. Ellers brukte jeg vanlige klær. Tunikaer passer bra i graviditet og man ser ikke ut som et telt så lenge man kjøper sin vanlige størrelse. Bruker tights eller bukse under. Eksempel: https://cubus.com/no/p/genser/evie-finstrikket-tunika/7238061_F571?gclid=EAIaIQobChMI6vj4uuvo5AIVAqaaCh2JzA8aEAQYAiABEgKOsfD_BwE Tettsittende, ribbestrikkede kjoler sitter veldig fint på gravide. Gjerne kombinert med en cardigan, blazer eller genser. Fint med strømpebukse under. Eksempel: https://cubus.com/no/p/kjoler/sarah-hoyhalset-kjole-med-stretch/7239860_F472?gclid=EAIaIQobChMI_KK06evo5AIVl5AYCh0e0gDYEAQYASABEgJl_vD_BwE Anonymkode: 28369...d7f 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #4 Skrevet 24. september 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan begynne 😁 Har bestilt denne ribbestrikkede kjolen. Synes de sitter fint på gravidkroppen, og kan brukes til tights og bukse når magen blir så stor at kjolen kryper seg kortere. Anonymkode: d6340...9c3 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte gravidbukser og -tightser på H&M. Ellers brukte jeg vanlige klær. Tunikaer passer bra i graviditet og man ser ikke ut som et telt så lenge man kjøper sin vanlige størrelse. Bruker tights eller bukse under. Eksempel: https://cubus.com/no/p/genser/evie-finstrikket-tunika/7238061_F571?gclid=EAIaIQobChMI6vj4uuvo5AIVAqaaCh2JzA8aEAQYAiABEgKOsfD_BwE Tettsittende, ribbestrikkede kjoler sitter veldig fint på gravide. Gjerne kombinert med en cardigan, blazer eller genser. Fint med strømpebukse under. Eksempel: https://cubus.com/no/p/kjoler/sarah-hoyhalset-kjole-med-stretch/7239860_F472?gclid=EAIaIQobChMI_KK06evo5AIVl5AYCh0e0gDYEAQYASABEgJl_vD_BwE Anonymkode: 28369...d7f Syntes dere det altså? er dere veldig slanke? Jeg får helt angst av tanken på antydning til lovehandles i sånne kjoler. Anonymkode: 0714f...54e 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #5 Skrevet 24. september 2019 må kanskje si hva jeg selv syntes er fint da. jeg elsker selebukser som gravid. gjerne med noe enkelt ensfarget under og meg litt rufsete hårstil. https://www.bonprix.no/kategori/dame-mammaklaer-mammajeans/?size=231344916&promo=Mammajeans&typ=PLA&anbieter=GoogleShoppingc&aktion=Shopping_NO_Topseller_CSS&version=&matchkey=73678820142_93107895%2334&gclid=EAIaIQobChMI2_2Nh_To5AIViOmyCh3Epw4NEAQYAiABEgLhZ_D_BwE&entryitems=931078&layer=oma Anonymkode: 0714f...54e 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #6 Skrevet 24. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes dere det altså? er dere veldig slanke? Jeg får helt angst av tanken på antydning til lovehandles i sånne kjoler. Anonymkode: 0714f...54e Er slank, ja. Men er det en tid der det er lov med lovehandles, så er det i svangerskapet. Blikkene til folk trekkes mot magen, ikke mot ryggen. Synes det er så vakkert når magen blir skikkelig fremhevet 😊 Anonymkode: d6340...9c3 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #7 Skrevet 24. september 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: må kanskje si hva jeg selv syntes er fint da. jeg elsker selebukser som gravid. gjerne med noe enkelt ensfarget under og meg litt rufsete hårstil. https://www.bonprix.no/kategori/dame-mammaklaer-mammajeans/?size=231344916&promo=Mammajeans&typ=PLA&anbieter=GoogleShoppingc&aktion=Shopping_NO_Topseller_CSS&version=&matchkey=73678820142_93107895%2334&gclid=EAIaIQobChMI2_2Nh_To5AIViOmyCh3Epw4NEAQYAiABEgLhZ_D_BwE&entryitems=931078&layer=oma Anonymkode: 0714f...54e Hvorfor elsker du det som gravid? Jeg bruker det ikke til vanlig, og har derfor ikke brukt det som gravid. Men kanskje det er et eller annet jeg har gått glipp av? 😊 Anonymkode: d6340...9c3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #8 Skrevet 24. september 2019 Ang ribbestrikket er et tips å kjøpe en størrelse større enn den som passer 😊 Anonymkode: d6340...9c3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #9 Skrevet 24. september 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor elsker du det som gravid? Jeg bruker det ikke til vanlig, og har derfor ikke brukt det som gravid. Men kanskje det er et eller annet jeg har gått glipp av? 😊 Anonymkode: d6340...9c3 Bruker det heller ikke til vanlig, syntes bare det er fint som gravid. Kanskje det er fordi jeg har inntrykk av at det er sånn gravide blir fremstilt på film. I en snekkerbukse med en dott på hodet malende på et babyrom☺️ Anonymkode: 04af9...467 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #10 Skrevet 24. september 2019 Kjøpte bare to bukser på h&m. Anonymkode: c7cf2...bc3 1
Gjest Josefine5 Skrevet 24. september 2019 #11 Skrevet 24. september 2019 Jeg liker boob sine klær. De kan du bruke både som gravid og når du ammer. Praktiske fine plagg. Koster litt, men er verd pengene. Jeg har bestilt på nett.
Thyra Skrevet 24. september 2019 #12 Skrevet 24. september 2019 Har ikke kjøpt noen gravidklær. Håper å klare meg med mine vanlige klær som stort sett består i elastiske plagg og løstsittende topper. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #13 Skrevet 24. september 2019 Jeg liker å bruke stretchy blyantskjørt som sitter tett over magen og en litt løsere overdel. Synes det er en fin og behagelig måte å vise fram magen på. Ca sånn. Cluet er jo å vise fram bumpen i stedet for å dekke til - det er da man ser ut som et telt. Jeg liker også å bruke gravidjeans med tettsittende, litt lang overdel. Anonymkode: 85271...460 3
Twilight_Sparkle Skrevet 24. september 2019 #14 Skrevet 24. september 2019 Foretrakk klær som fremhever magen framfor telt som prøver å skjule den. Kjøpte noen bukser og tights på hm, av overdeler kunne jeg bruke en del av de vanlige klærne mine så lenge de var lange nok og hadde litt stretch. Omslagskjoler eller kjoler med høyt liv er fint, knyt evt et belte over magen for å unngå teltfølelse. Og strikka kjoler med mye stretch som nevnt over. (Hadde aldri brukt før jeg ble gravid men følte meg så fin med struttemagen!) Ellers liker jeg mye av Boob Design sine ting - de har også ammefunksjon og jeg bruker de like mye nå som babyen er ute.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #15 Skrevet 24. september 2019 Bruker mye stretchy blyantskjørt med t-skjorte og cardigan. Har en del ekstra kg (str 42/XL) og prøver vanligvis å skjule magen, så jeg benytter virkelig anledningen til å fremheve den 😂 Ellers har jeg vært veldig fornøyd med noen kjoler jeg kjøpte på Zalando denne gangen av merket Anna Field mama. Ikke så dyre, veldig flott passform. Anonymkode: 3c183...5da 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #16 Skrevet 24. september 2019 Altså synes det er dritvanskelig selv, prøvde mamma jeans på hm og fikk nesten angstanfall, det var helt utelukket. Jeg jobber i motebransjen så er litt miljøskadet. Så jeg har funnet ut at det blir mye kjoler og skjørt, tror det blir finere med tettsittende etterhvert som magen blir større, men med en strømpebukse som går godt over magen så blir ikke lovehandles noe problem. Har kjøpt noen gode gravid strømpebukser på nett, fikk tips om at de fra hm klør og rakner. Det er også mange sånne strikke genser kjoler som er rette men ikke tettsittende, en sånn tenker jeg å investere i etterhvert, men finnes i alle prisklasser. Tror det beste er å kjøpe vanlige klær en størrelse eller to opp, og fokusere på ting du kunne tenkt deg å bruke igjen. Kjøp bare det nødvendigste i gravid klær. Zara har en del kule ting i sin mama kolleksjon, men tror ærlig talt det bare er ting de har plukket fra ordinær kolleksjon som kan tenkes å passe en gravidmage. Anonymkode: eff6e...254
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #17 Skrevet 24. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså synes det er dritvanskelig selv, prøvde mamma jeans på hm og fikk nesten angstanfall, det var helt utelukket. Jeg jobber i motebransjen så er litt miljøskadet. Så jeg har funnet ut at det blir mye kjoler og skjørt, tror det blir finere med tettsittende etterhvert som magen blir større, men med en strømpebukse som går godt over magen så blir ikke lovehandles noe problem. Har kjøpt noen gode gravid strømpebukser på nett, fikk tips om at de fra hm klør og rakner. Det er også mange sånne strikke genser kjoler som er rette men ikke tettsittende, en sånn tenker jeg å investere i etterhvert, men finnes i alle prisklasser. Tror det beste er å kjøpe vanlige klær en størrelse eller to opp, og fokusere på ting du kunne tenkt deg å bruke igjen. Kjøp bare det nødvendigste i gravid klær. Zara har en del kule ting i sin mama kolleksjon, men tror ærlig talt det bare er ting de har plukket fra ordinær kolleksjon som kan tenkes å passe en gravidmage. Anonymkode: eff6e...254 Det hjelper lite med sånne gravidstrømpebukser, det er mye mindre hold i de fordi de ikke skal presse på magen, så de glatter ikke over noe som helst. Anonymkode: 0714f...54e 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #18 Skrevet 24. september 2019 Jeg velger helst tettsittende overdeler. Jeg er lav, får stor mage og ser virkelig ut som et vandrende lite telt i løse klær. Det blir egentlig finest med bukse og en ettersittende topp på meg. Men jeg kjøpte et par kjoler fra Boob med amme-åpning i forrige svangerskap, som jeg også har brukt i ammeperioden og litt i etterkant. Favorittbuksa er en vid "once on never off" fra Boob, men det er mer fordi den er fryktelig behagelig enn at den er så fin. Anonymkode: 8f033...1be 1
kaleidoskop Skrevet 24. september 2019 #19 Skrevet 24. september 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Altså synes det er dritvanskelig selv, prøvde mamma jeans på hm og fikk nesten angstanfall, det var helt utelukket. Jeg jobber i motebransjen så er litt miljøskadet. Så jeg har funnet ut at det blir mye kjoler og skjørt, tror det blir finere med tettsittende etterhvert som magen blir større, men med en strømpebukse som går godt over magen så blir ikke lovehandles noe problem. Har kjøpt noen gode gravid strømpebukser på nett, fikk tips om at de fra hm klør og rakner. Det er også mange sånne strikke genser kjoler som er rette men ikke tettsittende, en sånn tenker jeg å investere i etterhvert, men finnes i alle prisklasser. Tror det beste er å kjøpe vanlige klær en størrelse eller to opp, og fokusere på ting du kunne tenkt deg å bruke igjen. Kjøp bare det nødvendigste i gravid klær. Zara har en del kule ting i sin mama kolleksjon, men tror ærlig talt det bare er ting de har plukket fra ordinær kolleksjon som kan tenkes å passe en gravidmage. Anonymkode: eff6e...254 Legger du skjørtet over eller under magen? Skjørt synes jeg er helt umulig. 1
kaleidoskop Skrevet 24. september 2019 #20 Skrevet 24. september 2019 Jeg har bare kjøpt en gravidbukse, da jeg ikke passer de gamle lengre. Men bruker stort sett mine gamle overdeler og kjoler. Blir mye kjoler. Legger båndet/strikket over magen. Kjenner jeg ikke orker å kjøpe så mye klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå