Gå til innhold

Flislegger vegg bak kjøleskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha fliser på kjøkkenet,og har noen vegger uten overskap. Der tenkte jeg å ha fliser helt opp til taket. Men hva med bak kjøleskapet? Det blir jo en del fliser hvis det området også skal dekkes. Er det vanlig å avslutte flisene kant i kant med kjøkkenbenken, eller fortsetter man videre på veggen slik at det blir fliser også bak kjøleskapet (kjøleskapet står mellom kjøkkenbenken og en endevegg)?.

Anonymkode: 5e0c3...deb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det vanligste er å avslutte flisene i kant med benken, men det hadde sikkert vært utrolig stilig og gitt en mer helhetlig følelse hvis du hadde fortsatt de bak kjøleskapet! 

• Liker 1
Skrevet

Fliser avsluttes ved benken, det er unødvendig å legge fliser bak kjøleskapet.

Anonymkode: 7ce7f...d34

• Liker 1
Skrevet

Hvor kjip går det an å bli?  Ville du malt veggen rundt sofaen på stua?

Legg fliser bak.  Det er ikke sikkert du skal ha kjøleskapet der til evig tid, elller så er det ikke sikkert at du skal ha et kjøleskap som er like høyt.  Enda teitere ser det ut om du en dag skal selge et tomt hus.

• Liker 1
Skrevet

Normalen er å legge ned til toppen av benkeplate.

Selv liker jeg å legge 10-20 cm nedenfor toppen av benkeplate der komfyren står (dette gjelder dersom man har frittstående komfyr. Ikke for innebygd stekeovn og innfelt platetopp).

Hvorfor? Jo fordi det samler seg alltid litt stekesprut i øvre sine bak komfyr.

Bak kjøleskap tenker jeg kommer litt an på. Se for deg at du kjøper nytt kjøleskap som enten er litt mindre eller litt større enn kjøleskapet du har i dag. Hvordan vil det da se ut dersom du ikke har flis bak?

Anonymkode: 1dcc2...c3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...