Gå til innhold

Brystsmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med angst, refluks(tror jeg?) skal til Gastroskopi, og nå veldig sterke brystsmerter. 

Problemet mitt er; når klarer man å skille årsakene til brystsmertene? Angst, fordøyelse, hjerte.

Jeg har de siste to timene fått skikkelig kjøringer i brystet (får så vondt at jeg bare må puste meg gjennom), så roer det seg litt og kommer tilbake. Smerten sitter nesten helt oppe ved hals og litt nedover brystet + ut langs brystbenet. 

Noen som har peiling? Vil nødig ringe legevakt, fordi jeg har vært mye på tlf til de tidligere grunnet angsten - og prøver jo nå å tenke at dette også er angst eller noe med fordøyelsen. 

Anonymkode: 84a39...bd0

Skrevet

Før folk klikker her og skriker at du må ringe 113, så vet du jo selv at det skyldes mest sannsynlig angst eller refluks. Hvis du ringer legevakten 116 117 og forteller om brystsmerter så vil de garantert sette deg over til 113 og sende ambulanse. 

Anonymkode: f6416...eee

• Liker 1
Skrevet

Kan nevne at jeg er 27 år og i Februar tok jeg ultralyd og 24-timers ekg av hjertet! 

Greia nå er at jeg har liksom ikke «angst» for øyeblikket! Er supertrøtt, men får ikke sovnet heller grunnet smertene. Begynner derfor å lure på hva det kan skyldes

ts

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med angst, refluks(tror jeg?) skal til Gastroskopi, og nå veldig sterke brystsmerter. 

Problemet mitt er; når klarer man å skille årsakene til brystsmertene? Angst, fordøyelse, hjerte.

Jeg har de siste to timene fått skikkelig kjøringer i brystet (får så vondt at jeg bare må puste meg gjennom), så roer det seg litt og kommer tilbake. Smerten sitter nesten helt oppe ved hals og litt nedover brystet + ut langs brystbenet. 

Noen som har peiling? Vil nødig ringe legevakt, fordi jeg har vært mye på tlf til de tidligere grunnet angsten - og prøver jo nå å tenke at dette også er angst eller noe med fordøyelsen. 

Hvis det hjelper med et glass melk eller Novaluzid tyggetabletter kan det være syreproblemer. 

Anonymkode: ee812...d85

Skrevet

Ville ringt legevakten og forhørt meg. Jeg har selv gode erfaringer med det, det gjorde meg mye tryggere i situasjonen mest av alt. Jeg var redd jeg hadde blodpropp i beinet, viste seg at det ikke var det. Hadde jeg ikke ringt legevakten så hadde jeg ligget der hele natta og vært redd. Ring legevakten du! Særlig ettersom du ikke kjenner igjen denne type brystsmerter. 

Anonymkode: 8995b...82c

Skrevet

Jeg ville dratt til legevakten neste gang du får smerter i brystet, det er aldri feil og ta en tur for ofte enn en tur for lite og da får du i alle fall svar på hva som er hva. Legene på legevakten er kjempe flinke og jeg har fått god hjelp av dem tidligere!

Skrevet

Anbefaler deg å ringe legevakten/113 og la en lege avgjør. Hvertfall når smertene har varighet på så lang tid.  Hvis ikke bestill legetime i morgen og spør om de kan ta en blodprøve troponin og EKG. 

Anonymkode: ac44f...a4f

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er en 27 år gammel kvinne med nylig hjerteundersøkelse er det ihvertfall utrolig mye mer sannsynlig at det er refluks enn hjerteproblemer.

Anonymkode: 8e841...604

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...