Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen NLA studenter her inne? 

Finnes det noen jeg kan kontakte angående ubrukelig foreleser? 

Er i Bergen. 

Anonymkode: 98500...871

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er NLA-student i Bergen. 

For å klage på en foreleser kan du enten ta det opp med foreleser selv, be ditt studie sin klassekontakt ta det videre, ta det opp med studentrådet, bruke linken over her til å sende en klage eller ta det opp med den foreleseren som er ansvarlig for ditt studie.

Og jeg er helt enig i at det finnes både en og to forelesere som er mindre dyktige. Hvilket studie går du på? 

Anonymkode: 2e00e...e8a

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er NLA-student i Bergen. 

For å klage på en foreleser kan du enten ta det opp med foreleser selv, be ditt studie sin klassekontakt ta det videre, ta det opp med studentrådet, bruke linken over her til å sende en klage eller ta det opp med den foreleseren som er ansvarlig for ditt studie.

Og jeg er helt enig i at det finnes både en og to forelesere som er mindre dyktige. Hvilket studie går du på? 

Går på IKF... Sist hun foreleste gikk jeg hjem i pausen. Var flere som ikke gadd å komme, og vi var flere som gikk hjem. Ingen har sagt et godt ord om henne av noen jeg har pratet med. Men jeg liker å gå på forelesning, men ikke hennes. Hun skal vist forelese mer etter jul, og det synes jeg er hårreisende. 

Skrevet
På 24.9.2019 den 15.02, AnonymBruker skrev:

Må du gå på forelesning da? Kan være andre synes foreleseren er ok. Jeg googlet for deg:  https://www.nla.no/om-nla2/si-fra/

Anonymkode: 48645...a54

Takk. Jeg liker å gå på forelesningene. Men jeg liker ikke folk som er så udugelige i jobben sin. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg liker å gå på forelesningene. Men jeg liker ikke folk som er så udugelige i jobben sin. 

Hun trenger ikke være udugelig fordi du ikke liker henne. 

Anonymkode: c88c6...84f

• Liker 3
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går på IKF... Sist hun foreleste gikk jeg hjem i pausen. Var flere som ikke gadd å komme, og vi var flere som gikk hjem. Ingen har sagt et godt ord om henne av noen jeg har pratet med. Men jeg liker å gå på forelesning, men ikke hennes. Hun skal vist forelese mer etter jul, og det synes jeg er hårreisende. 

Hvis dere er flere som er enig så kan dere sammen skrive en klage eller henvende dere til personen som er fagansvarlig for IKF.  

• Liker 1
Skrevet
På 25.9.2019 den 22.42, AnonymBruker skrev:

Hun trenger ikke være udugelig fordi du ikke liker henne. 

Jeg har til gode å høre noen mene noe annet. Hun kan ha så lang utdanning at det tyter ut ørene, noen god foreleser er hun ikke. Udugelig er en passende beskrivelse. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere er flere som er enig så kan dere sammen skrive en klage eller henvende dere til personen som er fagansvarlig for IKF.  

Har sendt en klage. Skal tipse gruppen min 😊

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har til gode å høre noen mene noe annet. Hun kan ha så lang utdanning at det tyter ut ørene, noen god foreleser er hun ikke. Udugelig er en passende beskrivelse. 

Vel, da skal jeg komme med min erfaring, fra NLA og IKF. Jeg tok studiet for noen år siden, etter å ha tatt en annen bachelor og hatt noen år i arbeidslivet. Vi var noen som var i samme situasjon som meg, mens den store massen fra folk kom mer eller mindre rett fra vgs. De forstod i liten grad forskjellen på å gå på videregående og høyskole, hadde liten forståelse for at de selv var ansvarlig for læring, trodde forelesningene skulle gjennomgå alt og lære dem alt slik det var på videregående, og ble snurt når undervisningen ikke var lagt opp slik de selv var vandt til (du høres ut som du er i denne gruppen). Stadig færre kom på en del av forelesningene, mens jeg og de andre med mer erfaring syns derimot undervisningen var bra, og hadde mange gode diskusjoner med foreleserne. På eksamen gjenspeilte jo dette seg kraftig i karakterne, de som aldri møtte opp slet med å bestå.

Spesielt synlig ble dette på studieturen. Det var skaffet inn forelsere fra landet vi var i, utrolig mange interessante folk som var veldig kjekke å høre på. Men flere av "de unge" likte ikke måten det ble undervist på, så de kom for sent, dukket ikke opp eller prioriterte å sole seg på hotellet. Det skulle skrives en oppgave fra denne turen, og de som prioriterte vekk undervisningen slet plutselig med å forstå sammenhengene det skulle skrives om. At bakgrunnsforståelsen ikke var på plass etter å ha vært fraværende store deler av høsten hjalp heller ikke på. Det førte til at flere strøk på årsoppgaven, og dermed ikke bestod faget. Utrolig surt når det koster masse penger og er et fag det passer seg bra å ha på cven i dagens samfunn. De hadde fint bestått om de gadd å dukke opp litt oftere, men som deg skyldte de på udugelige forelesere. Det var bare det foreleserne ikke var udugelige, de var bare annerledes enn det som var kjent fra før. Du fremstiller litt samme holdning.

Du er i din fulle rett til å klage, men da bør du har en mer saklig klage enn det du klarer å legge for dagen her. Hva er det som gjør at du ikke liker forelseningene?

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk IKF årsstudium i fjor i Bergen. Nysgjerrig på hvilken foreleser du absolutt ikke likte. Kan kanskje tippe hvilken du mener.....

Anonymkode: e1f02...8bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...