Gå til innhold

Er det håp for dame 44 år å bli mer fit og slank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er utrent og har nok 5-10 kg for mye. 

Ditt beste tips og tips til mat. 

Anonymkode: 75dfc...137

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å trene om du ikke allerede gjør det, om du gjør det tren mer eller tyngre. Spis ren mat, mindre porsjoner, halve tallerkenen med grønt. Fisk og kylling er magert og sunt. 

• Liker 1
Skrevet

Mye sex og spise sunt, vil gjøre susen. 

Anonymkode: a2352...df7

• Liker 2
Skrevet

Ja det er håp. Jeg har gått ned 5-6 kg siden nyttår. Spiser egg/hjemmelagde knekkebrød/ellers ren mat. Mindre porsjoner. Trener 3-5 dager i uken men går tur hver dag.

Anonymkode: 31052...d0b

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det håp. Trening tre ganger i uken og telle kalorier vil gjøre en stor endring. 

Anonymkode: 59354...016

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe problem å være over 40 og være slank og i form :) 

Jeg er slank og «fit», spiser vanlig mat (slanker meg ikke og teller ikke kalorier) og trener regelmessig. Løper ei mil 3-4 ganger på tredemølle (har tredemølle hjemme), og prøver å få inn 2 økter med ren styrke/vekt-trening (men må innrømme at jeg ofte skulker unna treningssenteret..) Burde vært flinkere med styrketrening, men synes det er så kjedelig å dra til treningssenteret. Da er der mye lettere å bare gå rett fra pysj til treningstøy og ta en runde på mølla rett etter at jeg står opp. Jeg er avhengig av mye trening pga en skade i ryggen som førte til at jeg måtte stive av en del av ryggen. Hvis jeg ikke trener så får jeg utrolig sterke smerter som begrenser meg i hverdagen. 

I tillegg har vi to hunder der den ene er en veldig aktiv rase. Mannen min gikk ned 15kg etter at vi fikk henne, bruker å spøke med at vi betalte 15 000 for personlig trener😄 men ja, hundene holder oss i form. Er mye på tur med de, og på fridager så blir det ofte fjellturer. 

Kosthold og aktivitet er viktig, men jeg tror det viktigste er å være hverdagsaktiv. Sykle i stedet for å kjøre, gå tur, ut på tur i skog og mark, ta trapper i stedet for heis osv. Har du småunger så ut å lek med de

Ift kosthold så har jeg troa på å spise mest mulig vanlig mat, men ta smarte valg. Velg fullkornprodukter foran lyse varianter som er laget av fint mel, kornprodukter, havregryn, grønnsaker, drikk vann og kutt ut drikke med kalorier, spis nok av det sunne fettet (kroppen trenger fett, det gir også god metthetsfølelse), få i deg nok proteiner og spis variert. Mange har karbohydratfobi, men etter min mening så trenger kroppen karbohydrater også (i allefall gjør kroppen min det), men velg langsomme karbohydrater, som f.eks havregryn, som ikke gjør at blodsukkeret fyker rett opp og rett ned igjen. Og spis regelmessig, ikke sult deg. Skal du ned i vekt så er det kalorier inn og kalorier ut som teller. 

• Liker 9
Skrevet

Alle som har kaloriunderskudd over tid, går ned i vekt, og alle som er i mer aktivitet, blir i bedre form, uansett alder og kjønn. Men det er ikke håp for noen som føler at de må spørre om det, og ber om tips. Ikke ta det personlig, det er sånn over hele fjøla nå, sutring og fedmeforskning og slankeoperasjoner, befolkningen og ledelsen har visst gitt opp.

Anonymkode: 8dd00...1bf

• Liker 3
Skrevet

Ja! 🤩

Anonymkode: 068fb...f2d

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tips! 

Skrevet

Veier du kun 5-10kg for mye - og i tillegg er utrent, ville jeg ikke gjort noe med dietten men bare begynt å trene. Du blir strammere overalt etterhvert, og dietten kan du eventuelt justere når du har drevet med trening en stund. 

• Liker 2
Skrevet

Med trening 2 dager i uken ville det blitt noe resultat av det eller måtte det mer til? 

Skrevet

Du er ikke nødt til å dra til treningssenter hver gang du vil bruke musklene litt, det håper jeg du vet, "skal jeg trene 2 eller 3 ganger i uken?" jeez, du kan trene når du vil, har du feks en time til overs så kan man gjøre noen gymnastikkøvelser hjemme, kjeder du deg da har du en unnskyldning til å trene. 

Eller mente du egentlig - Holder det at jeg trener 2 ganger i uken, eller er jeg nødt til å trene mer? 😋

Skrevet
8 minutter siden, Gent82 skrev:

Du er ikke nødt til å dra til treningssenter hver gang du vil bruke musklene litt, det håper jeg du vet, "skal jeg trene 2 eller 3 ganger i uken?" jeez, du kan trene når du vil, har du feks en time til overs så kan man gjøre noen gymnastikkøvelser hjemme, kjeder du deg da har du en unnskyldning til å trene. 

Eller mente du egentlig - Holder det at jeg trener 2 ganger i uken, eller er jeg nødt til å trene mer? 😋

Tenker å trene styrke 2 ganger i uken på senter. Og så få inn noen turer. Tenker og som du sier at jeg kunne puttet inn noe hjemme og. Har ikke noe utstyr som vekter og det hjemme, men er en del jeg kan gjøre selvom. 

Takk for tips! 😊

• Liker 1
Skrevet (endret)

Null problem. Du må ikke ha utstyr hjemme når du vil spe på med litt trim,.bare en liten serie kanskje armhevinger eller situps eller knebøy nå og da, 10 situps morgen og 10 om kvelden - hver dag, Ikke mye arbeid er det egentlig når man ser nice forandringer/resultater 🙂

Husk å ikke skip leg-day, som de sier. Og for all del ikke fokuser så mye på slanking/bli slank (please).

Endret av Gent82
  • Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Gent82 skrev:

Null problem. Du må ikke ha utstyr hjemme når du vil spe på med litt trim,.bare en liten serie kanskje armhevinger eller situps eller knebøy nå og da, 10 situps morgen og 10 om kvelden - hver dag, Ikke mye arbeid er det egentlig når man ser nice forandringer/resultater 🙂

Husk å ikke skip leg-day, som de sier. Og for all del ikke fokuser så mye på slanking/bli slank (please).

Takker for tipsene dine. Er greit å putte litt øvelser i ledige stunder. Gleder meg til å komme i gang og håper på litt resultater. 

Måtte lese litt om leg-day 😊 Takk for tips. Det jeg mest vil er å forme kroppen så skal prøve å ikke tenke så mye på slanking. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 23.9.2019 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Null problem.

Men få klarer det, hvorfor? Fordi de mangler disiplin.

Endret av Filosofisk
Skrevet
1 time siden, Filosofisk skrev:

Null problem.

Men få klarer det, hvorfor? Fordi de mangler disiplin.

Er enig med det. Er mye selvdisiplin der for å nå målet. 

Skrevet
On 9/27/2019 at 11:53 PM, Gent82 said:

Så slitsom du er!

Anonymkode: ea6e8...b74

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så slitsom du er!

Anonymkode: ea6e8...b74

Hva er problemet ditt, nå da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...