Oktoberknøttet Skrevet 24. september 2019 #21 Skrevet 24. september 2019 Nå er det jo snart Halloween. Pynt skikkelig utenfor huset og inkluder en skummel skikkelse (en av dere) som kan skremme dem skikkelig. Sikkert stygt gjort men jeg tror ikke jeg hadde klart å la være... 😈
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #22 Skrevet 24. september 2019 Takk for alle tips 😃 Vi får alliere oss litt med de andre naboene her. Tenker det beste er å få tak i en eller flere av dem, ser for meg at å skremme dem eller sprute med hageslangen kanskje bare gjør de mer gira på å «ta igjen»? 🤔 Anonymkode: 5e4ba...8bd 4
Apis Skrevet 24. september 2019 #23 Skrevet 24. september 2019 Koble ringeklokka til et el-gjerde apparat, det må da være noen naboer som kjenner noen som kjenner disse ungdommene? Facebook, Vellag, nærmeste skole eller idrettslag 1
Apis Skrevet 24. september 2019 #24 Skrevet 24. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle tips 😃 Vi får alliere oss litt med de andre naboene her. Tenker det beste er å få tak i en eller flere av dem, ser for meg at å skremme dem eller sprute med hageslangen kanskje bare gjør de mer gira på å «ta igjen»? 🤔 Anonymkode: 5e4ba...8bd Før så var det å levere de hos foreldrene bra virkemiddel
Gjest Witch24 Skrevet 24. september 2019 #25 Skrevet 24. september 2019 9 timer siden, førstedamen skrev: Signerer å sende ut hundene, luske i busker og bøtte med vann. Gi dem en lærepenge. Man sender ikke hunder etter mennesker, kan være direkte farlig! Finner en av hundene på å bite, er veien til avliving kort også! Men støtter det andre, samt kameraovervåking. Finner dere ut hvem barna er, er det foreldra dere må få tatt en prat med.
Gjest Witch24 Skrevet 24. september 2019 #26 Skrevet 24. september 2019 29 minutter siden, Oktoberknøttet skrev: Nå er det jo snart Halloween. Pynt skikkelig utenfor huset og inkluder en skummel skikkelse (en av dere) som kan skremme dem skikkelig. Sikkert stygt gjort men jeg tror ikke jeg hadde klart å la være... 😈 Høres jo gøy ut, men jeg trur det kan være straffbart, at voksne kler seg ut bevisst for å skremme andre; spes barn da...som klovnefolka for ikke så lenge siden
Oktoberknøttet Skrevet 24. september 2019 #27 Skrevet 24. september 2019 1 time siden, Witch24 skrev: Høres jo gøy ut, men jeg trur det kan være straffbart, at voksne kler seg ut bevisst for å skremme andre; spes barn da...som klovnefolka for ikke så lenge siden Man trenger jo ikke å si at det var spesielt for dem... Man må jo prøve ut kostymet før Halloween liksom 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #28 Skrevet 24. september 2019 Jo mer dere bryr dere jo morsommere blir det for barna. Ikke bry dere i det hele tatt, da gidder de ikke mere. Anonymkode: a921f...224
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #29 Skrevet 24. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo mer dere bryr dere jo morsommere blir det for barna. Ikke bry dere i det hele tatt, da gidder de ikke mere. Anonymkode: a921f...224 Vi har ignorert det, men det motsatt skjedde, det ble verre. Det er umulig å ikke bry seg når det smeller i hele huset og barn våkner og er redde. Anonymkode: 5e4ba...8bd 3
Antoinette Skrevet 24. september 2019 #30 Skrevet 24. september 2019 Svigers hadde samme roblem og satte opp viltkamera. Ungene ble tatt på fersken og både foreldre/politi ble involvert pga. hærverk. Det ble brått slutt på oppførselen deres. 5
Gjest førstedamen Skrevet 24. september 2019 #31 Skrevet 24. september 2019 2 timer siden, Witch24 skrev: Man sender ikke hunder etter mennesker, kan være direkte farlig! Finner en av hundene på å bite, er veien til avliving kort også! Men støtter det andre, samt kameraovervåking. Finner dere ut hvem barna er, er det foreldra dere må få tatt en prat med. Om hundene biter gjør man det selvsakt ikke. Jeg har hatt en hund som til stadighet stakk av. Den var stor, men veldig snill. Hadde unger banket på døren ville jeg latt hunden talte etter de over gårdsplassen før jeg kaller han tilbake. Hunden er dog vant til både barn og bråk. Dette er selvfølgelig ikke noe man kan gjøre med alle hunder, det skjønner jeg også.
Gjest Witch24 Skrevet 24. september 2019 #32 Skrevet 24. september 2019 1 time siden, førstedamen skrev: Om hundene biter gjør man det selvsakt ikke. Jeg har hatt en hund som til stadighet stakk av. Den var stor, men veldig snill. Hadde unger banket på døren ville jeg latt hunden talte etter de over gårdsplassen før jeg kaller han tilbake. Hunden er dog vant til både barn og bråk. Dette er selvfølgelig ikke noe man kan gjøre med alle hunder, det skjønner jeg også. Man kan jo ikke være hundre prosent på at hunder ikke biter, og dessuten vet du jo ikke åssen barna reagerer på dem. Løper de eller slår de med pinner etter hunden f.eks. situasjonen kan jo utarte seg stygt. Hvorfor ikke ta telefonen til foreldre og informer dem om at politiet blir involvert neste gang hvis de ikke får skikk på barna? Sett opp et skilt med videoovervåking, vokt dere for hunden o.l er jo litt avskrekkende og...
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #33 Skrevet 24. september 2019 Ligg klar før neste gang de kommer på døren, og skrem vettet av dem. Veit du hvem de er (og du kjenner foreldrene deres) så kan du ta med drittungene til foreldrene, og snakk om hva ungene deres holder på med... Anonymkode: dcf83...8d7
Sliten&kjørt52 Skrevet 24. september 2019 #34 Skrevet 24. september 2019 Ser viltkamera er nevnt... 👍 Kommer jo nysnø snart og. 🕵️♂️ Fikk tak i to som plaget eldre person, leverte på døra, forstod ikke språket, men de fkk så øra flagret av sinna mødre, -de gjentok det aldri. a. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #35 Skrevet 24. september 2019 Har dere felles postkassestativ i nabolaget? I såfall så skriver du en lapp der det står at dere er plaget av unger som slår på vegger og vinduer og håper at alle foreldre kan ta en prat med barna sine om dette. Legg gjerne til at slik plagsom atferd er ulovlig og at hvis dette ikke gir seg så er dere nødt til å involvere politiet. Dere trenger ikke skrive navnet deres på lappen, bare skriv hilsen en nabo. Lappen kan enten legges i postkassene eller henges på stativet/stativene. Hvis dere har kondis til det og tid så ville jeg ha prøvd å fått tak i en av ungene, for så å få fatt i navnet på barnet og kameratene. Så ville jeg ha bedt om nr til mor og far som måtte komme å hente barnet. Nekter barnet å si noe så ringer du politiet og forklarer dem saken. Anonymkode: 1e737...a03 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #36 Skrevet 24. september 2019 Vi sto på lur og fikk tak i en av drittungene. Han fikk så hatten passet og tilbud om at vi skulle ringe foreldrene så de kunne hente han. Det ble slutt på problemet. Anonymkode: 446e4...9a4 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #37 Skrevet 24. september 2019 I vårt nabolag var de dumme nok til å ringe på samme døra flere ganger samme kveld. Jeg stilte meg opp med døra og ventet til de ringte på. I samme øyeblikk som fingeren traff ringeapparatet røsket jeg opp døra og traff jyplingen i plommen. Hardt og konsist. En svær donaldkul i panna satte effektivt stopper for den moroa. Er man med på leken så får man tåle steken. Hadde jeg gjort det igjen? Absolutt. Anonymkode: 6cf85...20b 13
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. september 2019 #38 Skrevet 27. september 2019 Jeg sendte også ut hunden min etter ungene og de sluttet helt å komme da.
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. september 2019 #39 Skrevet 27. september 2019 På 24.9.2019 den 21.57, AnonymBruker skrev: I vårt nabolag var de dumme nok til å ringe på samme døra flere ganger samme kveld. Jeg stilte meg opp med døra og ventet til de ringte på. I samme øyeblikk som fingeren traff ringeapparatet røsket jeg opp døra og traff jyplingen i plommen. Hardt og konsist. En svær donaldkul i panna satte effektivt stopper for den moroa. Er man med på leken så får man tåle steken. Hadde jeg gjort det igjen? Absolutt. Anonymkode: 6cf85...20b 😂😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #40 Skrevet 27. september 2019 Tror det har løst seg! Flere naboer satt ute å ventet i går og fikk tak i et par av dem. Fikk også snakket med en forelder, så nå håper vi de gir seg 😃 Anonymkode: 5e4ba...8bd 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå