Gå til innhold

Drittunger i nabolaget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi og flere naboer her har fått et litt uventet problem. De siste 2-3 ukene har vi opplevd en litt drøy versjon av «ringstikk».

Vi bor i et rekkehus,  og det begynte med at noen ringte på og når vi åpnet var det ingen der. Gjentok seg nesten daglig, til forskjellige tidspunkt. Skjer også hos de som bor på samme rekke og et par andre vi har snakket med i gata. Fikk innimellom sett snurten av noen gutter som hyler og ler der de løper avgårde. Greit nok det, kunne fint ha avskrevet det som guttestreker og latt det være med det. 

Vi valgte å skru av ringeklokka på kveldstid pga dette, da vi har hunder som bjeffer når det ringer på og barn som sover. Og da eskalerte det... Nå slår de i vegger og vinduer så det smeller i hele huset. Barn våkner og er redde. Vi rekker aldri å ta de på fersken. Ene naboen her ble så sint i stad at han prøvde å følge etter dem, noe de bare syns var enda mer moro. 

Vi er lei!! Hva gjør man? Vet ikke hvem de er, og har ikke sett de nærme nok til at jeg hadde gjenkjent dem. Tips til en smart løsning settes veldig pris på! 

Anonymkode: 5e4ba...8bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kontakter styret i borettslaget, så får de gå til ALLE med barn og ha møte med foreldrene. Så får foreldrene ta prat med barna sine

Anonymkode: 42aaf...1f2

• Liker 6
Skrevet

Få dere kameraovervåking! 

Anonymkode: 82663...64e

• Liker 15
Skrevet

Installere kamera utenfor døra? Lys med sensor som slår seg på når de nærmer seg? 

Ringe politiet? 🤔 

Anonymkode: 45870...bad

• Liker 9
Skrevet

Det er lov til å filme på privat eiendom, det gjør  vi her i sameiet jeg bor etter en del hærverk.

Anonymkode: 6a198...6b6

• Liker 12
Skrevet

Jeg sto klar med en bøtte vann som jeg kastet på dem. Sluttet etter det da  

Anonymkode: 2cf3e...a7c

• Liker 17
Skrevet

En av dere får ligge i buskene. Huke tak i en av de. Eller send bikkjene etter de. 

Anonymkode: eeb15...541

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kontakter styret i borettslaget, så får de gå til ALLE med barn og ha møte med foreldrene. Så får foreldrene ta prat med barna sine

Anonymkode: 42aaf...1f2

Ikke borettslag dessverre. 

Gjest førstedamen
Skrevet

Signerer å sende ut hundene, luske i busker og bøtte med vann. Gi dem en lærepenge. 

Skrevet

Okay ser flere foreslår kamera, det kan kanskje være en løsning. Har vurdert politiet, men dette tviler jeg på at de tar tak i? 

Prøve å få de på film da, også ta en runde i nabolaget 😃👍🏼

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En av dere får ligge i buskene. Huke tak i en av de. Eller send bikkjene etter de. 

Anonymkode: eeb15...541

Bikkjene funker ikke. Barna vil forsvare seg og tar hundene igjen så kan de bli krevd avlivet.

Men kamera som tar de på fersk gjerning, og alvorsord med mor og far vil hjelpe. Burde nesten malt trappen og etterlyst unger med maling på skoa..  

Skrevet

Det du beskriver med at de slår i vegger og vinduer og skremmer barn(og dyr), er det som kalles "plagsom og skremmende oppførsel" - noe som ikke er lov. Film dem først sånn at de kan identifiseres, kontakt politiet etterpå. Lykke til, TS!

Anonymkode: cd312...0eb

• Liker 11
Skrevet

Om dere kan forutsi sånn ca når dette skjer, ville jeg gått til innkjøp av den skumleste maska jeg fant og sittet klar et eller annet egnet sted ute.

• Liker 6
Skrevet

Hadde sittet klar med hageslangen, eventuellt en bøtte med vann. Snublesnor som ble nevnt her er også en fin ting, ellers kan ett villtkamera funke. Når/om man får ett bilde av de hadde jeg printet ut flere eksemplater og gitt til de andre naboene, kanskje hengt det opp i gaten også.

• Liker 5
Skrevet

Du må få varslet samtlige i nærområdet om problemet. Flyers, facebook samme fader, varsle i håp om at du finner foreldrene. 

Anonymkode: 6ae41...7e9

• Liker 8
Skrevet

Vi har ledlys med sensor. Solcelle. Den skrur seg på som en lyskaster når noen kommer inn på eiendommen. Ingen tørr å leke sånt her. Vi vet alltid når de kommer 🤗

• Liker 13
Skrevet

Det er trist at det ikke er lov å gi juling på rumpa pga drittunger som dette! Enkelte fortjener en dask. Sett opp kamera og finn ut hva slags drittunger det er.

Skrevet

Sett opp snarer eller revefeller så gir de seg nok ganske kjapt. Sånne møkkaunger skulle hatt så mye juling at de ikke greide å sitte på en uke.

Ring politiet og fortell at unger i nabolaget terroriserer dere med smelling og banking i vegger. Dette skal absolutt ikke akspeteres. Ungene må få seg en smekk.

Anonymkode: 7a79a...174

• Liker 1
Skrevet

Prøv å følg etter dem. Om det er deg eller en av naboene. Ungene syns det er moro frem til de blir tatt. Da burde de få en ordentlig prat om hvorfor sånt ikke er greit. Skrem de skikkelig. Spør dem hvor de bor. Om de nekter å si hvor de bor, så er noen av forslagene over fine. La dem vite at du ikke er ferdig med dette om de ikke stopper.

Anonymkode: b1063...1af

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...