AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #1 Del Skrevet 23. september 2019 Dette er noe jeg har tenkt kjempelenge på at jeg skulle gjøre når jeg var der i livet som jeg er nå. Og nå har den tiden kommet. Jeg har tenkt på dette i flere måneder, men har gruet meg samtidig som jeg bare har ventet på å bli klar sånn at jeg får ræva i gir. Jeg ville også gjerne gjøre det for en god sak slik at det kjennes bedre, og derfor donere håret mitt. Men jeg er så redd for at jeg kommer til å angre, selv om jeg har kjempelyst på en mer "voksen" klipp. Jeg runder snart 30 og er litt ferdig med å bli sett på som en ungjente (jepp, mange gjør det pga håret). Noen som har gjort det samme og vil dele erfaringer? Angret du, hvordan opplevde du å donere hvis du gjorde det? Hadde satt stor pris på det Anonymkode: 38754...096 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #2 Del Skrevet 23. september 2019 Jeg angret litt, men syns og det var nydelig å ha skulderkort hår. Jeg kler ikke kort hår, så klippet det mellom skuldre og ører. Likte at jeg slapp å stelle det hele tiden, at det var enkelt å få bølger, uten å styre i timesvis. Kunne ja håret rett ned, uten å sette det opp. Det tørket på null tid. Jeg klipper meg sjeldent, så jeg vokser det alltid langt før jeg klipper det. Liker sånn halvlengde på det, men det er deilig å ha det kort. Det finnes mange fine frisyrer til kortere hår, som ofte er lettere å få til enn med langt hår. Jeg liker å ha bun, og sette det opp, men med langt hår, er det tungvindt, Så endte oftest opp med å ha det i flette Anonymkode: 9b0e3...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #3 Del Skrevet 23. september 2019 Jeg hadde hår til midjen. Syns også jeg så veldig ung ut. Tok en evighet å tørke det, men jeg vasket det sen ettermiddag etter trening, så var det tørt nok til leggetid. Hadde det nesten bare i en pen lav «bun», eller i hestehale. Ser profesjonelt ut med bun. Brukte derfor veldig lite tid på håret i hverdagen (1-2 min om morgenen). Kunne rette håret til fest og se veldig bra ut. Var aldri hos frisøren. Klippet meg til midt på halsen. Kler meg kjempe godt, får masse komplimenter, men jeg ble overrasket over hvor mye tid jeg bruker på styling. Frisyren er kun pen hvis jeg retter håret, og ser helt forferdelig ut uten styling. Må derfor føne, rette og ordne med håret i 15-20 min etter hver vask. Jeg trener mye, så vasker håret hver dag. Bruker mye mer penger på frisør, rundt 700 kr hver 6. uke. Har nå begynt å gro håret ut igjen, men tror jeg stopper når lengden er oppå puppene. Anonymkode: 2c3f1...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 23. september 2019 #4 Del Skrevet 23. september 2019 Hadde hår til hofta, omtrent rumpa og var drittlei men også redd for å angre, så endte opp med å klippe det ca rett over brystene i første omgang og herregud så deilig det var! Har klipt det kortere etter den tid og trooor jeg trives best med håret rett over skuldrene (klipper og forsker litt på det enda) Skal vertfall aldri tilbake til langt hår, og har tydeligvis litt flaks da mitt trenger lite styling for å se bra ut. Føler meg mye finere og jeg har fått masse komplimenter på at jeg kler håret mye bedre enn det lange 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #5 Del Skrevet 23. september 2019 Mitt hår var en meter langt og altfor slitt da jeg klippet meg ganske kort, så det ble ingen donering, men det er en god gjerning av dem som gjør dette. Anonymkode: 715e9...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #6 Del Skrevet 23. september 2019 Jeg hadde helt til korsryggen og klippet det veldig kort, og farget det knæsj rødt. Etterhvert synes jeg ikke at jeg passet med det, men det gjorde andre. Så møtte jeg mannen i mitt💕 Hår er hår og vokser ut igjen Anonymkode: 5a23f...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #7 Del Skrevet 23. september 2019 Jeg hadde hår ned til korsryggen. Håret mitt er ekstremt tykt og har mye fall så jeg var sikker på at en kort frisyre ikke ville funke til min hårtype. Men, jeg tok sjansen og angrer ikke. Kan fortsatt sette det opp og føler meg så mye freshere med en "ordentlig" frisyre. Jeg klippet meg omtrent slik. Anonymkode: 26fc2...8a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OogieBoogie Skrevet 23. september 2019 #8 Del Skrevet 23. september 2019 Jeg hadde ikke kjempelangt hår, men jeg klippet av en 25-30cm lang hestehale for noen år tilbake som jeg også donerte. Har siden gått fra langt til kort hår flere ganger, og elsker det hver gang det lange, tunge håret forsvinner! Mitt råd er å bare gjøre det! Hår er hår, det vokser ut igjen. Blir det for ille så fins det jo et hav av extentions. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemliganonym Skrevet 23. september 2019 #9 Del Skrevet 23. september 2019 (endret) Jeg prøver alltid å spare til at håret blir langt nok til rompa. Men istedenfor har jeg hatt halvlangt hår sånn at jeg kan flette det. I desember i fjor klippet jeg det til skuldrene. Sånn fortsetter jeg med. Endret 23. september 2019 av Hemliganonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 23. september 2019 #10 Del Skrevet 23. september 2019 Har hatt langt hår i hele mitt liv helt ned til korsryggen, tjukt også. Da jeg ble 25 så fikk jeg nok og klipte det kortere enn skulderen. Jeg vil IKKE tilbake til langt hår. Brukte over et døgn på å tørke det, måtte gre ut floker hele tiden, og måtte legge innsats for at det skulle se styla ut. Føler det var litt barnslig også egentlig 🙄 Nei, klipp det bort med engang, du kommer ikke til å angre. Og har du litt stort og brusete hår så kan du ta keratinbehandling, da kommer det til å se veldig bra ut 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #11 Del Skrevet 24. september 2019 Jeg hadde hår til midt på ryggen og klippet det guttekort. Angret ikke, for det blir sykt mye stiligere med en ordentlig frisyre. Aberet er at det er dyrt pga frisør hver 5.uke, samt et hav av stylingprodukter. Det tar kortere tid å tørke håret, men lengre tid å style. Og om man har grå hår vises utveksten fort, særlig rundt ørene. Nå har jeg sparesveis og satser på å stoppe ved skuldrene. Anonymkode: a1a58...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #12 Del Skrevet 24. september 2019 Jeg hadde hår til midt på ryggen og klippet det til rett over skuldrene. Angrer som bare fy. Ser at jeg kler det, og andre synes det er fint, men jeg trives best med langt hår. Har gjort samme tabbe mange ganger, angrer alltid 😅 Anonymkode: 4b989...2f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #13 Del Skrevet 24. september 2019 Jeg har hele livet hatt en syklus med å spare til langt hår, og når det når livet omtrent så får jeg noia og klipper det; enten i en lang bob eller kortere. Så gidder jeg ikke vedlikeholde frisyren og etter 2-3 år er det langt igjen. Det er bare hår - det gror ut fort om du er misfornøyd. Anonymkode: 57259...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #14 Del Skrevet 26. september 2019 Jeg hadde hår til midjen og klippet det til rett over kragebeinet for litt over et år siden. Jeg følte jeg trengte en forandring. Det var helt OK, men siden jeg pleier å krølle håret opplevde jeg det som mye mer styr med det korte håret enn det lange. Nå etter et års tid og noen hårklipper når håret meg til under BH-kanten. Håret vokser jo altså ut igjen, så selv om det var mye styr med kort hår gråt jeg ikke akkurat over avgjørelsen. Det var helt greit med en forandring der og da, men jeg kommer ikke til å gjøre det samme igjen. Anonymkode: 14f02...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #15 Del Skrevet 26. september 2019 På 23 September 2019 den 21.10, AnonymBruker skrev: Dette er noe jeg har tenkt kjempelenge på at jeg skulle gjøre når jeg var der i livet som jeg er nå. Og nå har den tiden kommet. Jeg har tenkt på dette i flere måneder, men har gruet meg samtidig som jeg bare har ventet på å bli klar sånn at jeg får ræva i gir. Jeg ville også gjerne gjøre det for en god sak slik at det kjennes bedre, og derfor donere håret mitt. Men jeg er så redd for at jeg kommer til å angre, selv om jeg har kjempelyst på en mer "voksen" klipp. Jeg runder snart 30 og er litt ferdig med å bli sett på som en ungjente (jepp, mange gjør det pga håret). Noen som har gjort det samme og vil dele erfaringer? Angret du, hvordan opplevde du å donere hvis du gjorde det? Hadde satt stor pris på det Anonymkode: 38754...096 Hei. Hadde tenkt å lage en tråd om det samme...hehe. Jeg har langt brunt hår og kunne tenke meg en litt lang bob,men veit ikke om jeg tør. Har du bestemt deg?😀 Anonymkode: e2ea5...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Rasshøl Skrevet 26. september 2019 #16 Del Skrevet 26. september 2019 Jeg sparer håret til det henger litt nedenfor hoftene, og så klipper jeg det kort til skuldere. Det tar cirka 3 år å spare det ut igjen, eventuelt kan du bruke clip-on extentions når du vil ha lang hår, eller trenger litt ekstra manke for oppsatte frisyrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #17 Del Skrevet 26. september 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Hadde tenkt å lage en tråd om det samme...hehe. Jeg har langt brunt hår og kunne tenke meg en litt lang bob,men veit ikke om jeg tør. Har du bestemt deg?😀 Anonymkode: e2ea5...8cd Hehe. Jeg tror ikke jeg begir meg ut på noe så kort, tror jeg starter med hår til ca rett over kragebeinet og litt lugg. Jeg har bestemt meg ja, får ikke gjort det før om et par måneder men er veldig klar nå Anonymkode: 38754...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #18 Del Skrevet 26. september 2019 29 minutter siden, #Rasshøl skrev: Jeg sparer håret til det henger litt nedenfor hoftene, og så klipper jeg det kort til skuldere. Det tar cirka 3 år å spare det ut igjen, eventuelt kan du bruke clip-on extentions når du vil ha lang hår, eller trenger litt ekstra manke for oppsatte frisyrer. Det tar ikke 3 år for alle, det kommer an på hvor fort håret vokser. Mitt hår brukte 5-6 år på å vokse fra skuldrene og ned til hoftene. Anonymkode: 38754...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Rasshøl Skrevet 26. september 2019 #19 Del Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det tar ikke 3 år for alle, det kommer an på hvor fort håret vokser. Mitt hår brukte 5-6 år på å vokse fra skuldrene og ned til hoftene. Anonymkode: 38754...096 Mitt hår vokser raskt. Jeg må klippe neglene hver uke, for at de skal holde seg korte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krampus Skrevet 26. september 2019 #20 Del Skrevet 26. september 2019 Jeg hadde til korsryggen, klippet til skuldrene og spenningshodepinen min ble betraktelig redusert, så jeg går helt klart ikke tilbake igjen til veldig langt hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå