AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Datteren min har ei venninne som er veldig glad i å være sammen med min datter. Hun vil helst være sammen med henne hele tiden. Min datter sier hun spør hver dag om min datter vil bli med henne hjem, og de ringer ofte for å høre om det er greit. Jeg har sagt at hun ikke kan bli med henne hjem mange ganger i uka, og at hun også må prioritere sine andre venner. Men, hun sier da at venninna spør i skoletida om hun kan bli med henne hjem, og min datter syns det er vanskelig å si nei, fordi hun er redd for at hun skal bli lei seg. Så ringer de da, ved skoleslutt. Min datter blir litt lei maset da hun føler hun aldri får avtalt med andre. Lurer litt på hvordan jeg skal håndtere dette og hva jeg skal si til min datter? Noen råd? Vil helst ikke ta opp dette med mor til jenta da jeg er redd det vil bli klein stemning. Anonymkode: b2f39...d63
Minlillesky Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Datteren min har ei venninne som er veldig glad i å være sammen med min datter. Hun vil helst være sammen med henne hele tiden. Min datter sier hun spør hver dag om min datter vil bli med henne hjem, og de ringer ofte for å høre om det er greit. Jeg har sagt at hun ikke kan bli med henne hjem mange ganger i uka, og at hun også må prioritere sine andre venner. Men, hun sier da at venninna spør i skoletida om hun kan bli med henne hjem, og min datter syns det er vanskelig å si nei, fordi hun er redd for at hun skal bli lei seg. Så ringer de da, ved skoleslutt. Min datter blir litt lei maset da hun føler hun aldri får avtalt med andre. Lurer litt på hvordan jeg skal håndtere dette og hva jeg skal si til min datter? Noen råd? Vil helst ikke ta opp dette med mor til jenta da jeg er redd det vil bli klein stemning. Anonymkode: b2f39...d63 Planlegg besøk av de andre vennene, og når den masete venninnen spør, så sier både du og jenta di at det passer ikke da og da, for "jeg" har en avtale med andre. Men ordne avtalen når dere er hjemme i ro og mak. Av og til kan vel hun ha besøk av et par stykker samtidig?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Kan hun ikke avtale med andre venninner dagen før noen ganger? Anonymkode: 8f1ad...084 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #4 Skrevet 23. september 2019 Kan ikke datteren din inkludere henne med andre venner? Tydelig at denne jenta er ensom og ikke har venner. Nå kan du lære datteren å bli en bra empatisk person. Selfølgelig lov å setter grenser ved at hun ikke alltid kan komme, være med. Men hva med prøver å få henne til å få flere og andre venner? Anonymkode: 64d44...36a 20
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #5 Skrevet 23. september 2019 1 minutt siden, Minlillesky said: Planlegg besøk av de andre vennene, og når den masete venninnen spør, så sier både du og jenta di at det passer ikke da og da, for "jeg" har en avtale med andre. Men ordne avtalen når dere er hjemme i ro og mak. Av og til kan vel hun ha besøk av et par stykker samtidig? Er det en gjeng med venner synes jeg heller hun burde å bli inkludert, er det kun en. En gr3it å s nei. Ha litt sympati for en jente som tydeligvis ikke har det så bra, Ts kan DT være problemer hjemme? Anonymkode: 64d44...36a 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #6 Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan ikke datteren din inkludere henne med andre venner? Tydelig at denne jenta er ensom og ikke har venner. Nå kan du lære datteren å bli en bra empatisk person. Selfølgelig lov å setter grenser ved at hun ikke alltid kan komme, være med. Men hva med prøver å få henne til å få flere og andre venner? Anonymkode: 64d44...36a Joda, denne jenta har flere venner hun. Men, hun har lagt sin elsk på min datter. Det hender også de er flere sammen. TS Anonymkode: b2f39...d63
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #7 Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det en gjeng med venner synes jeg heller hun burde å bli inkludert, er det kun en. En gr3it å s nei. Ha litt sympati for en jente som tydeligvis ikke har det så bra, Ts kan DT være problemer hjemme? Anonymkode: 64d44...36a Nå må du ikke dra dette til noe som ikke er noe. De er ikke en gjeng med venner og at hun blir stengt ute. Denne jenta har det helt fint hjemme. En hyggelig familie rett og slett. Føler meg veldig trygg på at hun har det bra altså. TS Anonymkode: b2f39...d63 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #8 Skrevet 23. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det en gjeng med venner synes jeg heller hun burde å bli inkludert, er det kun en. En gr3it å s nei. Ha litt sympati for en jente som tydeligvis ikke har det så bra, Ts kan DT være problemer hjemme? Anonymkode: 64d44...36a Hvorfor mener du at denne jenta tydeligvis ikke har det så bra? Det er en voldsom overtolkning basert på svært få opplysninger. Jeg er enig med de som foreslår å avtale besøk av andre venner dagen før, så kan denne jenta eventuelt komme hjem til dere og være sammen med datteren din og de andre vennene. Anonymkode: 0bad7...065 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #9 Skrevet 23. september 2019 Just now, AnonymBruker said: Nå må du ikke dra dette til noe som ikke er noe. De er ikke en gjeng med venner og at hun blir stengt ute. Denne jenta har det helt fint hjemme. En hyggelig familie rett og slett. Føler meg veldig trygg på at hun har det bra altså. TS Anonymkode: b2f39...d63 Nå må du slutte, her prøver man å gi tips og råd, ikke nødvendig å svare sånn. Er ikke lett å vite utifra hva den informasjonen du skriver. Alle trodde min familie var hyggelig og jeg hadde det bra, (håper jeg da) men min barndom var ikke bra i det hele tatt, og når et barn har lyst til å være borte fra hjemmet 24/7 kan tytte på at ting ikke er bra hjemme, set behøver ikke å være tilfelle her, men det kan verdt å vurdere, man blir flink til å skjule ting ovenfor andre. Man vet aldri hvordan det er lukkete dører. Det behøver fysisk misshandling,men emonsjonelt misshandling som er like ille. Foreldre kan være flinke å skjule hvem de er hjemme,enn ute. vi alle vet at det er sosiale normer,og at man har forskjellige roller forhold til den forholder seg til. men som jeg skrev tidligere synes jeg det er innafor å sette grenser ved å si noen ganger at det ikke passer, bare pass på at det ikke blir hver gang. Lykke til Anonymkode: 64d44...36a 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #10 Skrevet 23. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor mener du at denne jenta tydeligvis ikke har det så bra? Det er en voldsom overtolkning basert på svært få opplysninger. Jeg er enig med de som foreslår å avtale besøk av andre venner dagen før, så kan denne jenta eventuelt komme hjem til dere og være sammen med datteren din og de andre vennene. Anonymkode: 0bad7...065 Fordi hun ikke vil hjem til foreldrene sine. Som sagt det behøver ikke å være tilfelle, men det kan vel vurderes? ellers så er jeg enig med det siste du skriver. Anonymkode: 64d44...36a 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #11 Skrevet 23. september 2019 Avtalt med datteren din at hun sier det ikke passer med besøk den og den dagen, men da kan hun ikke ha besøk av andre. Det er lov å si nei. Her er det litt av det samme, jenta mi sier hun ikke får ha besøk etter skolen men kanskje etter middag og leksene er gjort. Da får hun litt pusterom og kan avgjøre om hun vil ha besøk senere. Anonymkode: 2fece...46c 2
Anonymemeg1298 Skrevet 23. september 2019 #12 Skrevet 23. september 2019 (endret) Hvor lenge har dette foregått? Av erfaring kan enkelte jenter i den alderen være litt intense i vennskapene sine, men det går ofte i perioder. Støtter de andre i tråden som har foreslått å lage planer noen dager frem i tid med andre venner. Når venninnen får nei noen ganger vil hun kanskje begynne å spørre andre også? Forstår det slik at hun har flere venner, så ville ikke tenkt på at det er utestenging. Viktig for datteren din at hun beholder de andre vennskapene sine også, ellers blir det en veldig sårbar situasjon for henne. Ser nå at du ikke har skrevet alder, men går ut fra at hun er i 10-12 års alderen siden hun går hjem alene, men fortsatt spør om lov? Endret 23. september 2019 av Anonymemeg1298 Hadde ikke lest HI skikkelig
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #13 Skrevet 23. september 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi hun ikke vil hjem til foreldrene sine. Som sagt det behøver ikke å være tilfelle, men det kan vel vurderes? ellers så er jeg enig med det siste du skriver. Anonymkode: 64d44...36a Nå er det faktisk slik at denne venninna ber min datter hjem til seg. TS Anonymkode: b2f39...d63 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #14 Skrevet 23. september 2019 19 minutter siden, Anonymemeg1298 skrev: Hvor lenge har dette foregått? Av erfaring kan enkelte jenter i den alderen være litt intense i vennskapene sine, men det går ofte i perioder. Støtter de andre i tråden som har foreslått å lage planer noen dager frem i tid med andre venner. Når venninnen får nei noen ganger vil hun kanskje begynne å spørre andre også? Forstår det slik at hun har flere venner, så ville ikke tenkt på at det er utestenging. Viktig for datteren din at hun beholder de andre vennskapene sine også, ellers blir det en veldig sårbar situasjon for henne. Ser nå at du ikke har skrevet alder, men går ut fra at hun er i 10-12 års alderen siden hun går hjem alene, men fortsatt spør om lov? Enig i det du sier. De er 8 år, og de går ikke, men tar buss. Forskjellige busser, så må ringe før å spørre på forhånd. TS Anonymkode: b2f39...d63
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #15 Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er det faktisk slik at denne venninna ber min datter hjem til seg. TS Anonymkode: b2f39...d63 Og hvordan man skal vite det når du skriver hun inviterer seg hjem til dere?? Anonymkode: 0493a...230 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #16 Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig i det du sier. De er 8 år, og de går ikke, men tar buss. Forskjellige busser, så må ringe før å spørre på forhånd. TS Anonymkode: b2f39...d63 Er nok godt mulig dette er en periode. Begynte litt før sommerferien, men vært mer intenst nå etter ferien. TS Anonymkode: b2f39...d63
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #17 Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er det faktisk slik at denne venninna ber min datter hjem til seg. TS Anonymkode: b2f39...d63 Greit jeg ser jeg leste feil men likevel gå i angrep på folk som prøver å hjelpe deg? Anonymkode: 0493a...230 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #18 Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og hvordan man skal vite det når du skriver hun inviterer seg hjem til dere?? Anonymkode: 0493a...230 Det er jo ikke det jeg skriver. Les hovedinnlegget en gang til, så ser du at jeg faktisk skriver at hun inviterer min datter hjem til seg. TS Anonymkode: b2f39...d63
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #19 Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Greit jeg ser jeg leste feil men likevel gå i angrep på folk som prøver å hjelpe deg? Anonymkode: 0493a...230 Angrep? Seriøst?🙈 TS Anonymkode: b2f39...d63 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #20 Skrevet 23. september 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du slutte, her prøver man å gi tips og råd, ikke nødvendig å svare sånn. Er ikke lett å vite utifra hva den informasjonen du skriver. Alle trodde min familie var hyggelig og jeg hadde det bra, (håper jeg da) men min barndom var ikke bra i det hele tatt, og når et barn har lyst til å være borte fra hjemmet 24/7 kan tytte på at ting ikke er bra hjemme, set behøver ikke å være tilfelle her, men det kan verdt å vurdere, man blir flink til å skjule ting ovenfor andre. Man vet aldri hvordan det er lukkete dører. Det behøver fysisk misshandling,men emonsjonelt misshandling som er like ille. Foreldre kan være flinke å skjule hvem de er hjemme,enn ute. vi alle vet at det er sosiale normer,og at man har forskjellige roller forhold til den forholder seg til. men som jeg skrev tidligere synes jeg det er innafor å sette grenser ved å si noen ganger at det ikke passer, bare pass på at det ikke blir hver gang. Lykke til Anonymkode: 64d44...36a Slutte med hva? Og svare "sånn"? Jeg svarer deg da i en helt grei og høflig tone. Du overtolker og misforstår veldig. TS Anonymkode: b2f39...d63 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå