AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Hei! Har to tette barm, jobber i tillegg bortsett fra helg. Jeg rekker ikke brette klær fra tørke trommel en gang, setter ikke brettete klær i sprinkelseng, den bruker ikke vi lengre, prøver å vaske minst 1 gang i uka, støv suger 2-3 ganger i uke, helgene hver dag. Jeg lager mat annen hver dag, prøver gi oppmerksomhet til barna, og det tar tid. Hvor ofte bader dere barna? Jeg badet mine 1 gang bare i uka. Føler meg så dårlig mor å skammer å si dette til noen. På sommeren pleide jeg å bade et par ganger i uken. Når jeg lager mat eller vasker, setter på TV, føler meg veldig dårlig mor do dette å... Anonymkode: a80fe...439
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Jeg har det faktisk renere og ryddigere hjemme etter det ble slutt med barnas far. Vasker ikke så ofte som deg da. Annenhver uke. Støvsuger 1-2 ganger i uka. Ellers blir det kosting av smuler og andre synlige ting. Sengene skiftes på hver fredag. Jeg er flink til å vaske/tørke opp med en gang hvis det blir søl ol. Bader også en gang i uka. To barnehagebarn. Det eneste jeg føler det skorter på, er handlingen. Når jeg jobber til 16 hver dag, blir det ofte til at jeg stikker innom butikken for å få tak i middag, før jeg henter i bhg. Der må jeg bli flinkere til å ukeshandle, så får barna bare bli med. Anonymkode: 42a97...c58 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Jeg har det renere og ryddigere når samboer er bortreist på jobb... 😜 Med 4 barn og 2 hunder, er det lettere å være striks når det kun er jeg som styrer. Med en gang han kommer hjem, blir alt bare rot. Jeg tenker at man må lage seg rutiner som krever at ikke alt er perfekt. Perfekt eksisterer ikke! Jeg legger rene klær på senga i gjesterommet. Ved siden av har jeg en plastkorg som jeg legger sokker i (for de er alltid vanskeligst å finne...) Støvsuger 2 ganger i uka, og rydder noen ting, tørrmopper gulvet når ungene har kommet seg i seng. Noe annet enn det og å lage mat rekker jeg ikke (må gå tur med hundene da, men de krever ikke mye tur, og eldste er flink der). Anonymkode: 8a675...df8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #4 Skrevet 23. september 2019 -Ha tom oppvaskmaskin på morgen og rydd inn med en gang etter frokost, middag og kvelds. -Sett på klesvask etter middag, heng opp på kveld/i trommelen. -Vask over kjøkkenbenk og bord etter kvelds. -Støvsug og luft ut hver 3 dag. -Skift på senger annenhver uke. -ukeshandle midt i uka. -Drikkeflasker og matbokser klar på benken hver kveld. Legg frem klær til barna der de kler på seg om morgenen. -Spis kveldsmat ute innimellom, mindre rot inne. -Prioriter bort unødvendige møbler og ting i huset. -Rydd stua hver kveld(tar 10 min) -Dusj før du legger deg. -Ikke garasje? Legg grovt teppe over frontruta og på taket når det snør/minusgrader. Har du mulighet til avlastning? Bruk det! Anonymkode: 50a2f...5ca 7
Ramona Skrevet 23. september 2019 #5 Skrevet 23. september 2019 (endret) Ok, så folk støvsuger 20 ganger i uken, men bader barna sine kun 1 gang? Er dette normen? 😳 Endret 23. september 2019 av Ramona 11
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #6 Skrevet 23. september 2019 Ikke alenemor, men mann som pendler og er mye borte i jobben. Lite stress i hverdagen her, men det er fordi jeg gjør omtrent nøyaktig dette og dermed får tid til å være litt mer til stede når barna er våkne: 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: -Ha tom oppvaskmaskin på morgen og rydd inn med en gang etter frokost, middag og kvelds. -Sett på klesvask etter middag, heng opp på kveld/i trommelen. -Vask over kjøkkenbenk og bord etter kvelds. -Støvsug og luft ut hver 3 dag. -Skift på senger annenhver uke. -ukeshandle midt i uka. -Drikkeflasker og matbokser klar på benken hver kveld. Legg frem klær til barna der de kler på seg om morgenen. -Spis kveldsmat ute innimellom, mindre rot inne. -Prioriter bort unødvendige møbler og ting i huset. -Rydd stua hver kveld(tar 10 min) -Dusj før du legger deg. -Ikke garasje? Legg grovt teppe over frontruta og på taket når det snør/minusgrader. Har du mulighet til avlastning? Bruk det! Anonymkode: 50a2f...5ca Bruker ikke bil i hverdagen, kort avstand til barnehage og jobb, og ukeshandler på nett. Da trenger jeg bare handle litt smått underveis, så sjappa på hjørnet. Bader minst annenhver dag, gjerne hver, men da bretter jeg gjerne tøy, setter på ny klesvask osv. samtidig. Anonymkode: 2c418...40e 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #7 Skrevet 23. september 2019 13 minutter siden, Ramona skrev: On, så folk støvsuger 20 ganger i uken, men bader barna sine kun 1 gang? Er dette normen? 😳 Ikke hos oss iallfall. Samvær med barna og stell av dem er førsteprioritet. Så får støvsuging og rydding komme i andre rekke. Jeg er gift med en sjømann, og er alene i perioder. Har det mye renere og ryddigere når mannen er på sjøen. Anonymkode: 61547...45a
minister-mio Skrevet 23. september 2019 #8 Skrevet 23. september 2019 Så flink du er som støvsuger så ofte! Et tips for å vaske ungene oftere er å ta de med deg i dusjen når du selv skal dusje. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #9 Skrevet 23. september 2019 Ang klesbretting. Du har for mye klær. Mine barn har kun 4 bukser og 5 gensere, noen t skjorter osv. Vasker to ganger i uka og bretter på 10 min på kvelden i sofaen Er minimalist, så huset er ganske ryddig hele tiden. Bruker 10 til 15 minutter hver kveld på å rydde to etasjer. Anonymkode: 8cebf...71b 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #10 Skrevet 23. september 2019 Jeg fikk det mye bedre når jeg senket skuldrene og ikke tenkte på hva som var bra nok for alle andre. Jeg har funnet en måte å leve på som ikke betyr husjobb hver dag. Nå er det et skippertak 1 gang i uken. Før kunne jeg rydde meg i hel hver dag. Anonymkode: 626bb...29e 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #11 Skrevet 23. september 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: -Ha tom oppvaskmaskin på morgen og rydd inn med en gang etter frokost, middag og kvelds. -Sett på klesvask etter middag, heng opp på kveld/i trommelen. -Vask over kjøkkenbenk og bord etter kvelds. -Støvsug og luft ut hver 3 dag. -Skift på senger annenhver uke. -ukeshandle midt i uka. -Drikkeflasker og matbokser klar på benken hver kveld. Legg frem klær til barna der de kler på seg om morgenen. -Spis kveldsmat ute innimellom, mindre rot inne. -Prioriter bort unødvendige møbler og ting i huset. -Rydd stua hver kveld(tar 10 min) -Dusj før du legger deg. -Ikke garasje? Legg grovt teppe over frontruta og på taket når det snør/minusgrader. Har du mulighet til avlastning? Bruk det! Anonymkode: 50a2f...5ca Tusen takk😍😍😍😍❤️❤️❤️ Dette her skal jeg bruke som huske liste💆🏻♀️😊 hilsen Ts Anonymkode: a80fe...439 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #12 Skrevet 23. september 2019 Dersom fokuset er reint og ryddig 24/7 tar du livet av deg selv. Kaos-kontroll og ryddig i helgene når jeg har fri, risikerer besøk og nyter et rent og ryddig hjem er godt nok i massevis. Det vil si ca 3 av 4 helger og 80% reint og ryddig holder. Barna har det bedre sammen med ei mor som er blid, og har vettet i behold! 😂 Anonymkode: 1302c...62a 7
Surriball Skrevet 23. september 2019 #13 Skrevet 23. september 2019 Det er ikke rent 24/7. Jeg har svær vaskemaskin og tørketrommel. Da kan jeg vaske ganske mye på én gang, men det blir mye vasking. Rekker to vasker på én ettermiddag/kveld, så da holder det å vaske 2-3 klær ganger i uka. Har investert i robotstøvsuger, så da trenger jeg bare å løfte opp stoler osv fra gulvet før jeg drar til jobb 3-4 ganger i løpet av uka. Støvsuger manuelt annenhver uke-ish. Bruker 10 min på å overflaterydde leiligheten når barnet er lagt. Vasker badet mens barnet bader. Hun bader/dusjer 2-3 ganger i uka, eller ved behov. Det går sport i å få mest mulig inn i oppvaskmaskina, også gryter. Hvis man lager mat som i stor grad "lager seg selv" i ovnen, kan man gjøre andre ting imens middagen blir klar. Skifter sengetøy annenhver helg når barnet er hos sin far. Ja, det hender jeg setter på tv så jeg kan gjøre husarbeid i fred hvis det virkelig trengs. Jeg gidder sjeldent å småhandle på butikken, så jeg storhandler rundt en gang i uka eller mindre. Jeg orker ikke å planlegge så mange middager, for planer endres lett likevel, så min strategi er å kjøpe masse greier jeg vet vi bruker mye og fryser ned eller fyller skapet. Jeg har alltid ris, pasta, tacolefser og sånt tilbehør i skapet. Kjøper også inn ulike typer kjøtt, fisk og kylling og fryser ned. Fordi vi er bare to i husstanden så bruker vi stort sett frysegrønnsaker for å slippe å kaste så mye. Så tar jeg en titt om morgenen før jobb og tiner det jeg trenger til et måltid ila. dagen. Men seriøst: robotstøvsuger. 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #14 Skrevet 23. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk😍😍😍😍❤️❤️❤️ Dette her skal jeg bruke som huske liste💆🏻♀️😊 hilsen Ts Anonymkode: a80fe...439 Bare hyggelig! Er alene med to så har lært meg noen triks siste 10 årene 😊 Angående dusjing så dusjer mine selv ca 3 ggr i uken(hjelper til med hårvask). Vaskeklut på morgen og kveld. Rent undertøy hver dag, å rene klær. Ser over ukeplan/lekseplan på kveld sånn at det ikke blir overraskende om de skal på tur eller lignende dagen etter. ❤️ Anonymkode: 50a2f...5ca 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #15 Skrevet 23. september 2019 Da barna var små så brettet jeg klær mens de badet/dusjet. Nå gjør jeg det om kvelden mens jeg ser en episode av noe. Ukeshandling er gull verdt! Robotstøvsuger vurderer jeg og. Lær barna å rydde fra de er små. Alt fra å sette sko på fast plass, sette tallerken i oppvaskmaskinen. Alle monner drar. 🙂 Anonymkode: 35ccc...843 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #16 Skrevet 23. september 2019 Vi er to, så jeg er ikke i målgruppen for tråden. Vil bare si at vi også bare bader barnet en gang i uka, og da i forbindelse med at vi er i svømmehallen. Ellers bader barnet aldri. Skammer meg ikke for det, tenker at det er fint for huden å ikke bli badet så ofte. Klær sorteres i hver sin kurv etter trommel, slik at det er enkelt å finne hva som tilhører hvem, men brettes sjeldent. Vi har robotstøvsuger, men gulvet er sjeldent ryddig, så den går max en gang i uka. Stress ned. Det trenger ikke være ryddig og rent til en hver tid. Det viktigste er at du og barnet har det bra. Anonymkode: d8105...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #17 Skrevet 24. september 2019 Akkurat nå er jeg sykemeldt og jeg ser ting forfalle. Bader barnet et par ganger i uka og en gang i løpet av helgen. Er nøye på tannpuss hver dag og å holde neglene korte. Alltid rene klær før barnehagen. Selv dusjer jeg annen hver dag og steller meg som vanlig hver dag. Hjemme så har jeg en vaskedag i uka, men om dusjen, doen, kjøkkenet eller annet ser skikkelig ille ut så vasker jeg ekstra. Jeg støvsuger ikke mer enn den ene gangen i uka. Klesvask driver jeg med hele tiden, det slutter aldri. Jeg er dårlig på å skifte på sengene så ofte som anbefalt. Her står tvn på hver morgen og hver kveld, det er godt å slappe av til barne-tv. Man skal ikke sitte oppå barna sine hele tiden heller, det er viktig at de lærer å leke selv. Anonymkode: a3718...299
sommermor Skrevet 24. september 2019 #18 Skrevet 24. september 2019 Her er jeg alenemor, og huset blir somregel vasket hver helg. Og sengetøyet skiftet cirka annenhver uke. Det er ikke alltid det er helt ryddig her. Rommet tar hun seg av, der skifter jeg bare sengetøy og gjør rent. Her synes jeg at jeg vasker mye tøy.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #19 Skrevet 24. september 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ang klesbretting. Du har for mye klær. Mine barn har kun 4 bukser og 5 gensere, noen t skjorter osv. Vasker to ganger i uka og bretter på 10 min på kvelden i sofaen Er minimalist, så huset er ganske ryddig hele tiden. Bruker 10 til 15 minutter hver kveld på å rydde to etasjer. Anonymkode: 8cebf...71b Hvordan bestemmer mengden klær man har mengden klesvask? Det er vel hvor ofte det skiftes som er interessant. Skifter man bukse hver dag må man vaske syv bukser i uken, uansett hvor mange som ligger i skapet. Anonymkode: bddfc...46a 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #20 Skrevet 24. september 2019 Jeg er alene og har ikke sjans til å holde det rent og ryddig! Pga baby som nettopp har lært å åle seg bortover gulvet,er gulvene rene,støvsuger og mopper hver dag... Men klær hoper seg opp,alt som er over gripehøyde for baby er overlesset av rot,og badet er så fullt av skittentøy at det må snart måkebil til for å komme fram til vaskemaskina😅 Men ungen er ren og pen og lykkelig,da får resten komme etterhvert😁 Anonymkode: fe452...d77 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå