Gå til innhold

Deprimert over mine bekymringer over min 2 år gamle sønnen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han reager ikke på navnet, kan si over 10 ganger. Lite blikk kontakt, det har skjedd en engang han lo uten grunn, men det var barne TV på, den hadde sånn dyre lyder. Tenkte kanskje det var det, men vi satte i kjøkkenet så han kunne ikke se da. 

Han har ofte sånn blikker til side eller ser på taket.

Han er veldig glad å se ut fra vinduet, liker å se på trafikken og han har begynt å gå på tær inne mellom. 

Gode tingene:

Han smiler

glad når vi henter han fra barnehage

leker helt vanlig

liker alle leker

Smiler

blikk kontakt opp til 1 min, når han ligger på

vogn så ser han hele tiden på meg når jeg triller, reagerer bedre på navn også. 

spisser selv

strekker opp hender

peker på alt

kan se etter peke finger

blar på bøker, peker på

legene mener han virker helt normal og de har ikke noe grunn å bekymre seg, i barnehage de sier også at han ikke reager på navn, lite øyekontakt og leker mest for seg alene, når barnehage sier dette blir jeg veldig urolig. Men de sier de er ikke bekymret ennå. Vi har fått time å sjekke hørsel,  for kontroll på hørsel barnelege mente at hun tror at han har litt veske i ørene. 

Kan jeg be barnehage å kontakte ppt ? Ønsker ikke masse på dem. 

Noen som har opplevd dette med deres barn? 

Hvordan er barna deres nå? 

Anonymkode: df6ce...572

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som å lese om min datter. Her ble det startet utredning om autisme. 

Det viste seg å være væske i mellomøret og dren og operasjon fikser alt. Absolutt alt. 

Har dere sjekket hørsel? 

Anonymkode: 9d6fa...a2c

• Liker 7
Skrevet

Utelukk syn og hørsel. Be legen om henvisning til øyelege og hørselstest. Hvis syn og hørsel er normalt bør dere kontakte ppt. 

Anonymkode: 9e509...073

• Liker 7
Skrevet

Takk for svarene❤️❤️

Men han høre alle lyder, når jeg åpner døra, når jeg tenker han sover, så våkner han opp. 

Har vært et par måned siden på hørsel kontroll , han skreik og det var veldig vanskelig å sjekke han, men de fikk til og sa alt ser bra ut. Vis det ønsker å sjekke igjen vi må legge han til narkose sa de. Vi var fire personer som prøvde holde han rolig, han slo til alle.

om 2 måneder har vi ny time. 

Hilsen Ts

Skrevet

Vann i ørene kan gjøre at hørselen varierer litt, har jeg forstått det som. Lykke til! Godt dere er obs på ting. Uansett mye positivt her, så det er nok ikke noe veldig alvorlig uansett evt diagnose 😊

Anonymkode: 6c32e...d44

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Pust.

Start med hørselen. Når det er utelukket så krever du å få ppt inn i bildet. Utifra det du skriver KAN det være hørsel eller autisme, men det kan også være ingenting. 

Følg instinktene dine og krev de utredningene som må til inntil du får sjelefred.

Men først pust og start med hørselen 😊

Skrevet

Å tenke autisme er en katastrofetanke. 

Snakk med personalet i barnehagen om din bekymring, så ta det derfra. 

Anonymkode: b49f0...61f

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å tenke autisme er en katastrofetanke. 

Snakk med personalet i barnehagen om din bekymring, så ta det derfra. 

Ja!!! Har en søster som har atypisk autisme, men det er fordi hun er født for tidlig. 

Her har jeg født til termen, tok vitamin tilskudd tok vare på meg selv 7/24, sjekket alt jeg spiste om jeg kunne spisse, ikke noe infeksjon eller noe.  Har et frisk barn også med samme barnefar. 

Mange sier noen barn er sånne, men eller alle sier at det veldig smart gutt både i barnehage og andre foreldrer. 

Jeg må slutte å bekymre meg, men jeg klarer ikke!!! 

Skrevet

Ikke undervurder hørsel, og sjekk syn også. Dette kan være helt normalt! 

Anonymkode: 5f743...991

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja!!! Har en søster som har atypisk autisme, men det er fordi hun er født for tidlig. 

Her har jeg født til termen, tok vitamin tilskudd tok vare på meg selv 7/24, sjekket alt jeg spiste om jeg kunne spisse, ikke noe infeksjon eller noe.  Har et frisk barn også med samme barnefar. 

Mange sier noen barn er sånne, men eller alle sier at det veldig smart gutt både i barnehage og andre foreldrer. 

Bare så det er sagt så har ikke det noe å si for autisme....

En jeg kjenner levde supersunt, var i knallform, jogget til termin og fødte en gutt med barneautisme, 

Det er ikke noe fasit på hvorfor man får en utviklingsforstyrrelse. Men det er tegn på at det er noe genetisk betinget og en større sjanse for å kunne videreføre det om man har familietre med autisme.

Hun jeg kjenner har ikke noe på sin side, men det er mistanke om autisme på farssiden i slekten.

Endret av WhisperingWind
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett. Barnet er som det er uansett. Ingenting vil forandre seg selv om du bekymrer deg. Hvis det hadde vært store avvik hadde barnehagen fanget det opp. 

Snakk med barnehagen og spør de hva de ser og hva de tenker. 

Skrevet (endret)

Vil bare nevne at dersom man har nedsatt hørsel, trenger det ikke bety at alle lyder blir dempet/borte. Noen hørselsproblemer går på at man ikke hører lyder i enkelte frekvenser. Fex kan man høre lyden av en dør som åpnes, men ikke lyden av en lys damestemme. 

Det kan også være slik at hvis lyden av tv eller radio står på, så oppfatter man ikke at noen snakker /sier navnet ditt. 

Endret av Eneri
Skrevet

Jeg var for flere mnd siden å fikk sjekket ørene til min sønn, legen tittet i øret med en greie å konstaterte at det ikke var noen problemer, men det var mye ørevoks.

Jeg har ikke falt til ro med svaret jeg fikk, og dro for noen uker siden til en annen lege med sønn min. Der fortalte jeg at vi hadde fått sjekket ørene før, men at den forrige legen bare tittet i ørene med en dings. Denne legen forlot rommet, og da hun kom tilbake hadde hun med seg et måleapparat. Hun testet ørene med apparatet, og kunne da se med en gang at sønnen min har vann/væske i begge ørene. Nå er vi henvist til øre/nese/hals spesialist for oppfølging.

Vann/væske i ørene kan gjøre at hørselen blir redusert, og at alle lyder bli "rar". Man kan altså høre lyder. Om du snakker til barnet så kan barnet høre deg, men ikke nødvendigvis høre hva du sier eller om du i det hele tatt snakker til han/henne. Hørselen kan variere dag før dag, ene dagen hører barnet godt, en annen dag ikke. Dette kan gå ut over barnets tale siden han/hun ikke hører ordentlig, derfor ofte lære mindre ord.

Synes du burde kreve å få sjekket hørsel ordentlig, stå på ditt om lege ikke er enig!

Anonymkode: b3a03...128

• 2 uker senere...
Skrevet
På 23.9.2019 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Takk for svarene❤️❤️

Men han høre alle lyder, når jeg åpner døra, når jeg tenker han sover, så våkner han opp. 

Har vært et par måned siden på hørsel kontroll , han skreik og det var veldig vanskelig å sjekke han, men de fikk til og sa alt ser bra ut. Vis det ønsker å sjekke igjen vi må legge han til narkose sa de. Vi var fire personer som prøvde holde han rolig, han slo til alle.

om 2 måneder har vi ny time. 

Hilsen Ts

Når han har bestått hørselstesten så er det nok ikke vann i ørene som er problemet vil jeg tro utfra egne erfaringer da...

Vår har tatt hørselstest 4 ganger og ikke bestått. Etter 1 1/2år ble det dren i begge ørene pga fortsatt vann i begge ørene. 

Anonymkode: ff45e...646

Skrevet
På 24.9.2019 den 20.30, AnonymBruker skrev:

Jeg var for flere mnd siden å fikk sjekket ørene til min sønn, legen tittet i øret med en greie å konstaterte at det ikke var noen problemer, men det var mye ørevoks.

Jeg har ikke falt til ro med svaret jeg fikk, og dro for noen uker siden til en annen lege med sønn min. Der fortalte jeg at vi hadde fått sjekket ørene før, men at den forrige legen bare tittet i ørene med en dings. Denne legen forlot rommet, og da hun kom tilbake hadde hun med seg et måleapparat. Hun testet ørene med apparatet, og kunne da se med en gang at sønnen min har vann/væske i begge ørene. Nå er vi henvist til øre/nese/hals spesialist for oppfølging.

Vann/væske i ørene kan gjøre at hørselen blir redusert, og at alle lyder bli "rar". Man kan altså høre lyder. Om du snakker til barnet så kan barnet høre deg, men ikke nødvendigvis høre hva du sier eller om du i det hele tatt snakker til han/henne. Hørselen kan variere dag før dag, ene dagen hører barnet godt, en annen dag ikke. Dette kan gå ut over barnets tale siden han/hun ikke hører ordentlig, derfor ofte lære mindre ord.

Synes du burde kreve å få sjekket hørsel ordentlig, stå på ditt om lege ikke er enig!

Anonymkode: b3a03...128

De fleste bruker disse apperatene når de undersøker. Det har de iallefall gjort alle fire gangene vår var til test. Første på fødeavdelingen og tre andre på øre nese hals. Strøk på testen hver gang og ble dren i begge ører ved 1 1/2år.

Anonymkode: ff45e...646

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...