Gå til innhold

røytefri hunde rase

Ivory101

Anbefalte innlegg

Hei vi er en liten familie på 4 som ønsker oss veldig en liten røytefri sofa hund, vi søker en rase som er barnevandt, tåler å være hjemme på dagtid å som er litt rolig. Viktig at den tåler litt med barn i hus, får selvsakt ett bur å gå til om det blir for mye. Vi har før hatt yorkie terrier å veldig fornøyd med det. Vi bor i leilighet men bor rett ved tursti og hundepark.

Endret av Ivory101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk bare at ingen hunderaser er barnevandte eller kan være alene hjemme, det skjer bare med trening, uansett rase. Og alle raser kan trenes til dette. 

Men er dere på utkikk etter en røytefri rase med godt gemytt ville jeg sjekket ut bichon havanaise. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2019 den 11.19, Myrmica skrev:

Husk bare at ingen hunderaser er barnevandte eller kan være alene hjemme, det skjer bare med trening, uansett rase. Og alle raser kan trenes til dette. 

Men er dere på utkikk etter en røytefri rase med godt gemytt ville jeg sjekket ut bichon havanaise. 

Sitter å ser veldig på den rasen men leste at det er hunder som ikke trives hjemme alene, vet at alt må trenes men siden vi bor i leilighet er det greit å vite at de kan trenes til det, mente mest hunder som kan trives med barn da jeg vet noen raser er enklere enn andre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst så vil jeg bare si at ingen hund ER sofahund. Alle hunder - uansett størrelse har behov for stimuli og tur, gjerne i skog og mark eller ordentlig hjernetrimsoppgaver. Både labradorer, schäfere, chihuahuaer og yorkier. Men som du sier så bor dere jo nærme tursti og hundepark, så jeg satser på at dere har tenkt på det. Det kan jo bli noe mer utfordrende å få til med mange barn, så man må være sikker på at man har tid. En valp krever jo også ekstra mye i ett års tid, og man må tenke på at ingen hunder "klarer å være hjemme" på dagtid en hel arbeidsdag før de har blitt gradvis vandt med det. Jeg tenker at de bør hvertfall være en 5-6 måneder gamle før de er store nok til å klare en hel arbeidsdag uten å bli usikre. 

For å anbefale rase ville jeg nok hørt litt mer hva dere ser etter i en hund. Er det bare tenkt å ha den som turkamerat og familiehund, eller ønsker dere å bruke den til noe mer? Hvilke egenskaper ser dere etter? En hund med mye personlighet, sosial eller mer selvstendig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bichon havanais og andre raser i den familien (malteser, bichon frisse osv). Ellers er pudler røytefrie og finnes i mange størrelser

Anonymkode: d3d85...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffordshire bull terrier, AKA "nanny dog". Rasen elsker barn og tilpasser seg livet ditt godt. Er du aktiv så liker den det, er du ikke fullt så aktiv liker den også det. Greit å tenke på at ikke alle staffer liker andre hunder når de vokser opp, men de elsker mennesker og spesielt barn! Røyter litt, men ikke mye.

Endret av WCKD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Strihåret dachs hund.

Anonymkode: cbb56...817

Tror ikke jeg ville anbefalt jakthund til noen som vil ha en liten sofahund i en barnefamilie...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på det varmeste anbefale Cairn Terrier 😍 Ypperlig familiehund som tåler både masse aktivitet, og masse avslapping uten å bli masete. Superfornøyd med vår Cairn som gjerne er med på 9 timers fjelltur, men som like gjerne ligger på sofaen hele dagen med pledd over seg 😅 

Anonymkode: 5cc8b...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med puddel? Vi har kongepuddel og alltid hatt det. De er utmerkede familiehund, lite sykdom, lette å dresser, lekne, men samtidig rolige. 

Anonymkode: c53c0...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en lhasa apso. Hun er liten og røytefri, og like glad i rolige dager som turer i fjellet. Bjeffer ikke.  Glad i kos og lek. Hun må klippes ofte da. 

Anonymkode: eaeec...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...