Gå til innhold

Hvis du kunne ha forandret én ting i samfunnet/politikken slik det er nå...

Anbefalte innlegg

Gjest Frankenstein1
Skrevet

Hva hadde du da valgt å forandre?

Jeg er bare nysgjerrig på hva folk tenker 😗

Kun én ting! Og hva som helst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den alt for liberale asylpolitikken. 

• Liker 8
Skrevet

Valgsystemet. Det er ingen forandring som hadde forandret samfunnet så mye som en forandring av valgsystemet.

• Liker 2
Skrevet

Innstramming i sykelønn (og ordningene for AAP og uføretrygd).

• Liker 3
Skrevet

jeg ville valgt et mye mer liberalt samfunn. For norge i dag er det jeg tenker er nemmest kommunismen uten og være kommunistisk. Alt vi foretar oss er styrt av staten alt hva vi skal få handle/importere er også styret av staten og regulert av avgifter.  vi kan nesten ikke bytte farge på huset vårt lengere uten og måtte søke til komunen. Dette er grunnen til at jeg har meldte meg inn i partiet liberalistene. Dette vart jeg oppmerksom på etter å ha lest et inlegg på en blogg etter valget. Oppfordrer alle til å sette seg mer inn i politikken deres. Legger ved en link til en bedre beskrivelse av partiet. https://queendthatsme.blogg.no/har-jeg-stemt.html

• Liker 3
Skrevet

Byttet til direkte demokrati med stemming over nettet.

• Liker 1
Skrevet

Da ville jeg fjernet folks egoisme.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg ville gjort politikere mer ydmyke og lydhøre. Det har utviklet seg en maktarroganse både sentralt og lokalt, som jeg og sikkert mange andre har vondt for å svelge.

Endret av Cordelia
  • Liker 5
Gjest Nimbus2000
Skrevet

Kunnskapstest for å kunne stemme og å stille til valg. 

Skrevet

Gjeninnført ytringsfrihet for den fungerer ikke i praksis lenger. 

• Liker 1
Skrevet

Sluttet med å ha  makstid på AAP. Er du fremdeles syk og ikke enda avklart så skal du selvfølgelig ha et trygt økonomisk grunnlag utenom å måtte selge hus og bil for å overleve økonomisk 

• Liker 3
Skrevet

Gitt foreldre som ønsker å være hjemmeværende med barn til de begynner på skolen kontantstøtte utover den ordningen som er nå. 

Slik at foreldrene kan få pengene staten ellers ville dekket av barnehagepengene. 

• Liker 1
Skrevet

Ville endret det slik at alle fikk en meget betydelig økt evne for empati. 

Da hadde folk klart å ta vare på seg selv og andre bedre.  Skjer vel i fremtiden en gang. Gleder meg. 

• Liker 1
Skrevet

Bedre rettssikkerheten til barn og familier

Skrevet

Ville gjort det slik at varer og mennesker ville kunne krysse alle verdens landegrenser 100% fritt. Ingen passkontroll, ingen skatter og avgifter.

Gjest Villfisker
Skrevet

Bare en ting? Det er jo så mye jeg ville forandret, at det klarer jeg ikke å bestemme meg for. Men en ting er sikkert. Det måtte vært noe som gjorde min hverdag bedre. :lur:

Skrevet

Null innvandring. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...