AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Jeg har jobbet et sted siden april. Alt er bra bortsett fra én ting: jeg får konsekvent 5kr mindre i timen enn jeg har skrevet under på i kontrakten min. Har sagt fra om dette 3 ganger (altså én gang i måneden i forbindelse med 3 lønninger) direkte til øverste sjef, og én gang til min butikksjef. I august ble det ENDELIG ordnet. Jeg fikk i forkant beskjed om at jeg skulle då etterbetalt det jeg manglet, men det skjedde ikke. Så kom 10. September og timelønna var igjen feil. Har prøvd å si ifra til arbeidsgiver så mange ganger, nå er jeg lei. Hvem kan jeg kontakte nå? Arbeidstilsynet? En fagforening? Vet for øvrig ikke hvilken fagforening jeg kunne meldt meg inn i, jeg er 18 år og er ansatt på et konditori/café Anonymkode: 1caae...482
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Ingen råd, men høres ut som et uprofesjonelt sted.... 😏 Anonymkode: e7379...6a6 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Ring arbeidstilsynet og hør! De har vært kjempe hyggelige og behjelpelige de gangene jeg har ringt Anonymkode: 5eb8b...c88 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå