Gå til innhold

Suger til å lage mat... Spaghetti m/ kjøttdeig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips mottas med stor takk. Orker ikke gå på butikken i dag og har en pakke kjøttdeig og spaghetti.

Jeg pleier å bare kjøpe sånn Dolmio pastasaus ekstra krydret å ha oppi kjøttdeigen. For jeg har et lite gammelt kjøkken og orker ikke stå å hakke opp masse grønnsaker og grise til den lille kjøkkenplassen jeg har... 

Ser jeg også har 2 pakker med hakkede tomater, pluss løk både vanlig løk hvitløk. Gulrot også. Har også en del krydder. Kan jeg lage en god middag ut av dette? Hvordan gjør jeg det, føler alt jeg lager blir udelikat og vondt!! ☹️

Anonymkode: 18170...c82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opps, glemte å skrive at problemet her er at jeg ikke har min elskede Dolmio ekstra krydret pastasaus nå, og må derfor improvisere med det jeg har 

Skrevet

Det kan du!

er bare å brune kjøttdeigen, hakke opp løk og hvitløk, gulrot i små biter, sleng det opp i den stekte kjøttdeigen, krydre med ønsket krydder, salt, pepper, basilikum, paprika eller hva du nå har. Og en boks med hakkede tomater opp i gryta! La det stå å godgjøre seg en stund. 

Anonymkode: 8ed50...0dd

• Liker 2
Skrevet

Da steker du kjøttdeig sammen med en finhakket løk og hvitløk. Rasp en gulrot i. Tøm oppi tomatene, 1ts sukker. La det putre en god stund. Har du paprikapulver og/eller chilipulver, så har du i det også. Smak til med salt og pepper.

Anonymkode: b196c...d1a

Skrevet

Surr en løk og et fedd hvitløk i stekepannen i et par minjtter. Stek deretter kjøttdeigen. Når den er ferdigstekt har du i en boks med hakkede tomater og gjerne et par skjeer med tomatpuré om du har. Ha i en dl med vann og la det småputre i ca ti minutter. Ha i diverse krydder. Salt, pepper og basilikum f.eks. Kok spagetti etter anvisning på pakken.

Anonymkode: 52ec2...d7f

• Liker 3
Skrevet

En strøken t-skje sukker anbefales til de hakkede tomatene, som ofte trenger bittelitt sødme. 

Jeg pleier å ta ut den stekte kjøttdeigen mens jeg steker grønnsakene i litt olje, før jeg blander alt sammen med tomatene og krydrer. La det stå og putre ihvertfall et kvarter, gjerne lenger. 

Anonymkode: 16870...e50

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville krydret med salt, pepper, oregano og basilikum, evt litt timian. Jeg bruker ikke chili eller paprika i denne type saus. Smak om du trenger sukker (gulrot vil tilføre en del sødme). 

Det er godt med 1 ss tomatpuré hvis du har , da er det ekstra viktig med sukker/sødme. Det er også godt med litt vin i, hvis du har, eller en liten dæsj balsamicoeddik. 

Den blir bedre hvis den får koke lenge, 1-2 timer. 

Anonymkode: 314fd...89c

Skrevet

For at fukten ikke skal kokes bort i panna, så enten har du lokk på panna, eller så må du flytte oppi gryte, det gjør seg godt med litt olivenolje i bunn av gryta, fyll opp med stekt kjøttdeig, løk og gulerøtter og en boks tomat + krydder. La dette småkoke på lav temperatur i 15-20 min

Anonymkode: f7392...926

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

En strøken t-skje sukker anbefales til de hakkede tomatene, som ofte trenger bittelitt sødme. 

Anonymkode: 16870...e50

T-skjorte

Teskje

Anonymkode: 865f5...d67

Skrevet

Tusen takk alle sammen 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...