AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #1 Del Skrevet 23. september 2019 Jeg kjøpte for en tid siden en fin liten grønn plante som nå har begynt å bli en del større. Dette visste jeg at den skulle bli, men jeg ante ikke at det kommer store "tårer" fra bladene og at dette jo drypper ned på underlaget den står på. Ville bare tipse om at en må ha teppe eller duk under, eller et underlag som ikke tar skade av vanndråper. Stereoanlegg/tv og sånne ting som ikke tåler vann må en ha et annet sted. Har aldri lest noe om dette før, så nå vet dere om det. Ellers er det en like stor og plasskrevende plante som jeg håpet at den skulle være. Fyller godt opp og er veldig dekorativ hos meg. Glad for at jeg kjøpte den. Anonymkode: 637d6...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. september 2019 #2 Del Skrevet 23. september 2019 Kanskje du vanner litt for mye? Da drypper den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #3 Del Skrevet 23. september 2019 Tror ikke jeg gjør det. Stelletipset var at den skulle vannes passelig og få tørke opp mellom vanningene. Jeg vanner med romtemperert vann og stopper å helle når vannet så vidt begynner å sees i ytterpottas bunn. Det er jo en jungelplante som har mye vann i seg og som har luftrøtter som også søker mot fuktighet, men jeg har aldri visst at den gir fra seg vann før. Anonymkode: 637d6...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 23. september 2019 #4 Del Skrevet 23. september 2019 Mine har vokst som bare det, men aldri gitt fra seg en dråpe vann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krampus Skrevet 23. september 2019 #5 Del Skrevet 23. september 2019 Så godt som alle bladplanter "gråter" ut overskuddsvæske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 23. september 2019 #6 Del Skrevet 23. september 2019 2 minutter siden, batcat skrev: Så godt som alle bladplanter "gråter" ut overskuddsvæske Sikkert bare mine da som aldri har noe overskuddsvæske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krampus Skrevet 23. september 2019 #7 Del Skrevet 23. september 2019 Alle som står på badet mitt lekker. De drar fukt fra luften i tillegg til fra vanning, så de har konstant dryppert 😄 Ingen av de på stua gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 23. september 2019 #8 Del Skrevet 23. september 2019 Det er helt vanlig at de gråter litt... Monstera er absolutt min favoritt plante. Det er ulike teorier angående dette å lese om. Det nevnes overvanning, for lite vann og noe som kalles for "Guttation" på engelsk. Guttation er utstråling av dråper xylemsaft på tuppen eller kantene på bladene. Guttation er ikke det samme som dugg. Man ser feks dette ofte på gress. Monstera skal forøvrig tørke ganske bra ut før den får seg en god vanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #9 Del Skrevet 23. september 2019 Dere som har slike, bruker dere lange bambusstokker å holde dem oppbundet til, eller blir det spiker i veggen og langt tynt tau for å holde den oppreist etter hvert som den blir veldig lang og tung? Anonymkode: 637d6...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #10 Del Skrevet 24. september 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Dere som har slike, bruker dere lange bambusstokker å holde dem oppbundet til, eller blir det spiker i veggen og langt tynt tau for å holde den oppreist etter hvert som den blir veldig lang og tung? Anonymkode: 637d6...c4b Bambus og beskjæring. Anonymkode: 07a9f...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå