Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange prøverørsforsøk gikk du gjennom før du ble gravid eller før du ga opp?

Hvor ille syntes du prosessen var, sånn fra 1-10?

Anonymkode: 287d3...22d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på denne, interessant å høre om. Må sikkert gjennom IVF selv med tiden.

Anonymkode: bd63c...b34

Skrevet

Vi hadde ett forsøk og ble gravid. Synes det gikk utrolig fint. Merket ingenting til noe bivirkninger eller annet. Var som en helt vanlig prøve-måned.

Her inne vil du nok få svar fra mange som har hatt mange forsøk og synes prosessen er skikkelig tøff. Så ikke la deg skremme av svarene.

Anonymkode: d27cd...5f5

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi hadde ett forsøk og ble gravid. Synes det gikk utrolig fint. Merket ingenting til noe bivirkninger eller annet. Var som en helt vanlig prøve-måned.

Her inne vil du nok få svar fra mange som har hatt mange forsøk og synes prosessen er skikkelig tøff. Så ikke la deg skremme av svarene.

Anonymkode: d27cd...5f5

Alle svar er velkomne, men flott å lese at man ikke bare trenger å ha negative erfaringer! Ble veldig lettet av svaret ditt ❤️

Anonymkode: 287d3...22d

Skrevet

Jeg har hatt ett forsøk til nå. Ble gravid, men endte med tidlig SA.

Skrevet

Et forsøk, er nå tidlig gravid og håper embryo fortsetter å klore seg fast! 

Hadde jeg vist hvor ukomplisert det ble for meg hadde jeg gjort det før! Hadde en ganske "lett" behandling og lave doser med hormoner, så kjente omtrent ingenting. Det som var mest stress var å stå opp tidlig for å ta sprøytene til samme til hver dag 😛 Uttaket var ikke vondt i det hele tatt, ikke innsettet heller. 4 egg på frys :)

Så veldig greit :)

Anonymkode: d545f...daf

• Liker 1
Skrevet

Hatt 1 forsøk, men ble ikke gravid. Lite bivirkninger av medisiner og helt greit. Litt styrete og kei prosess psykisk. Så jeg er sliten psykisk av venting, tanker og bekymringer. Har gjort forsøket privat og er fornøyd med ventetider og hvordan vi har blitt møtt. 

Anonymkode: a1d70...efc

Skrevet

Har hatt 3 forsøk. 1 fersk forsøk endte negativt. 2 fryseforsøk som endte med SA dessverre.

Skrevet

Har hatt 3 forsøk, 2 mislykket og 1 avbrutt. Var i gang med mitt 4 da jeg ble gravid naturlig. Er 6+4 i dag 🤞🏻 Hadde en del bivirkninger av Synarela, ellers så var det psykiske verst. Har vert i det offentlege med start i september 2018, hadde ikke lang ventetid mellom forsøkene. 

Anonymkode: e7f7f...0f3

Skrevet

8 forsøk. MA i 7 forsøk. Det var tøfft, men hadde hele tiden innstillingen om at det ikke var aktuelt å gi seg. Glad for det i dag ❤

Anonymkode: 9981d...7dc

• Liker 1
Skrevet

3 fulle forsøk, 6 innsett. SA på første forsøk, deretter bare negative forsøk før det klaffet. Definitivt det jævligste jeg har holdt på med i hele mitt liv, først og fremst psykisk. Legenes forklaring på at det tok såpass lang tid for meg var «uflaks». Hadde jeg ikke mistet første gang hadde jeg nok tenkt det var en uproblematisk prosess, men man kan aldri forutse hvor lang tid det vil ta. 

• Liker 2
Skrevet

Det gikk på 3. forsøk. Vi fikk aldri noen embryoer til overs som var gode nok til å fryse, så det var tre ferskforsøk. Jeg hadde lite bivirkninger, og opplevde det ikke som ille fysisk sett. I begynnelsen syntes jeg egentlig det medisinske i prosessen var litt spennende. Jeg fikk en knekk etter ettersamtalen med legen da 2. forsøk endte negativt. Han var ikke så optimistisk mer (vi fikk få og dårlige egg). Sånn sett ble det 3. forsøket vanskeligere psykisk. Vi var enige om å prøve tre forsøk til hvis det ikke gikk da, før vi ga oss. De tre forsøkene tror jeg hadde blitt veldig harde for meg. 

Anonymkode: b8c37...b59

Skrevet

Jeg hadde seks mislykkede ferskforsøk. Fikk aldri noe på frys. Etter sjette forsøket ga vi opp. Måneden etter ble jeg spontant gravid. Det var århundrets overraskelse! Må innrømme at det var en veldig tung psykisk prosess. 

Har siden dette fått nok et barn, og er gravid igjen. En helt uvirkelig reise...

Anonymkode: 0d9b4...9ee

Skrevet

3, og så ga jeg opp. IVF er helt jævlig. 

Anonymkode: f30c0...46a

Skrevet

3 forsøk. Første ble negativt, andre ble jeg gravid men mistet, gravid 3 forsøk og er nå i uke 27❤️

• Liker 2
Skrevet

Hei. Jeg gikk gjennom 3 mislykkede forsøk med surrogatmoren i USA. Og da ga jeg opp. Ikke fordi jeg ville gi opp, men fordi det ble for kostbart!

Skrevet

Jeg har hatt 3 prøverørforsøk totalt, ett fersk og to frys. Ble gravid alle 3 gangene. Første svangerskap endte i MA 12 uker uti svangerskapet, mens de to fryseforsøkene resulterte i to friske, fantastiske barn. ❤️❤️

Skrevet

Jeg har hatt et ferskforsøk (ble gravid, men hadde MA i 3. mnd), og et fryseforsøk (negativt). I gang med 3 forsøk nå (frys)

Synes det går veldig fint, merker ingen bivirkninger av medisiner. 

Anonymkode: 5ae21...057

Skrevet

Ble gravid og fikk barn på første forsøk ❤️

Søskenforsøket ble mer kronglete. Har hatt 5 forsøk til nå, hvor av 2 ble avbrutt (ingen brfruktning), 2 negative, og 1 MA i 4.måned. Sistnevnte fryktelig brutal. Skal i gang igjen nå, denne gang på privat klinikk. Gir aldri opp!

Det verste med prosessen er ikke behandlingen i seg selv, men all ventingen og alle skuffelsene. Det er en sterk psykisk belastning som tærer veldig. Medisinene og "inngrepene" i seg selv er helt OK synes jeg.

Anonymkode: bdf9b...5c9

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, Ønskepappa skrev:

Hei. Jeg gikk gjennom 3 mislykkede forsøk med surrogatmoren i USA. Og da ga jeg opp. Ikke fordi jeg ville gi opp, men fordi det ble for kostbart!

Hvor ille var det for deg da? Kjente du det godt på kroppen, derfor du ga opp? 

Anonymkode: febc9...b7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...