AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Jeg er en av de som gikk ut av yrket fordi jeg trodde jeg ville omskolere meg. Har to barn og begynte på et studie i fjor, det var ikke riktig pga. flere årsaker, men mest pga. at jeg ikke var motivert for å studere kombinert med barn i barnehage- og småskolealder. Fikk meg en annen jobb på deltid for to år siden, men nå savner jeg sykepleieryrket. Hadde 7 års erfaring før jeg sluttet. Noen som vet om hvordan mine jobbmuligheter vil være? Jeg vil selvsagt ikke si i søknad eller i et intervju at jeg ønsket å omskolere meg, jeg må begrunne «pausen» fra yrket med at jeg ville ha en hverdag med jobb på dagtid da barna var små. Har ikke noen annen begrunnelse. Nå begynner barna å bli større og derfor ser jeg for meg at turnuslivet blir noe lettere enn før. Har også mann, men vi skal ta ut seperasjon snart, men han stiller opp 100% når jeg er på jobb. Kjenner at selvtilliten ikke er på topp nå når jeg skal søke min første sykepleierstilling på 3 år. Håper det ikke er for «sent». Hvis jeg ikke får et vikariat, vil dere råde meg til å søke hos bemanningsavdeling på sykehus for å bli tilkallingsvikar i starten? For å få en fot innafor. Anonymkode: 3bba5...ddb
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Kan aldri se for meg at det er for sent, er vel ikke unaturlig å prøve noe annet i perioder? Anonymkode: 12bbf...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #3 Skrevet 24. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan aldri se for meg at det er for sent, er vel ikke unaturlig å prøve noe annet i perioder? Anonymkode: 12bbf...0dc Håper ikke det blir sett veldig negativt på å forlate yrket en periode for så å prøve å komme tilbake. Anonymkode: 3bba5...ddb
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #4 Skrevet 24. september 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke det blir sett veldig negativt på å forlate yrket en periode for så å prøve å komme tilbake. Anonymkode: 3bba5...ddb Det tror jeg ikke. 2-3 år er jo ikke så lenge. Hva er det du har gjort i mellomtiden? Kan til og med vinklespositivt avhengig av hva du har gjort. Ellers er ikke det unaturlig å forsøke å unngå turnus når man har småbarn Anonymkode: 12bbf...0dc
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #5 Skrevet 24. september 2019 Kan aldri tenke meg at 2-3 år er et problem, særlig når du hadde jobbet noen år først. Anonymkode: 0ac24...535
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #6 Skrevet 24. september 2019 Det er jo så behov for sykepleiere! Enig med de over kan aldri tenke meg at dette er noe problem. Anonymkode: b800a...770
reiseglad Skrevet 24. september 2019 #7 Skrevet 24. september 2019 Du får jobb på dagen om du vil! Sykepleiere er mangelvare.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #8 Skrevet 24. september 2019 Takker for svar! Håper dere har rett. Jeg ønsker først og fremst å jobbe på sykehus, så jeg får kaste meg ut i søknadsprosessen. TS Anonymkode: 3bba5...ddb
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #9 Skrevet 24. september 2019 På 23.9.2019 den 14.05, AnonymBruker skrev: Jeg er en av de som gikk ut av yrket fordi jeg trodde jeg ville omskolere meg. Har to barn og begynte på et studie i fjor, det var ikke riktig pga. flere årsaker, men mest pga. at jeg ikke var motivert for å studere kombinert med barn i barnehage- og småskolealder. Fikk meg en annen jobb på deltid for to år siden, men nå savner jeg sykepleieryrket. Hadde 7 års erfaring før jeg sluttet. Noen som vet om hvordan mine jobbmuligheter vil være? Jeg vil selvsagt ikke si i søknad eller i et intervju at jeg ønsket å omskolere meg, jeg må begrunne «pausen» fra yrket med at jeg ville ha en hverdag med jobb på dagtid da barna var små. Har ikke noen annen begrunnelse. Nå begynner barna å bli større og derfor ser jeg for meg at turnuslivet blir noe lettere enn før. Har også mann, men vi skal ta ut seperasjon snart, men han stiller opp 100% når jeg er på jobb. Kjenner at selvtilliten ikke er på topp nå når jeg skal søke min første sykepleierstilling på 3 år. Håper det ikke er for «sent». Hvis jeg ikke får et vikariat, vil dere råde meg til å søke hos bemanningsavdeling på sykehus for å bli tilkallingsvikar i starten? For å få en fot innafor. Anonymkode: 3bba5...ddb Du bør vinkle det inn mot at du ville ha pause for å være med barna, da burde det være uproblematisk å komme tilbake. Anonymkode: 7f912...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå