Gå til innhold

Plukker dere opp haikere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gjort det ett par ganger. Haiket en del selv som ung jente når jeg dro ut på byen uten lov *kremt* og måtte komme meg hjem igjen. Anbefaler altså ikke det for noen unge jenter der ute!! Men er veldig takknemlig for de trygge voksne som kjørte meg hjem da, og ønsker jo å dele den omtenksomheten videre. Også er det hyggelig å bli kjent med nye folk!

Men jeg tar ikke med meg haikere når jeg har sønnen i baksetet. Der går grensen min for om jeg er komfortabel med det eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker jeg haiket mye i tenårene. På 70 tallet. Enten alene eller sammen med noen. Det var aldri noe problem. Verden har blitt mye farligere dessverre. I dag hadde jeg ikke turt å haike. Jeg hadde heller ikke turt å plukke opp haikere.

Skrevet

Jeg tar alltid opp haikere hvis jeg har muligheten. Jeg har haiket mye selv før jeg fikk sertifikat og ble alltid overrasket over at det var så få som plukket meg opp selv om jeg bare var en enslig jente. Så etter mange lange timer med å haike har jeg veldig sympati for dem som står der.
Sannsynligvis har de bussen i ryggen, så det er nødløsningen om de ikke kommer noen vei, men det kan vel hende noen ikke har penger også, og at de har råd til den turen akkurat fordi de kan spare ved å haike. Folk som haiker er heller ikke "vanlige" mennesker, så det å snakke med dem går lett. Jeg hater small talk selv, men akkurat haikere har jeg ikke problemer med, fordi samtalen aldri går på "hva driver du med da".
Og denne frykten som folk har skjønner jeg ikke. Sjansen for at en seriemorder stiller seg til for å haike er vel lik null. Jeg så akkurat en haiker for noen dager siden faktisk, men jeg skulle så kort så det var meningsløst å ta han på. Men han var pen altså... :) 

Haha, kom på at jeg faktisk ble kjæreste med en jeg haiket med en gang, så alt kan skje!

Anonymkode: a5674...cc3

Skrevet

Jeg har faktisk ikke sett en eneste haiker på flere år. 

Anonymkode: 9033d...928

Skrevet

Skjønner ikke at haikere er sjelden da, her står det haikere i sentrum nesten daglig. 

Jeg har aldri tatt opp haikere men det er mest fordi jeg syns det er så herlig å være alene når jeg kjører. Og redd for at de er svette og illeluktende! :P

At det er mordere som står med full oppakning ser jeg som veldig usannsynlig. 

Anonymkode: c9f1d...46e

Skrevet

Eg er eigentlig litt redd for å bli voldtatt. Eg tørr faktisk ikkje, ikkje kan eg beskytta meg særlig godt heller. Så nei.

Anonymkode: 8160d...0c7

Skrevet

Nei, det skjer ikke. Særlig ikke etter at østeuropeiske bander regelrett bedriver landeveisrøveri og som kvinne frykter man jo alltid voldtekt. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ekstremt sjeldent plass siden jeg har varebil. Hadde nok ikke plukket opp en enslig person langs E6 midt på natten, men kunne tatt med folk på fjellet. 

Anonymkode: 5b01c...f65

Skrevet
9 hours ago, OPIgirl said:

Husker jeg haiket mye i tenårene. På 70 tallet. Enten alene eller sammen med noen. Det var aldri noe problem. Verden har blitt mye farligere dessverre. I dag hadde jeg ikke turt å haike. Jeg hadde heller ikke turt å plukke opp haikere.

jeg haiket mye på 90-tallet. vi låste ikke døren på huset vårt engang om natten. det var tider :) nå virker det som vi ønsker alt av kulturer og religioner inn i landet vårt.. uten å forstå hva vi driver med

Anonymkode: eb11d...eec

Skrevet
17 hours ago, 007_008_007 said:

Aldri! Man vet aldri hvem man har med å gjøre. Sikkerhet først. Og da er den sunne fornuften det beste man kan eie.

Fortell hva den sunne fornuften forteller deg i dette tilfelle! Hva er sannsynligheten for at de skal gjøre noe kriminelt eller annet galt mot deg?

Anonymkode: 7343a...695

• Liker 1
Skrevet

Plukket opp et par i sommer ja. Ene var en franskmann på tur til Dividalen som jeg plukket opp på Setermoen. Der hadde han flaks for de som kjører forbi der spres Over hele nord.

Hyggelig selskap på turen i alle fall og som en del andre så sa han at haiking ble letter jo lengre nord i Norge han kom.

• Liker 1
Skrevet

Haiket Norge på langs i sommer og er en av de morsomste feriene jeg har hatt!

Vi var 2 da, så føltes tryggere. Ingen skumle folk på veien og folk er så kule.. Fikk middag og overnatting flere steder. De som plukker oss opp er stort sett folk som liker å skravle og folk som jobber med mennesker, lærere, sykepleiere etc.  Kan absolutt anbefales for folk som er eventyrlystne, man aner aldri hva dagen bringer og hvor man ender opp.

Men, ha med telt og mat for et døgn, i tilfelle man blir sittende fast i gokk. Ikke haik om kvelden og kom deg ut av byer, der er det håpløst å få haik. 

Vil anbefale en sånn ferie hvis man er eventyrlysten og har lyst til å se mer av landet. Brukte ca 20 dager og satt på med ca 70-80 biler. 

Anonymkode: 1626c...ab4

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tatt opp haikere og har haiket selv. Lenge siden jeg har tatt opp haikere, da jeg enten skal bare en lite svipptur, eller har full bil fra før. Enda lenger siden jeg har haiket selv.

Skrevet

Jeg tar aldri opp haikere. Har de råd til å dra på ferie så får de snaske seg å ta bussen. Jeg er ikke interessert i å sponse deres ferie. Dessuten lukter de ikke spesielt godt etter uker på fjellet, langs veien, via tog, buss og bil, med EN stor sekk, med telt og sovepose... de camper ikke akkurat på campingplasser hver natt slik at de får en dusj... Og sekk og klær har vært ute i både regn og sol, og ikke har de verdens beste tørkemulugheter på sin vei. Nei takk. De får finansiere sin egen ferie! Og holde lukta unna min bil.

Anonymkode: 524c5...c2a

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg haiket mye på 90-tallet. vi låste ikke døren på huset vårt engang om natten. det var tider :) nå virker det som vi ønsker alt av kulturer og religioner inn i landet vårt.. uten å forstå hva vi driver med

Anonymkode: eb11d...eec

Så enig, så enig. Jeg liker ikke utviklingen i verden.

Gjest 007_008_007
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fortell hva den sunne fornuften forteller deg i dette tilfelle! Hva er sannsynligheten for at de skal gjøre noe kriminelt eller annet galt mot deg?

Anonymkode: 7343a...695

Det samme tenkte vel mannen eller damen før de ble utsatt for noe jævlig. Hva forteller din sunne fornuft deg da?

Skrevet

Jeg tar turen fra det kalde og dystre nord til det varme og muntre sør et par ganger i året, og selvfølgelig tar jeg med meg haikere. 

Skulle bare mangle, de er som oftest unge studenter som reiser på budsjett og som vil oppleve Norge. At jeg kan hjelpe de litt på veien er bare koselig. Selskap er jo også litt hyggelig å ha i bilen når man kjører de lange turene. 

Anonymkode: 8939f...55f

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, ludden skrev:

Herregud...består Norge av livredde folk som tror potensielle mordere står langs vegen å haiker?? skjerp dere!!!Jeg stopper ofte å tar med haikere, det er da alltid hyggelig å bli kjent med nye folk,og høre nye historier......har enda ikke truffet noen som verken har ranet eller drept meg. Virker som altfor mange her har så angst,at de antagelivis burde trengt profesjonell hjelp!

Kanskje du burde lese mer. Mange som har blitt drept av haikere

Anonymkode: 1f9ac...d85

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du burde lese mer. Mange som har blitt drept av haikere

Anonymkode: 1f9ac...d85

Eller kanskje du bør lese deg opp litt mer?

Jeg er ganske sikker på at det er større sannsynlighet for å dø i trafikken, under fødsel, i ditt eget hjem, på et utested m.m.

Mitt råd til deg er å gjøre det slutt med partneren din, distanser deg fra alt som har med mennesker å gjøre, ikke gå ut i trafikken, ikke dra på jobb, ikke fød, ikke gå ut og ta deg en pils... Lås deg inn i "panic-room'et" ditt, og lev livet der i trygghet. 

Gjør det nå - se deg aldri tilbake. 

Anonymkode: 8939f...55f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...