AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Har en 3.klassing. Hvilke rutiner har dere på det å være med hverandre hjem etter skolen? Barnet mitt går ikke på SFO, og jeg synes det er greit at hun blir med venner hjem rett etter skolen, innimellom. Eneste kriteriet er at de får gjort lekser sammen, før de leker. Jeg er mye hjemme for tiden, uten fast jobb, så det blir lange dager for både meg barnet, når hun kommer hjem kl.13 fra skolen. Barnet mitt kan ringe meg etter skolen, hvis hun ønsker å bli med noen hjem, også ser vi om det passer og snakker med foreldrene. Noen av barna i klassen er alene hjemme til foreldrene kommer hjem fra jobb, men får likevel ikke ha med noen hjem. Andre får ikke lov å leke, før leksene er gjort hjemme hos seg selv. Andre går på aktiviteter ol. og må rett hjem, og får bare leke i helger. Jeg føler hun ikke har noen å være med. De dagene de har fri, hører vi ikke noe heller. Alltid barnet mitt som tar initiativ til å møtes. Barna i klassen er også veldig spredt, så det er ikke så mange i gata vår. Er det bare noe jeg føler ekstra på, fordi jeg er hjemmeværende for øyeblikket? Når jeg jobbet fulltid, og barnet var på SFO til stengetid, så hadde ikke vi så mye tid til å leke heller midt i uka, men tok det igjen i helgene. Men dette er altså barn som ikke går på SFO. Er det jeg som er for "slapp" og lar barnet få lov til mer enn de andre? Synes de er veldig lite sosiale. Anonymkode: c8ff0...4f5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Min 3. klassing har fritidsaktiviteter to dager i uka, og de dagene sier jeg oftel at han ikke får ta med noen hjem. Han går heller ikke på SFO, så det hadde blitt tid før aktivitetene, men jeg synes det er godt å få litt pause, siden han som regel har med 1-4 venner hjem de andre dagene. Hadde vært greit om han ble invitert til noen andre også, for det blir slitsomt å ha alle hos oss hele tiden, men setter pris på at han har noen å leke med uansett. Men å gjøre lekser sammen funker dårlig her, da han må ha ro for å kunne konsentrere seg, så jeg sender heller besøket hjem i tide til at de rekker å gjøre lekser etterpå. Anonymkode: 4fe1f...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Min 3. klassing har fritidsaktiviteter to dager i uka, og de dagene sier jeg oftel at han ikke får ta med noen hjem. Han går heller ikke på SFO, så det hadde blitt tid før aktivitetene, men jeg synes det er godt å få litt pause, siden han som regel har med 1-4 venner hjem de andre dagene. Hadde vært greit om han ble invitert til noen andre også, for det blir slitsomt å ha alle hos oss hele tiden, men setter pris på at han har noen å leke med uansett. Men å gjøre lekser sammen funker dårlig her, da han må ha ro for å kunne konsentrere seg, så jeg sender heller besøket hjem i tide til at de rekker å gjøre lekser etterpå. Anonymkode: 4fe1f...cbb Enig, kan ikke kreve det. Anonymkode: c697d...45b
Kontorotta Skrevet 23. september 2019 #4 Skrevet 23. september 2019 Merket at det fort ble kjedelig for de barna som ikke gikk på SFO. De som hadde foreldre hjemme, gjorde jo lekser mens vi var på jobb og barna våre på SFO. Så når vi endelig kom oss hjem, stod det allerede andre barn på døra og var klar for lek. Vi satte rett og slett en grense og sa fra om at vi ikke tok imot besøk før etter 17.30. Hadde jeg fri en dag, avtalte jeg gjerne med barna på forhånd og gjerne andre familier om at andre kunne være med barnet vårt hjem. Da fikk alle beskjed om lekser og mat før lek. Nå som minsten ikke lenger er på SFO, har vi regler som går på at alle skrivelekser gjøres hos dem de eventuelt blir med hjem. Når det gjelder å ta med andre hjem, er det kun lov med et barn. Også her skal lekser gjøres før lek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå