AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #41 Skrevet 23. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt helsesekretær utd. fikk ingen jobb, og var bare små stillinger. Ingen 100%. Men viss det er på legekontor så får du den goden at du bare jobber dag og har fri helg og helligdager. Tror mange av de med mye høyere lønn jobber en del helg og røde dager, og senvakter. Mange jobber mye overtid og. Men man må bare leve etter evne. Jeg tjener 350 000 i året og har aldri tjent så bra. Så jeg føler meg ganske ''rik''. Anonymkode: 78587...bfa Hvordan jobb har du fått da? Syns det søkes etter svært mange helsesekretærer jeg. Er litt merkelig om det er så mange av oss at det er vanskelig å få jobb, når lønna er så lav. Eller det henger vel sammen, mange folk så trenger ikke gi så mye i lønn. Anonymkode: b7ed5...e4b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #42 Skrevet 23. september 2019 Jeg har to jobber, til sammen 80% stilling. Jeg tjener 360.000 i året. Det går helt fint så lenge man bor rimelig uti ødemarka og tar til takke med billig bruktbil, og interiør bestående av brukt/arvet eller kjøpt på salg. Økonomi handler like mye om planlegging og livsstil/livsvalg som om hvor mye man tjener. Anonymkode: 0df81...250
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #43 Skrevet 23. september 2019 21 minutter siden, Brunello skrev: Ca. 35-37% av befolkningen tjente under kr 400 000,- i fjor. Se tabell under som viser medianinntekten i Norge. Tabellen deler opp befolkningen i 10 grupper, hvor gruppe 1 er de 10% som tjener dårligst og gruppe 10 er de 10% som tjener best. Innenfor hver gruppe er gjennomsnittlig månedslønn angitt. For å finne medianlønnen i Norge, må man ta snittet av gruppe 5 og 6. Det er drøyt kr 41 000,- Det vil si at majoriteten av den norske befolkningen har årslønn på under kr 500 000,-. Man ser også at ca 85% tjente under kr 750 000,-. Så at alle på kvinneguiden tjener så ufattelig bra, bør man ta med et par lastebillass med salt. Du kan lese mer her: https://finanssans.no/gjennomsnittslønn-i-norge Det var en fin oversikt! Takk! Anonymkode: b7ed5...e4b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #44 Skrevet 23. september 2019 Tjener langt under 300 000 og lever godt. Har voksne unger og nedbetalt bolig, sparer litt hver mnd og reiser på tur og ferie som jeg har lyst til. Jeg forstår ikke hvor mye luksusvaner folk her har. Bor alle i Oslo? Lever godt på bygda med min inntekt. Trenger ikke og vil ikke ha mer jeg, penger er langt fra det viktigste! Anonymkode: be15f...8e2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #45 Skrevet 24. september 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer du deg med den inntekten da? Er det ok eller er det vanskelig å få ting til å gå rundt? Anonymkode: b7ed5...e4b Det er veldig trangt økonomisk, prioriterer bort alt unødvendig og må snu på krona. Har to barn mellom 8-12 år, aleneforsørger. Ikke subsidiert av nav, barnetrygd eneste. Bidrag er minimalt pga barnefar uten jobb... Nå kom kommunale avgifter og gebyrer, eiendomsskatt og renovasjon. Det smeller for å si det sånn. Så det er vanskelig å få det til å gå rundt halve året.. Men blitt en jævel på budsjett for å si det sånn 👍 Anonymkode: 0efef...391 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #46 Skrevet 24. september 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen som tjener mellom 350 000-400 000 her inne? Jeg utdanner meg til ett yrke hvor jeg ikke kan forvente noe mer lønn enn dette. Blir rett og slett nervøs for at jeg ikke skal klare alle utgifter som vil komme i fremtiden. Ikke mer utgifter enn det "normale", men om "alle" tjener mer så er det vel ikke mulig å klare dette da? Alt under 500 000 er jo dårlig lønn her inne, og 500 000 er bare ok. Hvordan lever dere som tjener så mye mer enn dette siden det er ok og ikke bra?! Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, litt håp kanskje? Anonymkode: b7ed5...e4b ikke bruk kvinneguiden som referanse, på noe som helst. Anonymkode: bdfb9...984 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #47 Skrevet 24. september 2019 har 350.000. har ingen problemer med å greie meg. har ingen gjeld, bil eller barn så der sparer jeg ganske mye. jeg leier foreløpig Anonymkode: e980e...d86
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #48 Skrevet 24. september 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Tjener langt under 300 000 og lever godt. Har voksne unger og nedbetalt bolig, sparer litt hver mnd og reiser på tur og ferie som jeg har lyst til. Jeg forstår ikke hvor mye luksusvaner folk her har. Bor alle i Oslo? Lever godt på bygda med min inntekt. Trenger ikke og vil ikke ha mer jeg, penger er langt fra det viktigste! Anonymkode: be15f...8e2 lurte jeg og på. har ca 350.000 og greier meg helt fint med både mat, aktiviteter og reiser. har ingen barn. ingen lån eller gjeld, har heller heller ikke bil Anonymkode: e980e...d86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå