AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Jeg har lest at mange helsefagarbeidere sliter med å få jobb, i tillegg til at det er flest vikariater og deltidsstillinger. Jeg er litt inne på tanken om å ta helsefagarbeider på skole og bli lærling. Har ikke mulighet til å ta sykepleie, selv om jeg vet det er tryggere sånn sett. Så jeg vil veldig gjerne høre om situasjonen her, gjerne også om hvordan det ellers er å være helsefagarbeider. Anonymkode: 821a1...131
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Jeg er sykepleier og på min arbeidsplass er helsefagarbeidere høyt prioritert og det er høyt prioritert å ha flest mulig hele stillinger i stedet for mange små. Vi fagarbeidere er også prioritert over ufaglærte. Kommer vel litt an på hvor du bor, men det er ihvertfall ikke alltid slik at det er vanskelig å få jobb. Det er et flott yrke og de er helt uvurderlige i samfunnet! Gå for det!😊 Anonymkode: e2db9...af1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Vanskelig å få store stillinger, vanskelig å utvikle seg videre, og de fleste steder er man så underbemannet at man foretrekker sykepleiere i de få stillingene man har, fremfor helsefagarbeidere. Det finnes selvsagt unntak, som nevnt over her, men det må du nesten sjekke i din kommune. Jeg ville aldri rådet mine barn til å ta helsefagarbeider. Det finnes andre fagutdanninger med flere muligheter. Anonymkode: bd47b...35b 1