AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Jeg har lest at mange helsefagarbeidere sliter med å få jobb, i tillegg til at det er flest vikariater og deltidsstillinger. Jeg er litt inne på tanken om å ta helsefagarbeider på skole og bli lærling. Har ikke mulighet til å ta sykepleie, selv om jeg vet det er tryggere sånn sett. Så jeg vil veldig gjerne høre om situasjonen her, gjerne også om hvordan det ellers er å være helsefagarbeider. Anonymkode: 821a1...131
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #2 Skrevet 23. september 2019 Jeg er sykepleier og på min arbeidsplass er helsefagarbeidere høyt prioritert og det er høyt prioritert å ha flest mulig hele stillinger i stedet for mange små. Vi fagarbeidere er også prioritert over ufaglærte. Kommer vel litt an på hvor du bor, men det er ihvertfall ikke alltid slik at det er vanskelig å få jobb. Det er et flott yrke og de er helt uvurderlige i samfunnet! Gå for det!😊 Anonymkode: e2db9...af1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #3 Skrevet 23. september 2019 Vanskelig å få store stillinger, vanskelig å utvikle seg videre, og de fleste steder er man så underbemannet at man foretrekker sykepleiere i de få stillingene man har, fremfor helsefagarbeidere. Det finnes selvsagt unntak, som nevnt over her, men det må du nesten sjekke i din kommune. Jeg ville aldri rådet mine barn til å ta helsefagarbeider. Det finnes andre fagutdanninger med flere muligheter. Anonymkode: bd47b...35b 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #4 Skrevet 23. september 2019 Typen min er helsefagarbeider. Han hadde aldri valgt den veien om igjen, og den eneste motivasjonen han har for å ikke krepere på jobb er å jobbe opp realkompetanse for å komme inn på yrkesfaglærer-studiet. Det er lite jobber å få, spesielt som nyutdanna. Med mindre du er kul med en 11% vikariatstilling av to måneders varighet uten mulighet for fast ansettelse etterpå, og selv det sliter nyutdannede med å kapre. Nyutdannede blir til og med lite brukt som ekstravakter. De vil at du skal være 18 år gammel og ha 24 års erfaring. Samtidig. (Gjerne også null kunnskap om lover som skal beskytte deg, selvfølgelig.) Han elsker det han gjør i jobben, men det er det eneste. Det er et jævlig usikkert yrke, og å jobbe 13 og en halv time lørdag og søndag + en lengre kveldsvakt på fredag hver 3-4 helg med få på jobb og uten mulighet til å ta den lovpålagte timeslange pausa si tærer på. Anonymkode: 30b24...c12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå