Gå til innhold

Flyvertinne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Hva tjener dere som flyvertinne? Trives dere?

Jeg er i en situasjon hvor jeg mistrives sterkt min nåværende jobb (kontorjobb), og vurderer å ta et år som flyvertinne for å bare gjøre noe helt annet.

Anonymkode: e727a...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med søkingen da! Hvis du er god i engelsk/ andre språk så går det nok bra. De tar svømmetest også har jeg hørt.

Anonymkode: 8ef95...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til med søkingen da! Hvis du er god i engelsk/ andre språk så går det nok bra. De tar svømmetest også har jeg hørt.

Jeg har allerede søkt, og tatt to tester 😊 men hadde vært fint å høre om noen hadde hatt noen erfaringer å dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede søkt, og tatt to tester 😊 men hadde vært fint å høre om noen hadde hatt noen erfaringer å dele.

Ble litt nysgjerrig på de testene. Det er vel høye krav til opplæring innen sikkerhet vil jeg tro. Jeg er sykepleier selv, og vet at vi har gode jobbmuligheter som flyvertinne, men jeg er ikke flink i engelsk/ andre språk enn norsk. Og er ikke helt flyvertinnetypen/ typen til å trives med jobben. Håper du får noen svar snart 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble litt nysgjerrig på de testene. Det er vel høye krav til opplæring innen sikkerhet vil jeg tro. Jeg er sykepleier selv, og vet at vi har gode jobbmuligheter som flyvertinne, men jeg er ikke flink i engelsk/ andre språk enn norsk. Og er ikke helt flyvertinnetypen/ typen til å trives med jobben. Håper du får noen svar snart 👍

Det var en test i engelsk og en personlighetstest😊 ja, jeg har også hørt at sykepleiere er populære flyvertinne. Selv er jeg ikke det, men er nok en typisk flyvertinne av utseende, så vil tro jeg på mange måter passer godt til jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er flyvertinne i Sas og har vært det de siste 7årene. du tjener overhode ikke godt som flyvertinne! som nyansatt har du en brutto mnd. lønn på ca 23 000 kr. ingen tillegg, hverken på rød dager, overtid, natt eller helg. du får dog diettpenger hver dag. i en 100% stilling har du 11 fridager i mnd, resten må du belage deg på å bo på hotell rundt om i Norges land. ingen utlandsstopp med mindre du flyr langruter - noe du kan se langt etter pt. Arbeidsdagen begynner ofte kl 04 og du kan jobbe i nesten det uendelige. 

hvis jeg var deg ville jeg absolutt valgt noe annet! Hvis lønn er utslagsgivende så tjener du bedre på feks. kiwi.

Anonymkode: a9a12...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er flyvertinne i Sas og har vært det de siste 7årene. du tjener overhode ikke godt som flyvertinne! som nyansatt har du en brutto mnd. lønn på ca 23 000 kr. ingen tillegg, hverken på rød dager, overtid, natt eller helg. du får dog diettpenger hver dag. i en 100% stilling har du 11 fridager i mnd, resten må du belage deg på å bo på hotell rundt om i Norges land. ingen utlandsstopp med mindre du flyr langruter - noe du kan se langt etter pt. Arbeidsdagen begynner ofte kl 04 og du kan jobbe i nesten det uendelige. 

hvis jeg var deg ville jeg absolutt valgt noe annet! Hvis lønn er utslagsgivende så tjener du bedre på feks. kiwi.

Hva får man i diettpenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva får man i diettpenger?

diett utbetales utifra statens satser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Det var en test i engelsk og en personlighetstest😊 ja, jeg har også hørt at sykepleiere er populære flyvertinne. Selv er jeg ikke det, men er nok en typisk flyvertinne av utseende, så vil tro jeg på mange måter passer godt til jobben.

Nå er vel heldigvis ikke utseendet den viktigste egenskapen til flight crew...? I alle fall ikke i SAS. 

Anonymkode: 27ecc...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...