AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #1 Skrevet 23. september 2019 Hvordan var prosessen med å få det godkjent? Kan man si noe "feil" og ikke få en slik operasjon, eller er det håp om å få det så lenge vilja til å endre seg er der, BMI er høy nok, og man vet at det ikke er en quick fix? Hva var din situasjon - vekt, eventuelle sykdommer osv, - og hvordan forløp det hele for deg? Anonymkode: 8eb85...c6a
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 Så lenge du ikke har alvorlige spiseforstyrrelser eller er veldig plaget med mage/tarmsykdom eller annen alvorlig fysisk eller psykisk sykdom får du det nok innvilget. Du bør gi inntrykk av at du forstår at du må legge om livsstilen for å få resultater av operasjon. Dette må man ofte vise ved at man må gå ned litt før operasjonen. Anonymkode: 24af5...234
Hoppetaujenta Skrevet 26. september 2019 #4 Skrevet 26. september 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør gi inntrykk av at du forstår at du må legge om livsstilen for å få resultater av operasjon. Anonymkode: 24af5...234 Hva? "Gi inntrykk av at man forstår"? Å få fasiten på nett for å snike seg inn til en operasjon ved å gå bakdøra og late som, kun for å få det innvilget? Dette er jo ikke riktig å gjøre. P.s. nei, jeg har ikke en slik situasjon, men jeg har kjent mange som har gjennomgått en operasjon. To av dem holder sin nye akseptable vekt. De andre går opp igjen litt, eller mye. To av dem trøster seg med alkohol/piller, for de må ha det som maten tidligere ga dem. Det er såvisst ingen kjapp og varig løsning med op. Det må jobbes målrettet resten av livet. 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #5 Skrevet 26. september 2019 3 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Hva? "Gi inntrykk av at man forstår"? Å få fasiten på nett for å snike seg inn til en operasjon ved å gå bakdøra og late som, kun for å få det innvilget? Dette er jo ikke riktig å gjøre. P.s. nei, jeg har ikke en slik situasjon, men jeg har kjent mange som har gjennomgått en operasjon. To av dem holder sin nye akseptable vekt. De andre går opp igjen litt, eller mye. To av dem trøster seg med alkohol/piller, for de må ha det som maten tidligere ga dem. Det er såvisst ingen kjapp og varig løsning med op. Det må jobbes målrettet resten av livet. Det var da voldsomt. Jeg tolker ikke innlegget på denne måten, og jeg tror heller ikke det var ment slik. Anonymkode: 6385c...10f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 Takk for svar! Jeg mener på ingen måte å skulle jukse meg til å få en slik operasjon. Og jeg er også fullstendig klar over at det ikke er en lettvint løsning, og at det må jobbes med resten av livet. Jeg er bare så veldig god på å prate meg bort i ting jeg skal forklare, og er redd for å skulle klare å prate meg bort fra dette selv om det viser seg at jeg er en aktuell kandidat. Anonymkode: 8eb85...c6a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 På 26.9.2019 den 7.54, Hoppetaujenta skrev: Hva? "Gi inntrykk av at man forstår"? Å få fasiten på nett for å snike seg inn til en operasjon ved å gå bakdøra og late som, kun for å få det innvilget? Dette er jo ikke riktig å gjøre. P.s. nei, jeg har ikke en slik situasjon, men jeg har kjent mange som har gjennomgått en operasjon. To av dem holder sin nye akseptable vekt. De andre går opp igjen litt, eller mye. To av dem trøster seg med alkohol/piller, for de må ha det som maten tidligere ga dem. Det er såvisst ingen kjapp og varig løsning med op. Det må jobbes målrettet resten av livet. Nei mente jo ikke at hun skal lure seg til noe, det var kanskje dårlig formulert. Mente bare at hvis man ikke viser innsikt i at dette er en livsstilsendring og noe man må jobbe med hele resten av livet vil man ikke få innvilget operasjon. Helt enig i det du sier. Anonymkode: 24af5...234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå